BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Renault Trucks: Türkiyesiz yapamayız

Renault Trucks: Türkiyesiz yapamayız

Türkiye’nin Avrupa ve Asya pazarları arasında bir köprü görevi gördüğünü belirten Renault Trucks Dünya Başkanı Stefano Chmielewski, “Türkiye’deki ve dünyadaki hedefleri tutturmak için bu ülke büyük önem taşıyor” dedi.



> İrfan Özfatura İSTANBUL - Renault Trucks Dünya Başkanı Stefano Chmielewski, “Türkiye, onsuz yapamayacağımız bir pazar” dedi. Renault Trucks’ın Türkiye’deki şirketinin kuruluşunun 10. yılı sebebiyle Rahmi Koç Müzesi’nde düzenlenen gecede konuşma yapan Chmielewski, Türkiye’de kaliteye, müşteri memnuniyetine, odaklandıklarını söyledi. Chmielewski, Türkiye’nin hem Renault Trucks için hem de Avrupa için stratejik önemi büyük bir pazar olduğunu dile getirerek, Renault Trucks Türkiye şirketinin ülkenin de bir aynası olduğunu, genç, dinamik, yaptığı işi heyecan duyarak yapan bir yapıda olduğunu kaydetti. Türkiye’ye inanıyoruz Türkiye’nin Avrupa ve Asya pazarları arasında bir köprü görevi gördüğünü, bu sebeple öneminin yüksek olduğunu ifade eden Chmielewski, Türkiye’deki ve dünyadaki hedeflerini tutturmak için bu ülkenin büyük önem taşıdığını söyledi. Chmielewski, “Türkiye’nin onsuz yapamayacağımız bir pazar olduğunu söyleyebilirim. Türkiye’ye inanıyoruz. İş birliği yaptığımız Karsan’a inanıyoruz” dedi. Renault Trucks Türkiye Genel Müdürü Gino Costa da gecede yaptığı konuşmada, bir markanın hizmet verdiği ülkede geleceğini belirlemek için 10 yılın gerekli olduğunu belirterek, şunları söyledi: “O markanın kendini ispat etmesi, müşteriler ve sektör tarafından kabul görmesi için bu süre yeterli ve gereklidir. Biz, bu süreyi bugün tamamlamış bulunuyoruz. Türk kamyon müşterisi artık Renault Trucks’ı tanıyor, ürünlerinin kalitesini, bayilerinin müşteri odaklı hizmet anlayışını biliyor. Bundan sonra artık geleceğe daha güvenle ve iddialı hedeflerle bakıyoruz.” Yılda 5 bin araç Costa, Karsan’ın artık stratejik ortakları olduğunu, Karsan fabrikasında başlangıçta yılda 5 bin adet üretilecek Premium Uzunyol, Kerax ve Lander kamyonların hem Türkiye’de hem de çevre ülkelerde pazarlanacağını söyledi. Costa, Türkiye’de kalıcı olmak için önemli adımlar attıklarını, yerli üretim kararlarının bunun en önemli ispatı olduğunu ifade ederek, “Gelecekle ilgili çok iddialı ve ayakları yere basan projelerimiz ve hedeflerimiz var. Bu hedeflere ulaşmak için en önemli silahımız yurt çapında yaygın, tecrübeli ve uzman bayi ağımız. Türkiye’deki pazar payımızı 3 katına çıkartmayı hedefliyoruz” diye konuştu. > Kilometre taşları Bundan 113 yıl evvel (1894) Marius Berliet, tek silindirli bir motor tasarlar ve bunu hayata geçirmeyi başarır. Aynı günlerde Louis Renault çeyrek beygirlik otomobili ile yollara çıkar. * 12 yıl sonra Marius Berliet (1906) ilk kamyonu yapar. * Birinci Cihan Harbi sektöre hız katar. Berliet ve Renault (Lyon Montsplaisir tesislerinde) tanklar üretmeye başlarlar. * 1923 Renault ilk servo frenli aracı orta koyar. * 1957 Berliet T 100 dünyanın en büyük kamyonu olarak üretilir * 1978 Berliet ve Saviem Renault çatısı altında toplanırlar * 1983 Renault “Dodge Avrupa”yı satın alır. * 1990 ABD’li Mack Renault VI bünyesine katılır. * 1991 Renault Magnum yılın kamyonu seçilir. * 1996 Premium ve Major modelleri satışa sunulur * 1997 Kerax şantiyelerde çalışmaya başlar. * 2001 Renault VI, Volvo ile birleşir ve güç birliği yapar. * 2007 Renault Trucks 600 milyon euro yatırımla bütün ürün gamını yeniler ve bu hamle ile dikkatleri üzerine çekmeyi başarır.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT