BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Kaptanın telefonunu kullanıyoruz ancak hâlâ uçan otomobilimiz yok

Kaptanın telefonunu kullanıyoruz ancak hâlâ uçan otomobilimiz yok

Uzay filmlerinde kaptanın iletişim kurabildiği cep telefonunu günümüzde herkesin kullandığını söyleyen Oyak Renault CEO’su Tunalıoğlu, “Otomobil hâlâ 4 tekerlek. Hâlâ uçan arabalara binemiyoruz” dedi



Tarık Tunalıoğlu: Kriz sonrasına hazırlık için tasarıma önem vermeliyiz. Oyak Renault Üst Yöneticisi (CEO) Tarık Tunalıoğlu otomotiv sektöründe inovasyon yapmanın güç olduğunu, bunun için çok ağır bir altyapı gerektiğini söyledi. Ankara’da düzenlenen ve “Krizden çıkışta üniversite iş dünyası işbirliği” konferansa katılan Tunalıoğlu, “otomotiv sektörünün krizde zorda olan sektörlerden biri olduğunu” açıkladı. SEKTÖRDE YENİLİKLER SINIRLI Bir zamanlar yalnızca uzay filmlerinde kaptanın iletişim kurabildiği cep telefonunun, günümüzde herkes tarafından yaygın olarak kullanılabildiğini ancak, sektörlerindeki yeniliklerin sınırlı olduğunu kaydeden Tunalığlu, “Otomobil hâlâ 4 tekerlek ve bir direksiyon. Hâlâ uçan arabalara binemiyoruz. Sektörde inovasyon süreci daha çok emniyet, çevre koruma ve ‘albeni’ye yönelik” diye konuştu. Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca ise Unilever’in gıda, temizlik, kişisel bakım konularında ürünler geliştiren dünya çapında bir kuruluş olduğunu belirterek, “2001’deki krizde çok çalıştık. Ancak yüzde 16 küçülme yaşadık. 2009’un ilk 5 ayında yüzde 17 büyüme sağladık. Diyebiliriz ki, bizim sektörde kriz yok” dedi. MORALLERİ YÜKSEK TUTALIM Krize rağmen pazarı büyütmeye devam ettiklerini anlatan Karaca, “Bunu öncelikle morallerini yüksek tutarak gerçekleştirdiklerini söyledi. Karaca, kriz döneminde reklamların da fonksiyonellik, duygusallık ve sosyal ağırlıklı mesajlar vermesi, ayrıca, internet aracılığıyla iletişimin artması, dürüst, doğru, toplumda güven kazanan insanlarla çalışılması gerektiğini söyledi. AR-GE’YE BAKIŞ FARKLI OLACAK Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan Arkan, ekonomik krizle birlikte kârlılık, yatırım ve Ar-Ge’ye bakışın farklı olacağına işaret ederek, “Ekonomik kriz kendi deyimimizle ‘reset’ yani Alt-Ctrl-Delete dönemi. Bu dönemde oyunun kuralları bir parça değişecek. Bundan sonraki büyüme dönemi ise inovasyon üzerine, bilgi, bilişim ve bilim üzerine olacaktır” dedi. Ekonomik krizin Türkiye’nin global rekabette konumunu değiştirmek için önemli bir fırsat getirdiğini ifade eden Arkan, “Türkiye’de, artık hangi alanda yatırım yapılacaksa yalnız Türkiye sınırları içinde düşünmeden, global rekabet göz önüne alınarak yapılmalı” görüşünü dile getirdi. Bugünün en çok aranan meslek pozisyonlarının bundan beş yıl önce literatürde bile bulunmadığını, bu nedenle geleceğin mesleklerinin de neler olacağının şimdiden ortaya konulması gerektiğini dile getiren Arkan, “Bu konuda üniversiteler özel sektörle iş birliği yapmalılar” dedi.
Reklamı Geç
KAPAT