BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Shell & Turcas biyoyakıt alanına yoğunlaşacak

Shell & Turcas biyoyakıt alanına yoğunlaşacak

Dünyanın en başarılı şirket birleşmelerinden biri olarak değerlendirilen Shell & Turcas ortak girişimi, başarılı bir grafik çizdi. Şirket, bu başarıyı daha ileriye taşımak için biyoyakıt alanına yoğunlaşarak yarının teknolojilerine yatırım yapıyor.



OTO DÜNYASI İNAN AR­VAS inan.arvas@tg.com.tr Shell, Türkiye’ye bundan 86. yıl önce ilk yatırım yapan yabancı şirketlerden biri olarak girdi. Türkiye’yi akaryakıt dağıtım sektöründeki faaliyetlerinde stratejik 6 ülkeden bir olarak belirleyen Shell, 2006 yılında Turcas ile yaptığı birleşme ile perakende ve ticari satışlar ile lojistik alanındaki faaliyetlerini tek bir çatı altında topladı. Birleşmenin ardından Türkpetrol istasyonlarını 250 milyon dolarlık bir yatırım ile Shell’e çevirdi ve satışlarını yüzde 40 artırdı. Şimdi ise cirosu 8 milyar dolara ulaştı. Son 5 yıl içinde CO2 yönetimi ve rüzgar, güneş, hidrojen enerjisi ve biyoyakıtlar alanına 1.7 milyar ABD dolar yatırım yapan Shell, alternatif yakıtların kaynağını oluşturan bioyakıtlara yoğunlaşacak. Shell&Turcas Petrol A.Ş Pazarlama Müdürü Pınar Mavituna ile şirketin Türkiye pazarındaki yerini, yatırımlarını ve yeni ürünleri hakkında konuştuk. MADENİ YAĞDA 1 NUMARAYIZ - Shell’in Türkiye’deki faaliyetleri ve gündemdeki öncelikli projeleri hakkında bilgi verirmisiniz? Shell, Türkiye pazarına 1923 yılında girdi. Cumhuriyet ile yaşıt bir şirket. Aynı zamanda Türkiye’nin önde gelen enerji gruplarından biri. 2006 yılında yeni bir yapılanmaya giden Shell, Turcas Petrol ile gerçekleşen birleşmeyle Petrol Ürünleri ve Madeni Yağlar Perakende ve Ticari Satışlar segmentlerini yüzde 70 Shell, yüzde 30 Turcas Petrol ortaklığında kurulan Shell & Turcas Petrol A.Ş. çatısı altında yapılandırdı. Bu operasyon kapsamında, Shell Türkiye’nin ve Turcas Petrol’ün akaryakıt istasyonları, madeni yağlar, ticari yakıt pazarlama ile dağıtım tesisleri dahil bütün perakende-ticari satış, pazarlama ve dağıtım varlıkları, Shell & Turcas Petrol A.Ş.’ye aktarıldı. O günden bu yana, Shell & Turcas Petrol A.Ş. bünyesindeki tüm akaryakıt istasyonları ve madeni yağ faaliyetleri, Shell markasıyla hizmet veriyor. Ortak girişim şirketi, 1.200’den fazla istasyondan oluşan perakende satış ağıyla Shell’in dünyadaki en büyük istasyon ağlarından birini oluşturuyor. Gerek ulusal gerekse uluslararası alanda en başarılı şirket birleşmelerinden biri olarak kabul edilen Shell & Turcas ortak girişim şirketi 2007 yılını 6.5 milyar ABD dolarlık bir ciroyla kapattı. Petrol Sanayi Derneği tarafından yayınlanan rapora göre Shell, 2008 yılı itibariyle madeni yağlar pazarının 1 numarasına yerleşmiş durumda. Ayrıca Derince’deki tesis Akdeniz’deki en büyük madeni yağ ve gres üretim tesislerinden biri. AR-GE’YE 500 MİLYON DOLAR -Ar-Ge çalışmalarınızı ve bu alandaki yaklaşımınızı öğrenebilir miyiz? Yaklaşık 100 yıldır yakıt tasarrufu konusunda araştırma ve geliştirme faaliyetlerini sürdürüyoruz. Shell olarak yakıt ekonomisi teknolojilerinin geliştirilmesi için her yıl 500 milyon doları aşan Ar-Ge yatırımı gerçekleştiriyoruz. Öncelikli hedefimiz otomobillerin daha verimli hale gelmesi. Ayrıca aynı yakıtla daha uzun mesafeler gidilmesini ve elbette ki doğaya daha az zarar veren ürünler geliştirmeye önem veriyoruz. Shell olarak yarının teknolojilerine yatırım yaptığımızı söyleyebiliriz. Shell, bir yandan fosil yakıtların üretimi, işlenmesi ve kullanımını sürekli olarak geliştirirken bir yandan da yenilenebilir enerji kaynaklarına yatırım yapmaya devam ediyor. Patent altına alınmış çözümler ile dünyanın en büyük güneş enerjisi hücreleri üreticilerinden biri olduğu gibi, rüzgâr ve su bazlı enerji çözümlerinde de güçlü bir varlık gösteriyor. Shell olarak yatırımlarımızda yeni, maliyet verimliliği yüksek CO2 yönetim teknikleri kullanmayı ilke edindik ve bu doğrultuda yeni kriterler benimsedik. -Petrol kaynakları sınırlıyken, daha temiz yeni kaynakların üretilmesi ve tabii ki ürün gelişimi konusunda düşünceleriniz nedir? Bilindiği gibi insanlık küresel bir enerji problemiyle karşı karşıya ve son dönemde hep bu konudan bahsediliyor. İnsanlığın enerji ihtiyaç ve tüketimi sürekli artıyor. Yapılan araştırmalara göre önümüzdeki 25 yıl içinde, bugünkünden yüzde 50 daha fazla enerjiye ihtiyacımız olacak. Ancak geleneksel enerji kaynaklarına alternatif gösterilen yenilenilebilir enerji kaynaklarını uygun maliyetlerle üretmek için hâlâ zamana ihtiyacımız var. 2030 yılında dünya enerji ihtiyacının en az yüzde 80’i hâlâ bugünkü fosil yakıtlarla karşılanıyor olacak. Temiz ve sürdürülebilir enerji istiyorsak elimizdeki mevcut imkanları iyileştirmenin de yollarını aramalıyız. Yani umutlarımızı yarına ertelemek yerine yarını bugünden hazırlamaya başlamalıyız. Bu da, fosil yakıtlar cephesindeki enerji tasarrufunu artırmakla mümkün olabilir. Toplumun tüm paydaşlarını bu yaklaşımın içine katmaya yönelik, günlük hayatla iç içe geçebilecek yöntem ve çözümler geliştirmeliyiz. Tüketicilerin ihtiyaç ve tüketim alışkanlıklarıyla örtüşebilen, pratik teknoloji ve ürünler geliştirmeliyiz. Burada bizim gibi enerji şirketlerine büyük görev düşüyor. 50’lik depoda 1 lt’lik tasarruf Shell yeni ürünü olan FuelSave 95’i piyasaya sundu. Bu ürününüz müşterilere hangi oranda yakıttan tasarruf sağlıyor? Bu yeni ürünümüz yakıtı içerdiği verimlilik artırıcı, sıradan motor yağlarının ulaşmakta zorluk çektiği alanlarında yağlanmasını sağlayarak enerji kaybını azaltmak amacıyla geliştirildi. Gerçekleştirilen testlerde, yeni Shell FuelSave Kurşunsuz 95 kullanan 50 litrelik depoya sahip bir araçta depo başına 1 litre tasarruf sağladığı tespit edildi. Üstelik ilk kullanımdan itibaren tasarruf edilmeye başlanıyor. Tasarruf edilen 1 lt. yakıt ile ortalama 15-20 km yol gidilebiliyor. Bununla birlikte milyarlarca liralık bir enerji tasarrufundan söz edebiliriz. Bu hem bireysel tüketiciler hem de ülke ekonomisi açısından önemli bir tasarruf. Frankfurt Fuarı yıldızlar geçidine sahne olacak Bu yıl 63. defa kapılarını açacak olan Frankfurt Otomobil Fuarında birçok marka yeni ve konsept modellerini ilk defa sergileyecek. İşte yüzünü ilk defa gösterecek bazı modeller... Ferrari’nin son silahı 458 Italia Ferrari Frankfurt’ta, 458 Italia ile boy gösterecek. 570 beygirlik Ferrari 458 Italia, 325 km/s’lik son hıza erişirken, 0-100 km/s hızlanmasını 3.4 sn’nin altında tamamlayabiliyor. Mazda’dan ‘Almanyalı’ MX-5 Superlight Japon Mazda Frankfurt Fuarında boş durmayacak ve Almanya Oberursel’deki fabrikasında tasarladığı MX-5 Superlight modeli ilk defa tanıtılacak. Maserati’nin ilk dört koltuklu Cabrio’su Maserati, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda dört koltuklu üstü açılabilir yeni modeli GranCabrio’sunu gururla sergileyecek. Maserati GranCabrio, ilk etapta 4.7 litre silindir hacimli 440 HP’lik V8 motorla üretilecek. Yeni Citroen C3 fuar için gün sayıyor Citroen, farklı tasarımı ile kendinden söz ettiren C3 modelini yenileyerek Frankfurt’ta görücüye çıkarıyor. Yeni Citroen C3 Avrupa’da Kasım ayında satışa sunulacak. Audi, 3 yeni modeliyle çıkarma yapacak Audi, dinamik ve verimli üç yeni modelini otomobilseverler ile tanıştıracak. 100 km’de sadece 5.5 litre yakıt tüketen A3, 1.2 TFSI, güçlü ve süperşarjlı bir V6 kullanan S5 Sportback ile quattro ve şaşırtıcı ölçüde temiz bir atık gaza sahip A4 3.0 TDI. Peugeot çevreciliğini konuşturacak Peugeot 32 farklı otomobil ve konsept araçla fuara katılacak. Peugeot’nun çevreye saygı konusunda HYbrid4 teknolojisinin ön planda olacağı fuarda 5008 ve RCZ modellerinin dünya prömiyerleri yapılacak.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT