BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Boğaz’a Koç damgası

Boğaz’a Koç damgası

Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yapımına Koç Grubu’na bağlı Garanti-Koza İnşaat ile İspanyol Dragodos firmasından oluşan konsorsiyum talip oldu



Karayolları Genel Müdürlüğü’nün geçtiğimiz yıl programına aldığı, ancak bir teklif gelmediği için askıya kaldırdığı Çanakkale Boğaz Köprüsü Projesi’nin yapımı yeniden gündeme geldi. İstanbul boğazındaki her iki köprüden daha uzun olarak yapılacak olan Çanakkale Boğaz Köprüsü’ne Koç Grubu ve İspanyol firması talip oldular. Karayolları Genel Müdürü Dinçer Yiğit, Koç Grubu’na bağlı Garanti İnşaat-Koza İnşaat ile İspanyol Dragados firmasının oluşturduğu konsorsiyumun köprünün yapımına talip olduklarını söyledi. Yapım için gerekli olan krediyi de firma grubunun karşılayacağını belirten Yiğit, Çanakkale Boğaz Köprüsü yapımı için direk bir firma ile müzakere görüşmelerine başlanılabileceği gibi uluslararası bir ihale açılarak diğer firmaların da teklif alınabileceğini söyledi. Yiğit, “yap-işlet-devret” sistemine göre inşa edilmesi planlanan köprü için çevre yolları ile birlikte yaklaşık 500 milyon dolarlık bir yatırım yapılacağını belirtti. EN UZUN KÖPRÜ İstanbul Boğazı’ndan sonra Çanakkale Boğazı’na inşa ettirilmesi planlanan Türkiye’nin 3. köprüsü kenar açıklıklarıyla birlikte 2 bin 296 metre uzunluğunda olacak. Köprü 3 geliş ve 3 gidiş olmak üzer toplam 6 şeritli ve tek kutu kesitli çelik kabiyeli asma köprüsü olarak inşa edilecek. Çanakkale ve Eceabat çevre yollarını da içine alacak şekilde toplam 12.7 kilometre uzunluğunda bir proje paketinden oluşan köprünün yaklaşık 4 yıl içinde tamamlanması planlanıyor. Otoyolların yapımı için gerekli finansman yapımcı firma grubundan karşılanacak köprü, belirli bir süre işletildikten sonra bedelsiz olarak Karayolları Genel Müdürlüğü’ne devredilecek.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT