BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > MASSA ne ilk ne son olacak

MASSA ne ilk ne son olacak

F1 yarışlarının efsane pilotu Senna 1994 yılındaki bir yarışta kaza yapmış ve aracından fırlayan bir demir parçası kaskına isabet ederek ölümüne sebep olmuştu. Geçtiğimiz günlerde Macaristan yarışları öncesi Massa’nın başına da aynı olay geldi fakat Senna kadar şanssız değildi



OTO DÜNYASI EDİ­TÖR: İNAN AR­VAS F1 yarışlarının efsane pilotu Senna 1994 yılındaki bir yarışta kaza yapmış ve aracından fırlayan bir demir parçası kaskına isabet ederek ölümüne sebep olmuştu. Geçtiğimiz günlerde Macaristan yarışları öncesi Massa’nın başına da aynı olay geldi fakat Senna kadar şanssız değildi GÖZÜNE SAPLANDI Yoğun bakımda tedavi altına alınan ve hayati tehlikesi hâlâ devam eden 28 yaşındaki yarışçı Felipe Massa için doktorlar kaskına saplanan demirin gözüne zarar verdiğini belirterek ameliyat edildiğini, ilerisi için kesin bir şey söyleyemeyeceklerini belirttiler. Felipe Massa’nın yarım bıraktığı yerden ise Schumacher devam edecek. Daha önce 7 defa şampiyon olarak ulaşılması zor bir rekora imza atan F1’in efsane ismi Schumacher, Ferrari ile test sürüşlerine başladı. Şampiyonun 23 Ağustostaki Valencia Grand Prix’ine hazırlandığı öğrenildi. Formula 1’de sezonun 10. yarışı olan Macaristan Grand Prix’i öncesi yapılan sıralama turlarında talihsiz bir şekilde başka bir yarış arabasından fırlayan ‘yay’ın kaskına isabet etmesiyle yaralanarak yoğun bakıma giren Brezilyalı pilot Massa yarışlara devam edecek mi bunu zaman gösterecek. Bu hadise 1994 yılında unutulmaz şampiyonlardan Ayrton Senna’nın (34) yaptığı kazayı hatırlattı. Biliyorsunuz Senna’nın da kullandığı aracın direksiyonundan fırlayan bir demir parçası kaskına saplanmıştı. F1 dünyası genç yaşta kaybettiği efsane yarışçıyı unutamadı. F1’in geçmişine baktığımızda yine ünlü pilotlardan Niki Lauda’nın talihsiz bir kaza geçirdiğini görüyoruz. Lauda’nın aracında yangın çıkmış ve yüzünün büyük bir bölümü yanmıştı. Türk Ralli tarihine ismini altın harflerle yazdıran usta pilot Renç Koçibey ise bir ralli yarışı için yol notu çıkarırken geçirdiği kaza sonucu hayatını kaybetmişti. KARTING’DEN F1 PİLOTLUĞUNA 28 yaşında gözü kara bir yarışçı olan Brezilya’lı Felipe Massa İtalyan devi Ferrari takımı adına yarışıyordu. İlk bakıldığında ufak tefek gibi görünen 1.66 boyundaki ve 59 kilo ağırlığında olan Massa karting yarışlarına merak salmış ve yarış pilotluğunda kendini bulmuştu. İlk olarak Formula Chevrolet Şampiyonası’nda 5. olan Massa bir sonraki yıl Formula Renault Şampiyonası’nı kazandı. 2001 yılında ise Avrupa F300 Şampiyonası’na kazandı. Sauber takımı kısa zamanda dikkatleri üzerine çeken bu minik dev yarışçıyı F1 takımına kazandırdı ve Sauber takımının pilotu oldu. 2003 yılında Ferrari’nin test pilotluğunu kapan Massa 2004-2005 yıllarında da yine Sauber takımının F1 pilotluğunu yaptı. 2006 yılında F1’in gözdesi Ferrari’ye transfer oldu ve kariyerindeki ilk birinciliğini 27 Ağustos 2006 tarihinde İstanbul’da yapılan Türkiye Grand Prix’in de elde etti. Bir sonraki yıl (2007) İstanbul Grand Prix’ini de kazanarak iki sene üst üste Türkiye’den şampiyon olarak ayrılmıştı. Kariyerindeki ilk birincilikleri İstanbul’da aldığı için Türkiye sempatisi oldukça çok olan Massa, Türkçe öğrenmeye çalışıyordu. YAĞMUR ADAM SENNA F1 denince akla iki kişi gelirdi biri Michael Schumacher ve Ayrton Senna. Senna 3 defa Formula Dünya Birinciliğini elde etmişti. Onu tanıyanlar yağmurda nasıl gittiğini bilir. Bilmeyenler video sitelerden girip bakabilirler, bir yarışçının yağmurda aracını nasıl dans ettiriyor. Yağmurlu havalardaki başarısı ile bilinen Senna’ya “Rainman” yani “Yağmur Adam” lakabını takmışlardı. Senna zengin bir aileden geliyordu. Babası onun iyi bir yarıştı olmasını istemiş ve hep destek olmuştu. Daha dört yaşındayken karting aracı kullanmasını öğretmiş ve 13 yaşında yarışlara girmesini sağlamıştı. Birçok şampiyonluklar kazanan hatta dünya birincisi olan Senna daha 23 yaşındayken F1 kapılarını aralamıştı. 1984 yılındaki Monako Grand Prix’inde yağmurlu havada gösterdiği performans ile herkesi etkileyerek dudak ısırtmıştı. 1994’te McLaren takımını bırakıp dönemin en iyi takımı olan Williams takımına transfer oldu. Ve Imola pistinde 7. turda 210 km hız ile giderden viraja girdi ve virajı alamayarak beton duvara çarpan Senna, direksiyon milinden kopan bir kaynak parçasının kaskını delerek başına saplanması ile 34 yaşında hayatını kaybetti. YÜZÜ YANDI AMA PES ETMEDİ Andreas Nikolaus diğer bir değişle Niki Lauda, F1 Dünya Şampiyonluğunu 3 defa kazanmış ve ismini efsaneleştirmişti. Zengin bir ailenin haşarı çocuğuydu. Israrla yarış sürücüsü olmak istemiş fakat ailesi tarafından kabul görmemişti. 22 yaşındayken 1971’de March takımına F2 pilotu olarak girmiş, 1972 yılında March için hem F1 hem de F2 yarışlarında yarışmıştı. 1973’te BRM’ye giren Lauda buradaki takım arkadaşı olan Clay Regazzoni ile iyi bir arkadaşlık kurmuştu. Enzo, Regazzoni’ye Lauda’nın nasıl bir pilot olduğunu sordu oda arkadaşını çok övünce Ferrari Lauda’yı hemen transfer etti ve hayatında yepyeni bir sayfa açılmış ve Ferrari’ni F1 pilotu olmuştu. Başarıdan başarıya koşan Lauda’nın yaşadığı bu güzel günler Alman Grand Prix’inde kâbusa dönüştü. Yarışın ikinci turunda yoldan çıkan Lauda’nın aracı toprak bariyerlere çarpıp başka bir yarışçının arabası ile çarpıştı. Kazadan hemen sonra araç alev almaya başlamış Lauda’da içinde sıkışmıştı. Alevlerden kurtulamayan Lauda’nın yüzünde ve kafasında ciddi yanıklar oluşmuş ve komaya girmişti. İnat ve azmiyle herkese parmak ısırtan Lauda kazadan sonra tedavi olarak altı hafta sonra tekrar yarışlara döndü. Fakat eski performansını yakalayamadı daha sonra Ferrari ile olan ilişkileri yıprandı ve ayrıldı. F1 yarışları ile sürekli içli dışlı olan Lauda şimdilerde ise kurduğu hava yolu şirketini işletiyor. MURAT 124 İLE ŞAMPİYON OLDU Renç Koçibey Türk Ralli hayatının en önemli parçası olarak bilinir. Önceleri motosiklet kullanmaya başlayan Koçibey daha sonra ralliye merak saldı ve Türkiye’deki ilk ralliyi (1968 Trakya Rallisi) Anadol ile kazandı. Daha sonra 1976’da Murat 124 ile Türkiye Rallisini ipi göğüsledi. Tofaş Ralli grubunda yarışırken Murat 131’in büyük motorlu modeli ile büyük başarılara imza attı. Yokuş aşağı hızlı gitmesi ve kötü hava şartlarında gösterdiği üstün performans ile tanınan Koçibey 1984 yılında Balkan Şampiyonluğu’nu elde etti. Bununla yetinmedi, 1988 yılında dünyanın en iyi Mitsubishi pilotu seçildi . İki defa Paris-Dakar Rallisi’ne katıldı. 1993 yılında Ali Sipahi Rallisi için yol notu çıkarırken geçirdiği kaza sonucu hayatını kaybetti. Ölümünden sonra ismine bir çok organizasyon ve yarışlar düzenlenen Koçibey Türkiye’de ralli’nin gelişmesinde önemli roller oynamıştı. Yeni modellerle güçlenecek Renault 1999 yılında Dacia’nın yüzde 99.3’lük kısmını satın alarak markayı bünyesine katmıştı. Bu 10 yıllık süre zarfından büyük başarılar kazanan Dacia, bugüne kadar yaklaşık 1 milyon Dacia sattı. Ayrıca yüzde 16 daralan pazarlarda Dacia yüzde 5.5 büyüme katederek 2009 yılında Almanya’daki satışını 8 kat artırdı ve Fransa’da 9. marka oldu. Dacia pazar konumuna sadık kalarak ve yeni 4x4 modeliyle 2010’dan itibaren gamını genişletmeye devam edecek. Renault pazar payını korudu Renault Grubu yılın ilk yarısında ekonomik krize rağmen pazar payını korumayı başardı. Renault Başkanı Carlos Ghosn, “Krizin geldiğini 2008 Temmuz ayından itibaren gördük ve krizden çıkışa hazırlanmamız için gereken ilk kararları aldık. Bugün, nakit akışımızın gösterdiği gibi, Renault olumsuz şartlara direnç gösteriyor” dedi. Kriz ortamında grubun pazar payı yüzde 3.7 oranında sabit kalırken 15 milyar 991 milyon euro ciro gerçekleştirdi. Test sürüşü yaptı Hyundai’yi kaptı Hyundai’nin tüm Türkiye genelinde 5 - 7 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirdiği “Hyundai Test Sürüş Günleri”ne Aksaray’dan katılan Özgür Bülent Kılıç, deneme sürüşüne katılanlar arasında yapılan çekilişle yepyeni bir i20 1.2 Team’in sahibi oldu. Özgür Bülent Kılıç’a otomobili, Hyundai Assan Başkanı ve CEO’su Kwang-Heum Um tarafından verildi. Otokoç’tan ikinci el avantajı Otomotiv perakendeciliği sektörünün öncü kuruluşlarından Otokoç Otomotiv, Otokoç ve Birmot markaları ile Türkiye’nin en büyük ikinci el operasyonlarından birini yürütüyor. Faizsiz kredi ve mobil pazarlama yöntemleriyle 2.el araç satışını her yıl artırıyor. Otokoç müşterileri 2. el araçlarına isterlerse yüzde 0 faizli 12 ay vadeli kredi ya da kredi kartına vade farksız 12 taksit imkanı ile sahip oluyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT