BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 100 kişiden 7’si LCD TV aldı sektör çift haneli büyüdü

100 kişiden 7’si LCD TV aldı sektör çift haneli büyüdü

Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2009’un son çeyreğinde yüzde 16 büyüdü. En fazla büyüme yüzde 35.1 ile telekomda. Her 100 kişiden 7’sinin aldığı LCD televizyonlarında da satışlar patladı



Teknolojiyi yakından takip eden Türk tüketicisi, bilgisayar, görüntülü sistemler, telefon başta olmak üzere, yeni ürünlere büyük talep gösterdi. Bu talep, toplam tüketici teknolojisi ürünleri pazarını, 2009’un dördüncü çeyreğinde, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16 büyüttü. Sektör 4 milyar lira değere ulaştı. GfK Türkiye tarafından hazırlanan rapora göre, hükümetin 2009’un ilk çeyreğinde KDV ve ÖTV indirimleri de sektörü olumlu etkiledi. 2009’un ikinci çeyreğinde hızlı çıkış yaşayan sektör, üçüncü çeyrekte satış düşüşü yaşasa da 2009’un son çeyreğinde pazar yine pozitife döndü. Bu ürünlerde bir yıllık harcama ise 14.4 milyar lira olarak gerçekleşti. 3G VE TELEVİZYON ETKİLEDİ Araştırmaya göre 2009’un son çeyreğinde Telekom, yüzde 35.1 büyüme ile en fazla büyüyen sektör oldu. Telekom sektöründe 3G uyumlu modeller ve akıllı telefon modelleri büyümeyi hızlandırdı. Ofis ekipmanları yüzde 20.5 büyürken, bilgi teknolojilerinde yüzde 19.4, görüntüleme sektöründe yüzde 16 artış dikkat çekti. Beyaz eşya ve küçük ev aletleri de yüzde 11.9 ve 11.6 büyüme kaydetti. Sektör 1.3 milyar liralık ciroya imza attı. 2009’un son çeyreğinde LCD/Plazma TV, DVD oynatıcı, MP3/MP4 çalar ve navigasyon cihazları hızlı büyüdü. 2009’da her 100 haneden 7’sinin LCD TV satın aldığı sektör, kampanyalar sayesinde de yüksek büyümeye ulaştı. Araştırma sonuçlarına göre, 2010’un ilk çeyreğinde tüketici teknolojisi ürünleri pazarında büyüme beklentisini güçlendirdiği de ifade edildi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93545
    % 0.9
  • 5.4696
    % -0.25
  • 6.1687
    % -0.35
  • 7.0762
    % -0.31
  • 211.144
    % -0.26
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT