BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Trafikte yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları

Trafikte yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları

Renault Mais Satış Sonrası Müdürü Hüseyin Yusufoğlu; “Vites geçişlerini doğru yaparak, yumuşak bir sürüş tarzını tercih ederek, rampa iniş-çıkışlarında kontrollü olarak ve motoru zorlamadan, bilinçli şekilde kullanarak daha ekonomik bir sürüş yapabilirsiniz” dedi



OTO DÜNYASI İNAN AR­VAS inan.arvas@tg.com.tr Büyük şehirdeki trafik yoğunluğu, artan yakıt fiyatları ve ekonomik sebeplerden dolayı çoğu kişi yakıt tasarrufu yapmanın yollarını arıyor. Birkaç basit metod ve sürüş teknikleri uygulayarak istenen tasarrufu yapmanın mümkün olduğunu söyleyen Renault Satış Sonrası Müdürü Hüseyin Yusufoğlu “püf noktalarını” anlattı. Yeni Symbol’ün “1.5 dCi 85bg” versiyonu ile geçen Eylül ayında bir maraton gerçekleştirdiklerini ve bu maratonda uyguladıkları sürüş teknikleriyle dikkat çekici bir tüketim düzeyine ulaştıklarını belirten Hüseyin Yusufoğlu, bunları şöyle anlattı: VİTES GEÇİŞİ-HIZ İLİŞKİSİ Bahsettiğimiz bu temel kuralları biraz açıklamak gerekirse, öncelikle vites geçişlerini doğru devirlerde yapmak gerekir. Örneğin 50 km hızda 4. ya da 5. vitese çıkmış olmak gerek. Motor devri yaklaşık 1000 d/d’ye düştüğünde 1. vitese geçip, dizel araçlarda 2000 d/d ve benzinli araçlarda 2400 d/d devirde vites yükseltmek ideal olandır. Araç ile hareket ettikten sonra çok kısa aralıklarla vites değiştirerek en üst seviyeye geçmek gerekir. Maksimum vitese geçtikten sonra da; “ayağımızın altında yumurta olduğunu düşünerek ve onu kırmayacakmış gibi” gaz pedalına basmalı ve istediğimiz hızı ayarlamalıyız. FRENİ AZ KULLANIN Yumuşak bir sürüş tarzını benimsemek de kurallardan biri. Otomobil hareket ettikten sonra mümkün olur olmaz sabit seyir hızına çıkmak ve o hızda kalmak önemli. Bu hız 40 km veya üstü olarak tavsiye edilmektedir. Ayrıca sürücülere fren pedalıyla mümkün olduğu kadar az fren yapmalarını tavsiye ederiz. Örnek vermek gerekirse 50km hızla 5. viteste giderken trafik ışıklarına 100 metre kala ayağımızı gaz pedalından çekmek gerek. 5. VİTESE SÜRATLİ GEÇİN Hızlanma da önemli bir konudur. 60km/s’e kadar 5. vitese mümkün olan en kısa sürede geçmek için olabildiğince süratli biçimde hızlanmayı tercih etmeliyiz. Bu sürate çıktıktan sonra hızlanmalar daha yumuşak olmalı. Rampa iniş ve çıkışlar için de şöyle bir tavsiyemiz var; öncelikle inişte hızımızı sabit tutalım, çıkışta ise mümkünse 40km süratin üstünde kalmak doğrudur. ISINMAYI BEKLEMEYİN İstanbul trafiğinde oldukça uzun zaman geçirdiğimizi düşünürsek, böyle zamanlarda motoru çalışır durumda beklemek yerine tamamen durdurmak tasarruf yapmamız için bir tedbir olacaktır. Diğer yandan doğru olarak bilinenin aksine; kışın bile yola çıkmadan önce motorun ısınmasını beklemeyelim, hemen yola koyulalım. SICAKLIK FARKI ÇOK OLMASIN Yazın bu sıcak günlerinde klima kullanmak gerekiyor, bu durumlarda dış ve iç sıcaklık arasında çok büyük fark olmaması doğrudur. Dışarısı 25 dereceyse klima ayarı 20 derece olmalı, fark maksimum artı-eksi 5 derece olabilir diyebiliriz. Her ay lastik basıncını kontrol etmek, araçta gereksiz yük bırakmamak gerekir, tavan portbagajını da kullanmadığımızda çıkaralım. FİLTRELER TIKANMAMALI Bütün bu tavsiyeler daha ekonomik ve çevreci sürüş için herkesin aklında bulunmalı. Tabii en büyük tavsiye, otomobilinizin bakımını düzenli olarak yetkili servislerde yaptırmak. Hava filtresi tıkanan araçta yakıt sarfiyatı artar. Motor yağı niteliklerini kaybetmişse, aracın motor performansı düşer ve kısa süre sonra motorda problemlere yol açar. Önünüzdekiyle mesafeyi açın Hepimizin kâbusu olan yoğun trafiğin olduğu yollara, mecbur kalınmadıkça girilmemesi gerektiğini belirten Renault Satış Sonrası Müdürü Hüseyin Yusufoğlu, şunları söyledi: “Yoğun trafiğin içerisinde kaldığımızda, önümüzdeki araç ile aramızda mutlaka en az bir aracın daha girebileceği kadar mesafe bırakmalıyız. Böylece hem önümüzdeki aracın egzoz gazlarından en az şekilde etkilenmiş oluruz, hem de dur kalk işlemleri esnasında yumuşak frenlemeye imkân tanımış oluruz...” Değişik lastik kullanmayın Bir aracın lastik ve jantlarının, üretici firmalar tarafından belirlendiğini söyleyen Hüseyin Yusufoğu; “Birçok test soncunda o araca hangi ebatta lastik ve jantın gerekli olduğu tespit ediliyor. Maksimum verimi ve yakıt ekonomisi sağlayacak lastik basınçlarını da yine üretici firma tavsiye ediyor. Dolayısıyla üretici firmanın önerisi dışında kullanılacak jant ve lastikler, yakıt tüketiminin dışında performans kaybı gibi problemlere de yol açabilir. Ayda bir defa lastik hava basınçlarını kontrol etmek de önemli” dedi. Audi A5 Cabriolet SATIŞA SUNULDU Günlerdir merakla beklenen Audi A5 Cabriolet yollara çıktı. Kusursuz sportif karakteriyle ön plana çıkan 4 kişilik A5 Cabriolet, kumaş tavanlı olma özelliğiyle dikkati çekiyor. Audi’nin orta sınıftaki en alımlı araçlarından olan bu model; 5 farklı motor seçeneği, çevik süspansiyon özellikleri ve geniş opsiyonel aksesuar yelpazesiyle öne çıkıyor. A5 Cabriolet’in giriş modeli olan “2.0 TFSI 180 hp” motor seçeneği, 74 bin 898 euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatla satılacak. Güç çıkışları 180 hp’den 265 hp’ye kadar değişen, üç benzinli ve iki de dizel motorla pazara sunulan A5 Cabriolet’in motor seçeneklerinin tamamı doğrudan püskürtmeyle, dördü ise aynı zamanda turbo şarjla besleniyor... İlk yarının satış lideri HYUNDAI Yılın ilk iki ayındaki otomobil satışlarıyla liderliğe yükselen ve Mart ayı ortasında başlayan 3 aylık ÖTV indirimi döneminde de hızını kesmeyen Hyundai, 2009’un ilk yarısında gerçekleştirdiği yaklaşık 30 bin adetlik otomobil satışıyla en çok tercih edilen otomobil markası oldu. Hyundai Yurtiçi Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, “Hyundai; kalite, teknoloji ve konfor açısından rakiplerinin önünde yer alan bir marka. Tüketici de bunun farkında. Artık Hyundai’yi bir Türk markası olarak görüyor. Bu amaçla ilk altı aydaki satışlarla aldığımız birinciliğimizi sonuna kadar hak ettiğimizi düşünüyorum” şeklinde konuştu. En iyinin en iyisi PASSAT CC Volkswagen’in “comfort coupesi” Passat CC, sıra dışı tasarımıyla “Red Dot Design Award 2009 - Best of the Best” (En iyinin en iyisi) ödülüne layık görüldü. Bu ödül, Passat CC’nin tasarım özellikleriyle aldığı üçüncü ödül. Bir tasarımcının gerçekleştirdiği ürünle alabileceği en büyük ödüllerden biri olarak kabul edilen “En iyinin en iyisi” ödülü, 2000 yılından bu yana her yıl düzenli olarak veriliyor... ALFA’da servis hizmeti taksitle! Alfa Romeo sahiplerinin, yaz mevsiminin zorlayıcı etkilerine karşı araçlarını hazırlayabilmeleri amacıyla yeni bir servis kampanyası başlatıldı. 31 Temmuz 2009 tarihine kadar sürecek servis kampanyası kapsamında; yaş ve model sınırlaması olmaksızın Alfa Romeo sahipleri, 600 TL ve üzerindeki (boya ve kaporta hariç) bütün servis işlemleri için World’e özel 8 taksit avantajından yararlanabilecekler.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT