BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sanayi politikası değişiyor

Sanayi politikası değişiyor

Sanayi ve Ticaret Bakanı Ahmet Kenan Tanrıkulu, özellikle Avrupa Birliği’ne üyelik sürecindeki gelişmelerin Türkiye’nin sanayi politikalarını yeniden ele almayı zorunlu hale getirdiğini söyledi.



Türkiye’nin “sanayi ve ticareti”nde yeni ufuklar çiziliyor. Sanayi ve Ticaret Bakanı A. Kenan Tanrıkulu, “Avrupa Birliği’ne (AB) adaylığımızın kabul edilmesi Türkiye’nin sanayi politikalarını yeniden değerlendirmeyi zorunlu kıldı” dedi. AB’ye alınacak ülkelere katılım öncesi uygulanan “destek programları”na dikkat çeken Tanrıkulu, “alacağımız destekleri çok iyi değerlendirmeliyiz. Bu amaçla en kısa zamanda sanayinin yapısal değişimine ilişkin projeyi hazırlayacağız” şeklinde konuştu. Bakan Tanrıkulu, yeni stratejinin yıllardır özlenen şekliyle girişimcinin önünü açan ve Türk insanının dinamizmini üretime yönlendiren nitelikte olacağını kaydetti. Tanrıkulu, tarıma yönelik destek politikalarının da sosyal dengeleri kurayacak güçte olacağını belirtti. Global krizin bittiğini, uluslararası sermayenin tekrar gelişen ülkelere güvenle baktığını kaydeden Tanrıkulu, buna bağlı olarak Türkiye ekonomisinin de olumlu etkilerden faydalanacağını vurguladı. Sanayiciye altyapı pazarlama çalışmalarında sanayi potansiyeli yüksek illerde bir an önce faaliyete geçecek ve katma değer üretecek projelere ağırlık verildiğine dikkat çeken Tanrıkulu, “1999’da, 1599 hektar büyüklüğünde 5 adet organize sanayi bölgesi ve 1973 adet işlerlik 10 adet küçük sanayi sitesi bitirildi. 2000 yılında ise 203 adet organize sanayi sitesi projesi ile 212 adet küçük sanayi sitesi projesi programa alındı. Bunlar için 36.8 trilyon liralık ödenek ayrıldı. Bu yıl 1428 adet 10 adet organize sanayi sitesi ile 2944 işyerlik küçük sanayi sitesi tamamlanacak” dedi. Tanrıkulu, Sanayi Araştırma Genel Müdürlüğü’nün de 25 ilin sanayi yatırım potansiyeli araştırmasının tamamlandığını, 30 ilin sanayi yatırım potansiyeli araştırmalarının da hızla sürdürüldüğünü bildirdi. TÜKETİCİ KORUNACAK Dünyada tüketiciye odaklı üretim ve pazarlamanın öne çıktığını hatırlatan Tanrıkulu, bakanlığının 11 aylık döneminde tüketicinin bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalara ağırlık verdiğini belirtti. Tanrıkulu, “Bakanlık bünyesinde sürdürülen Reklam Kurulu çalışmalarında 122 başvuru gündeme alındı. 109’u sonuçlandırıldı. 80 ilde 849 ilçede tüketici sorunları hakem heyetleri faaliyete geçirildi” diye konuştu. Tarım ürünleri destek politikalarıyla sosyal dengeleri korumak diğer taraftan küreselleşme ve AB’ye tam üyelik sürecinde uyum politikaları izlemek zorunluluğuna işaret eden Ahmet Kenan Tanrıkulu, yapısal değişim projelerinin mutlaka hayata geçirilmesi gerektiğini kaydetti. Tarım satış kooperatiflerinin çiftçiyi mağdur etmeden özerkleştirilmesine yönelik çabaları destekleyeceğini anlatan Bakan Tanrıkulu, çiftçi kayıt sistemi, çiftçiye doğrudan kayak transferi ve birliklerin rehabilitasyonunu da önümüzdeki dönemin hedefleri arasında sıraladı. Tarım ürünlerinde tüm arz ve talebin borsalara yöneltileceğini, fiyatların serbest piyasa şartlarında oluşumunun sağlanacağını ve dolaylı olarak uzun vadede devletin destekleme alımlarından kaynaklanan mali yükün azaltılacağını anlatan Tanrıkulu, bu amaçla tarımsal ürün borsalarının geliştirilmesine yönelik bir pilot proje de hazırlandığını söyledi. Genç Bakan gençlere güveniyor Sanayi ve Ticaret Bakanı A. Kenan Tanrıkulu, Türk girişimcilerinin ve Türkiye ekonomisinin globalleşme ile gümrük birliği süreçlerine uyum sağlamada çok büyük başarı elde ettiğini, rekabeti başardığını vurguladı. Tanrıkulu, “Çünkü rekabetçi ortama uygun vizyon sahibi yenilikçi ve lider insanlara sahibiz. Daha ilkokuldan itibaren rekabet ortamında yetişen binlerce gencimiz her yıl iş hayatına atılıyor. Amacımız bu gençleri ekonomimizin dinamosu haline getirmek. Çünkü geleceğe umutlu bakmamızın sebebi de bu gençlerimizdir. Devlet gelişen şartlara uygun politikalar takip edecek. Müteşebbisin önünü açacak” dedi.
Kapat
KAPAT