BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > OTO DÜNYASI

OTO DÜNYASI

Konfor, güvenlik, ergonomi alanında atak üstüne atak yapan hafif ticarî araçlar otomobilleri aratmaz oldu



irfan.ozfatura@tg.com.tr Tel: 0212 454 30 17 Ticarî, gözünü bineğe dikti Son yıllarda üretilen minibüsler, kamyonetler, vanlar, pekâlâ tatil günlerinde, hususi işlerde de kullanılabiliyor, hatta gece toplantılarına götürülebiliyorlar. Yani o kadar şıklar... İşte size Ticari Araç Fuarı’ndan öne çıkanlar... Adı pick up ama SUV gibi... Türkiye’de yılda 16 bin civarında pick up satılıyor. Bu pazarın büyümesinde Navara’nın hayli tesiri oldu. Zira zengin donanımıyla SUV’ları zorlamaya başladı. Nitekim bir zamanlar iş amacıyla, az sayıda insan tarafından kullanılan ‘pick up’lar günümüzde daha geniş kitlelere ulaştı. Hafta sonu bisikletini, motosikletini, sörf malzemelerini yükleyen şehir dışına kaçıyor. Navara’lara bayanların ilgisi de az değil, onu yüksek sürüş pozisyonu sağladığı için güvenli buluyorlar. Sunroof, ısıtmalı ve elektrik kumandalı deri koltuklar, çift bölgeli otomatik klima, yağmur sensörü, otomatik far gibi üst sınıf arazi araçlarındaki özelliklerle donatılan ve 171 HP gücü (403 Nm tork) ile sınıfının en güçlü motoruna sahip olan Navara, segmentinin standartlarını yükseltiyor. Maceradan hoşlananlara Renault Trafic Deck’up Ticari araçların gittiği yönü gösteren çok önemli bir consepct araç. Güçlü motoru, yüksek şasisi, sürekli 4x4 aktarması ve 20 inç jantları ile tam bir maceracı. Arka kasa, yarısaydam cam pancur ile iç mekandan ayrılabiliyor. Yolcu koltukları 180 derece dönebiliyor. “Espace” tipi raylı iki arka koltuk, açık pick-up bölümüne kadar kayabiliyorlar. Ön tarafta iki klasik kapı, arka bölümde ise ustaca tasarlanmış ters yönde açılan kapılar bulunuyor. H-1 denge değiştirecek Baştan ayağa yenilenen Starex, yeni bir isim (H-1) ve yepyeni bir çehre ile görücüye çıktı. 2002 yılından itibaren Hyundai Assan İzmit Fabrikası’nda üretilen Starex’in yerine geçecek olan “H-1” Kore’den ithal ediliyor. H-1 daha kaslı, dinamik, akıcı, hatlara kavuşmuş. Gözyaşı formundaki farlar ve ön ızgara ilk bakışta dikkat çekiyor. Arka bölüme ulaşılabilen gizli kayar kapı H-1’i çekici kılıyor. Joystick vites kolu, auxiliary ve USB bağlantısıyla MP3 ve WMA müzik formatlarını destekleyen (isteğe bağlı Bluetooth) müzik sistemi, yol bilgisayarı, EBD destekli ABS fren sistemi yeni H-1’in yenilikleri arasında... 2.5 litre CRDi-VGT common-rail dizel motor, değişken geometrili turbo beslemesi sayesinde daha yüksek güç, daha düşük yakıt tüketimi ve geniş bir devir aralığında daha yüksek verim sunuyor. (3800 d/d’de 170 PS, 2000-2500 d/d arasında 393 Nm azami tork). Ve Hiace Glassvan Toyota’nın beklenen Glassvanı Hiace ve Hiace VIP nihayet vitrine çıktı. Hiace masrafsız problemsiz bir araç ve çok yönlü olarak kullanılabiliyor. 95 ve 117 beygir gücünde iki çevreci (EURO 4 normlarına uygun D-4D common rail) motorla sunuluyor... Sürücü ergonomisine önem veren Hiace’ın koltuğu ve direksiyonu hemen hemen her boy ve duruşa göre ayarlanabiliyor. Böylece sürücü uzun yolculuklarda daha az yoruluyor. ABS, sürücü hava yastığı, klima, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrik kumandalı ön camlar, elektrik kumandalı, ısıtmalı yan aynalar, hidrolik direksiyon ve radyo-CD-MP3 çalar standart. Ayrıca Hiace’de harita, içecek kapları, dizüstü bilgisayar ve benzeri eşyalar için büyük bir saklama alanı bulunuyor. Bulunmaz Hint kumaşı: Mahindra Hintli Mahindra Türkiye pazarında... Piyasaya hızlı bir giriş yapan Mahindra hakkında konuşan İl-Çe Otomativ Yöneticisi Mehmet Önder “Yepyeni bir marka ama aslında eskiyiz. Yetmişli yıllarda Hint Enteri diye tanınan traktörler satmıştık, ki köylerde hâlâ var. Mahindra otomobil entegre sistemleri yapan bir firma. Kompact parçalar üretiyor. Mesela J-9 için Karsan’a motor ve şanzıman veriyor. Mahindra Hindistan’ın dört büyük grubundan biri, finans, inşaat, bilgi işlem alanlarında faaliyet gösteriyor. Hindistan’da yaygın olarak kullanılan üç tekerlekli araçları üretiyor. Dünyada ticari araç içinde ilk on, traktörde de ilk 4 içindeler. Biz otomotive yıllarını vermiş bir kadroyuz, bilgimiz tecrübemiz bize Mahindra dedi. Ucuz sat, çabuk kaç tarzına karşıyız. Uzun soluklu işlere bakıyoruz. Traktöre de girecek Gebze’de montaja başlayacağız. Mesele 3-5 bin araç satma meselesi değil, kalıcıyız. Pazarı ve rakiplerimizi iyi tanıyoruz, ne yapabileceğimizin farkındayız” dedi Patronlara Exclusive VW Binek Araç, Türkiye’ye özel hazırladığı Exclusive serisini satışa sundu. Bu seri arka koltukta seyahat eden yolcuların güvenliğini ve konforunu da düşünüyor. İş adamları için ideal bir ofis, aileler için ise konforlu bir mekan olarak tasarlanan Exclusive’de Vienna deri döşeme, ısıtmalı ön ve arka koltuklar, elbise askısı, elektrikli arka cam ve manuel arka yan cam perdeleri ve çift bölgeli klima standart olarak sunuluyor. Şoför, Blueooth ile ellerini direksiyondan kaldırmadan cep telefonu ile konuşabiliyor. 230 Volt elektrik soketi ile araçlarını ofis olarak kullanmak isteyen iş adamları dizüstü bilgisayarlarını, kalabalık aileler ise küçük bir buzdolabını çalıştırabiliyor. Exclusive’de 12 Voltluk bagaj soketinden, yağmur sensörüne, hız sabitleyiciden Autohold fonksiyonuna kadar birçok özellik fiyat farkı olmadan sunuluyor. 1.6 lt FSI benzinli motorlarda 55 bin 760 YTL ve 2.0 lt TDI dizel motorlarda 75 bin 940 YTL’den başlayan kampanyalı anahtar teslim fiyatlarıyla... BMC ilk üçe oynuyor Belçika Kortjik Otobüs Fuarında ürünlerini sergileyen BMC’nin yüzü güldü. Avrupa’ nın önde gelen otobüs fuarlarından ve tamamen profesyonel ziyaretçi profiline sahip olan Busworld Kortjik Fuarına ilk defa katılan BMC, Romanya, Bulgaristan ve Fransa’dan 160 adet otobüs siparişi alarak 16 milyon euroluk anlaşma imzaladı. Şu anda solo, körüklü ve çift katlı yapılarda, 7.5, 9, 12 ve 18m. şasi uzunluklarında, standart ve alçak tabanlı, otomatik ve manuel şanzımanlı, dizel ya da doğal gaz motorlu 1500 adet otobüs üreten BMC; Manisa Turgutlu tesislerini de devreye soktuktan sonra yılda 5000 otobüs üretim kapasitesine ulaşmayı ve yeryüzündeki üç üreticiden biri olmayı hedefliyor. 10.000 km’de “0” litre! Shell ve Opel, yepyeni bir kampanyaya imza atıyor. 31 Aralık tarihine kadar Opel ticari araç satın alanlara, 10.000 km’lik (1.330 YTL) Shell Hediye Kartı verilecek. Bu kart, Shell’in Hediye Kart Programı’na dahil istasyonlarında, nakit yerine geçecek. “Shell Hediye Yakıt Kartı” istenilen tutarlarda ve YTL olarak önceden yüklenebilen ön ödemeli bir alışveriş kartıdır. Bu garanti hayat boyu Kia Sportage da Sorento’dan sonra, Sınırsız Kilometre Özel Onarım Garanti Programı’yla hayat boyu Kia garantisi altında.... 31 Aralık 2007 tarihine kadar satın alınan tüm Sportage’larda 3 yıl veya 100.000 Km’lik standart KIA garantisine ek olarak devreye girecek olan Hayat Boyu ve Sınırsız Kilometre Aracın ilk sahibine hiçbir ekstra ücret talep etmeden sunulacak. Garanti sürecinin sağlıklı işlemesi için aracın tüm periyodik bakım ve kontrollerinin KIA Yetkili Servisleri’nde yapılması büyük önem taşıyor. Peugeot 308 ile patlayacak Kısa bir süre önce Peugeot Türkiye Genel Müdürü olan Jean Pierre Vieux 308 sayesinde başarılı bir çıkış yapacağına inanıyor. Peugeot’nun Türkiye’deki payını yetersiz bulan yeni Genel Müdür “burası zor bir pazar, ancak 308 de çok özel bir araç ve bizi listenin üstüne taşıyacak” diyor. Peki Vieux’un böylesine bel bağladığı 308’in marifetleri ne? 308 yarı yüksek mimarili 307’nin takipçisi gibi görünse de bambaşka bir araç. Panoramik cam tavanı sayesinde içi aydınlık ve ferah. Peugeot 308 modern çizgilerine rağmen kimliğini net bir şekilde ortaya koyuyor, şimdi daha fazla aslanı andırıyor. Tazı hızı aslan gücü 2 milyon kilometrelik teste tabi tutulan ve kendini ispatlayan 308, PSA - BMW Group ortak ürünü olan benzinli motorları ve iyi tanınan ekonomik çevreci HDi dizel motorları ile konfor, performans isteyenleri memnun ediyor. Nitekim 307’ye göre yakıt tüketiminde ve buna bağlı olarak CO2 atıklarında neredeyse % 10’a varan azalma sağlıyor. Yandan çarpışmada en iyi korumayı sağlamak için, 308’de “B” sütunları “çok katmanlı” bir teknikle güçlendirildi. EuroNCAP testlerinden 5 yıldız alan 308’in iskeleti takviyeli ve burulma direnci daha yüksek. Ancak özel malzeme kullanıldığı için kilosu fazla artmadı. Titre ve kendine dön 308 şerit dışına çıkarsanız (AFIL) sistemi ile sizi ikaz ediyor. Diyelim sinyal vermeden sağa doğru kaydınız koltuk minderinin sağ yanı titremeye başlıyor. 308 model ailesinde motor ile uyumlu 5 ileri vitesli manuel şanzıman bulunuyor. Ancak isteyenlere “Porsche Tiptronic” sistem Otomatik vites kutusu da sunuluyor. 308’in (Comfort 1.6 VTi 120 hp) fiatı adında gizli. Evet 30,800 YTL’den başlıyor. Minik dev Sirion Şehirli otomobiller geliştiren Daihatsu’nun son yeniliği performansa önem verenlere hitap eden Sirion oldu. Tasarımı, kullanışlılığı, çevik ve tutumlu motorlarıyla sınıfında özel bir yere sahip olan Sirion dar alanlarda kıvraklığı ile dikkat çekiyor. Sirion 1.5’te kullanılan 1495 cc hacmindeki, 16 supaplı ve çok noktadan enjeksiyonlu modern motor, DVVT (Daihatsu Değişken Supap Zamanlaması) sayesinde 100 km’de ortalama 6.2 litre yakıt tüketiyor. Sirion 1.5’in 0’dan 100 km/s’ye hızlanma süresi 10.5 saniye ve azami hızı da 175 km/s. Sirion 1.5, VSC (Araç Denge Kontrolü), ABS, EBD, sürücü-yolcu, yan ve perde hava yastıkları gibi üst düzey güvenlik donanımları gibi bu sınıfta az bulunan zengin bir standart donanım sunuyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 101718
    % 1.92
  • 5.6886
    % 0.05
  • 6.3813
    % -0.04
  • 7.0932
    % 0.36
  • 259.632
    % -0.41
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT