BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kışı sağlıklı geçirmenin altın noktaları

Kışı sağlıklı geçirmenin altın noktaları

Haftanın 4 günü 45 dakika kadar egzersiz yapılması uyarısında bulunan Diyetisyen Müge Arslan, yumurta, süt, yoğurt, peynir, et grubu gibi yüksek protein içeren gıdalarla birlikte taze meyve suyunun tüketilmesi gerektiğini söyledi.



Yaz aylarında dikkat edilen düzenli beslenme, kilo kontrolleri ve hareketli hayat, kış mevsiminin gelmesiyle yerini yanlış beslenme alışkanlıklarına, hareketsiz yaşamaya ve bunun sonucu da alınan kilolara ve hastalıklara bırakıyor. Diyetisyen Müge Arslan, kışı zinde ve sağlıklı geçirmenin yollarını aktarırken, “Kış aylarında soğukların artmasıyla beraber, bazal metabolizma hızınız ve vücut ısınız da düşmektedir. Vücudunuz normal ısı düzeyine ulaşmak için fazladan enerjiye ihtiyaç duyar. Havaların soğumasıyla beraber hareketsiz kalırsınız ve kış aylarında alınan kilolar kaçınılmaz olur” dedi. KUŞBURNUNU İHMAL ETMEYİN 1- Kış mevsiminin vazgeçilmezleri arasında olan kuru baklagillere (nohut, kuru fasulye, mercimek vb.) kış aylarında sofralarınızda mutlaka haftada en az iki gün yer veriniz. 2- Kış mevsimiyle beraber baş gösteren grip, bronşit, soğuk algınlığı gibi hastalıklardan korunmak için antioksidanlardan (A, C, E vitaminleri, Selenyum, Çinko, Magnezyum) zengin beslenerek bağışıklık sistemimizi daha çok güçlendirmeliyiz. Turunçgil, havuç, brokoli, kabak, yeşil biber, karnabahar, mandalina, maydanoz, roka ve taze sıkılmış meyve suyunu bol bol tüketin. 3- Kış aylarında kahve, çay gibi içecekler yerine bitki çayları ve C vitamini yönünden zengin olan kuşburnu çayını tercih ediniz. 4- Yağlı yiyeceklerden uzak durun. Özellikle katı yağ olarak bilinen tereyağı, margarin tüketiminden kaçının. Balık, balık yağı, fındık ve cevizde bulunan omega-3 yağ asitleri güçlü bir antioksidandır ve bağışıklık sisteminin güçlenmesinde etkilidir. 5- Yumurta, süt, yoğurt, peynir, et grubu gibi yüksek protein içeren gıdaların tüketimine önem gösterin. (Haftada 1 - 2 defa yumurta tüketin) 6- Kış aylarında güneş ışıklarını çok daha az alabildiğimizden ötürü, D vitamininden yoksun kalmakta ve D vitamini ihtiyaçlarımızı karşılamakta güçlük çekmekteyiz. Kemik ve diş gelişimi için de önemli olan D vitamininin diğer bir kaynağı balıktır. Bu nedenle haftada en az 2 kez düzenli balık tüketmeliyiz. Havanın güneşli olduğu günlerde 20 dakika kadar güneş ışığından direkt yararlanmalıyız. HABER HATTI Dolgun kirpiklere sahip olabilirsiniz İnce kirpiklerinizin dolgun görünmesini istiyorsanız AVON uzmanları size SuperMagnify Maskara’yı tavsiye ediyor. Dolgun görünümlü kirpikler için 1000 fırça kılından güç alan maskara, bir uçtan diğer uca her bir kirpiği kavrıyor. Formülü sayesinde yüzde 600’e kadar daha hacimli kirpikler oluşturan maskara, kazandırdığı dolgun görünüm ve hacime rağmen topaklanma yapmıyor. Takı seçerken dikkat edin Birçok kadın; kolye, bilezik, yüzük ve diğer takıların seçiminde yanlış tercih yapıyor...Tekin Seyrekoğlu’nun deneyimli uzmanları vücuda ve ten rengine uygun takıların seçilmesi gerektiğini aynı zamanda önemli günlerde bu hassasiyetin daha fazla olmasının şart olduğunu ifade etti. Tekin Seyrekoğlu, “Gleam Koleksiyonu” ile altın ve pırlantanın muhteşem birlikteliğini sergiliyor. 18 ayar pembe altın kullanılan kolye, mor rengiyle göz alan ametist taşının, toplam iki karatlık mini pırlantalarla bezenmesiyle ihtişamlı bir görünüme bürünüyor. Koleksiyondaki yüzük ise 18 ayar pembe altın üzerine, toplam bir karatlık mini pırlantalar ile işlenip, ametist taşı ile bütünleniyor. Özel tasarımlarla kadınların seçim yapması artık daha da kolay hale geliyor. SİZDEN GELENLER TARİFİNİZ - (...Sevgi Tunç’un damak zevki) TAVUK KÖFTESİ Malzemeler: * Tavuk göğüs eti * Soğan * Bayat ekmek içi * Kimyon * Karabiber * Bir iki kaşık sıvı yağ * Tuz Hazırlanışı: Tavuk göğüs eti ve soğan irice doğranarak rondoda kıyma haline getirilir. Yoğurma kabına alınan kıymaya, ekmek içi, tuz, kimyon, karabiber, bir yemek kaşığı sıvı yağ ilave edilerek güzelce yoğrulur, köfte şekli verilerek kızartılır. Afiyet olsun... ALBÜMÜNÜZ - (...Şeyda & Hakan’ın albümünden) BURAK VOLKAN USLU Gözlerinin hep gülmesi umuduyla nice yıllara canım oğlum... TAVSİYENİZ - (...Nisa Yağmur’un sağlık tavsiyesi) AYAK KOKUSU Ayak Kokusu nasıl önlenir? Ayak Kokusu için ne yapılabilir? Ayak Kokusunu giderici bitkisel, doğal ne yapılabilir? Ayak Kokusu nasıl geçer? Ayak Kokusu nasıl yok edilir? Ayak Kokusunu Gideren Doğal Çözümler: > Ilık suya birkaç damla elma sirkesi dökerek, ayaklarınızı bu suda günde 2-3 kere bekletin, > Ayaklarınıza, parmak aralarına, çoraplarınıza karbonat dökün, > Turp suyuna, miktarının dörtte biri kadar gliserin ekleyin ve boş bir sprey şişesine dökerek, ayaklarınıza sıkın. ELİŞİNİZ - (...Merve Y. Tunca’nın el emeği) FİYONKLU BEBEK YELEĞİ Ön için 35 göz 7 sıra harosa örün. Sonra 7 harosa 7 göz düz örün. Ön sırada 7 düz gözü sişe örmeden alıp ipi önünden düz 7 göze yetecek kadar, (sıkmasın bozulur) geçir ve 7 harosoyu örün. Arkadan 7 haroso 7 önden düz olacak şekilde 7 sıra örün. Sonra düzlerin üstüne harosa harosanın üstüne düz gelecek şekilde örün. 7 tane düzlerin üstünde iplik sırası oluyor ya onları 4 cm kurdela ile ortasına sıkıştırarak dola ve iple dikin. Sadece 7 ipliği örgüye dikme havali kabarık dursun. Ön 35 ilmek, arkası 56 ilmek. Kolay gelsin. PÜF NOKTASI... Sarımsağı çok seviyor fakat kolay hazmedemiyorsunuz. Bunun için de yemekten kaçınıyorsunuz. Eğer sarımsağın ortasındaki tohum kısmını çıkarırsanız hazımsızlıktan kurtulursunuz. Böylece istediğiniz kadar sarımsağı da yiyebilirsiniz.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT