BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Kent, Türkiye’yi en büyük yatırım merkezi yapacak

Kent, Türkiye’yi en büyük yatırım merkezi yapacak

Kent Şekerleme’yi de bünyesinde barındıran Cadbury’de hedef, en fazla üretim yaptığı 3 ülke arasına Türkiye’yi de sokmak



> Uğur KÜÇÜK - İSTANBUL BAYRAM HAZIRLIĞI 10 AY ÖNCE BAŞLIYOR Şeker ve çikolata satışlarının yüzde 80’ini iki bayramda yaptıklarını söyleyen Cadbury Türkiye Genel Müdürü Ahmad Ahjoz Khan, “Bu sebeple bayramlar için hazırlıklarımız on ay önce başlıyor” dedi. Cadbury, krize rağmen Türkiye’de büyümeyi başardı. Türkiye’de Kent Şekerleme’yi de bün-yesinde barındıran Cadbury’nin Türkiye Genel Müdürü Ahmad Ahjoz Khan, 2002 yılında Türkiye pazarına girdiklerini hatırlatarak, 7 yıl önce başlayan sürecin her geçen gün iyiye gittiğini söyledi. Khan, “Burası Cadbury açısından dikkat çeken pazar. Türkiye bulunduğumuz ülkeler arasında 12. pazar konumunda. Krize rağmen büyüyoruz” dedi. İKRAMDA AÇIK ARA ÖNDE Gebze’deki üretim tesislerinde düzenlenen toplantıda konuşan Khan, Kent’in hediyelik ve ikramlık kategoride açık ara lider olduğunu söyleyerek, “Bu alanlarda pazar payımız yüzde 27’ye ulaştı. Açıkçası biz gücümüzü şekerden alıyoruz. İkramlık şeker pazarından yüzde 55 pay alıyoruz. Çünkü tüketiciler ürünlerin yüzde 30’unu hediyelik, yüzde 70’de ikramlık olarak tüketiyor” diye konuştu. Türkiye’de hediyelik ve ikram pazarının 400 milyon TL bütçeye sahip olduğunu söyleyen Khan, “Bu pazarın yüzde 90’ını bayram dönemleri oluşturuyor” diye konuştu. ÇITAYI HER SENE YÜKSELTTİK Kent’in gelişimi ile Cadbury’nin Türkiye’de yabancı yatırım açısından da büyük işlere imza attığını kaydeden Khan, “2002 yılından bu yana çok ciddi yatırımlar gerçekleştirdik. Bulunduğumuz şekerleme, çikolata ve sakız pazarındaki payımızı ise her geçen gün yükselttik. Şimdi tek bir amacımız kaldı Cadbury Türkiye’yi dünyanın en büyük üretim merkezlerinden biri haline getirmek” dedi. Kent Gıda’nın 40 bin ton civarında üretim kapasiteleri olduğunu dile getiren Khan, “Bizim amacımız şu anda İngiltere, Avustralya, Fransa’nın yer aldığı en fazla üretim yaptığımız 3 ülke arasına Türkiye’yi de sokmak” dedi. Kent’in her yıl geleneksel tatlar olarak nitelediği şeker ve çikolatalarına yenilerini eklediğini söyleyen Kent Hediyelik ve İkramlık Kategorisi Pazarlama Müdürü Nalan Özgür ise, “Şeker kate-gorimizde 22 farklı çeşit var. Yeni ürün için çalışmalarımız devam ediyor” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT