BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Küçükler, marka şemsiyesi ile yüzde 50 büyüme hedefliyor

Küçükler, marka şemsiyesi ile yüzde 50 büyüme hedefliyor

Kriz döneminde franchise şemsiyesi ile büyük markaların temsilciliğini alan girişimci sayısı hızla arttı. Sistemin 2010 yılında yüzde 50 büyümesi bekleniyor



> Tülay DUR - İSTANBUL Büyük markaların şemsiyesi, global krizde küçüklerin umut kapısı oldu. Büyük markaların kullanım iznini belli bir bedel karşılığında vermesi ve aynı konseptte faaliyet göstermesi olarak bilinen franchise sistemi de böylece yükselişe geçti. Global krizin Franchise sisteminin büyümesine yardım ettiğini söyleyen Uluslararası Franchise Derneği (UFRAD) Başkanı Dr. Mustafa Aydın, “2009 yılında başvurularda büyük bir artış oldu. Kriz döneminden etkilenmek istemeyen küçük yatırımcı, kendisine güçlü bir iş ortağı aradı ve franchise aldı. Bugün 1000’e yakın franchise veren firma var. Bu rakam hızla büyüyor” dedi. DAMAT 36 FRANCHISE VERECEK Erkek giyimde Damat, Tween, ADV, D’S Damat gibi markalarla faaliyet gösteren Orka Group’un, D’S Damat mağazalarının yurt içinde 10, yurt dışında ise 9’u franchise mağazası bulunuyor. Bu yılın ilk çeyreğinde 6 franchise mağazasının açıldığını söyleyen Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, yıl sonuna kadar 20’si yurt içi, 10’u yurt dışı olmak üzere toplamda 30 franchise daha vereceklerini söylüyor. Böylece markanın 2010 yılında verdiği toplam franchise sayısı da 36’yı bulmuş olacak. Her bireyin fiziksel özelliğine göre yatak üreten Dr. Mattress de franchising sistemiyle yayılacak. Dr. Mattress’in anahtar teslim fiyatı 50 bin euro civarında. Girişimci için bol seçenek sunuluyor Franchise sistemi, hemen hemen her sektörde yatırım yapmak isteyenlere değişik imkânlar sunuyor. Spor ve yaşam merkezi b-fit bunlardan biri. 2006’da 6 kadın girişimcinin kurduğu b-fit mağazalarından açmak isteyenler, 50 bin lira ödeyerek iş sahibi olabiliyor. b-fit yetkilileri ayrıca, Türkiye dışında New York, Fransa ve Katar’da şube açarak şube sayısını 150’ye ulaştırmayı hedefliyor. Spor alanında iş yapmak isteyenler Kutup Ayısı’nın da franchise’ını alabilecek. Kutup Ayısı, metrekaresi 800 euro maliyetle, stoğu ve dekorasyonu kendilerinden olmak üzere franchise veriyor. 80 bin euro yatırım bedeli ve 80 metrekare mağaza ile aileye katılmak mümkün. Pilav, ciğer, çorba arabaları da revaçta. Souper Çorba da başvuran ilk 5 yatırımcıya 10 bin euro olan franchise bedelinde yüzde 50 indirim yapıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93987
    % 1.88
  • 5.8213
    % -0.81
  • 6.5201
    % -1.09
  • 7.3015
    % -0.82
  • 251.335
    % -0.65
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT