BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > THY’nin kartalı!

THY’nin kartalı!

SERPİL Köstepen, uzun yıllar F4 savaş uçağı kullandı. Yunan uçaklarıyla burun buruna geldi. Emekli oldu, gökyüzünden vazgeçmedi ve THY’de pilotluğa başladı.



> Mehmet GEL SERPİL Köstepen, uzun yıllar F4 savaş uçağı kullandı. Yunan uçaklarıyla burun buruna geldi. Emekli oldu, gökyüzünden vazgeçmedi ve THY’de pilotluğa başladı. O bir askerdi ve F4 savaş uçağı pilotuydu. Uzun yıllar Ege’de havada ‘it dalaşı’ yaptı. Yunan savaş uçaklarıyla burun buruna gelip kapıştı. Şimdi ise Türk Hava Yolları’nda çalışıyor. 10 bayan pilot içerisinde tek asker kökenli ve aynı zamanda 5 yaşında bir çocuk annesi... Serpil Köstepen, Hava Harp Okulu’nun ikinci dönem mezun bayan teğmen pilotlarından. Kendisiyle THY Genel Müdürlüğü ‘Baş Pilotluk’ makam odasında konuşurken askeriye ile THY arasındaki farkı sorarak konuya dalıyorum. Köstepen, “Biz asıl askeriyedeyken pilotmuşuz” diyerek heyecanla söze başlıyor. “F4’le havalanıp hedefi vurup üsse dönme keyfini özel sektörde yaşamak mümkün mü?” diye soruyor. Ve özel sektöre geldikten sonra görev misyonunun haliyle ticarileştiğini anlatıyor. Emekli bir asker olarak özel sektörü “Kaskı çıkarıp, makyajla göreve başlamak” şeklinde özetliyor. > Mehmet Gel Yunan uçağıyla burun buruna Eskişehir’de 1.Taktik Hava Üssü Filosu’nda üsteğmen pilot olarak 5 yıl görev yapan ve emekli olan Serpil Köstepen, Ege hava sahasında yaptığı görev uçuşlarını bir çeşit ‘savaş oyunu’ oynamaya benzetiyor. Biz Ege’ye keşif turuna çıktığımız zaman Yunanlılar radardan bizim uçaklarımızı görüyordu. Gelip bizi önlemeye çalışıyorlardı. Eskişehir’deki filoların da ayrı ayrı görevleri vardı. Biz keşif filosuyduk. 111 bomba, 112 önleme filoları da ayrıca var. Bizim filo olarak görevimiz gidip bombalanan hedeflerin fotoğraflarını çekmek ve kontrol etmekti. Bir keresinde yakın kol uçuşu sırasında Yunan uçaklarıyla burun buruna geldiğimi çok net hatırlıyorum.” F4 bir tutku Serpil Köstepen, bakın F4 için neler söylüyor; “Efsanevi bir uçak. Bir tutkudur. Büyüklüğü ve gökyüzünü yarar gibi gürültü kopartarak kalkması inanılmaz keyif veriyor. Hele hele hedefi vurma duygusunu bir pilot olarak anlatamam. Çok büyük bir haz.” “Top Gun”dan pilotluğa “Pilotluk merakım ortaokulda “Top Gun” filmi ile başladı” diyen Köstepen, “Askeri okullara bayan öğrenci alınmıyordu. Lisedeyken bayanların da alınacağını duydum. Hemen müracaat ettim. İlk sene olmadı ama ikinci sene kazandım. Ailem karşıydı ama teğmen olduğumda sevinç gözyaşlarını görünce doğru bir iş yaptığımı anladım.” Eşi de THY’de... Serpil Köstepen’in eşi İskender Köstepen de THY’de çalışıyor. Pilot binbaşı olarak emekli olduktan sonra THY’ye girmiş. “Eşinizle birlikte uçuyor musunuz?” sorusuna Köstepen “Kaptan pilot ve ikinci pilot olarak yan yana uçma şansınız var ancak eşim de henüz benim gibi pilot. Ama onun kaptan pilotluğu benden önce gelecek. Denk gelirse kaptan pilot ve ikinci pilot olarak birlikte de uçabiliriz” dedi. Pilot sağ ise mühim değil ‘Askeriyede en büyük acı pilotun geri dönmemesidir’ diyen Köstepen, “İlk uçak düştü haberi gelir. Pilot kurtulduysa herkes birbirine sarılır ama şehit olmuşsa, vatan sağ olsun denir, uçuşlara devam edilir” şeklinde konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT