BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Cumhuriyete
rüya gibi armağan

Cumhuriyete
rüya gibi armağan

İstanbul-İzmir arasını 9 saatten 3.5 saate indirecek otoyol projesinin temelini atan Erdoğan, “87. yılında, cumhuriyetimize en büyük armağanı veriyoruz” dedi.



Gökhan Ayar - Şenol Aydın KOCAELİ İHA ERDOĞAN’IN PAZARLIĞI İŞE YARADI PROJE 7 YIL YERİNE 5 YILDA BİTECEK Başbakan Erdoğan, temel atma töreninde 7 yılda bitecek proje için yüklenici firmaların yönetim kurulu başkanlarıyla pazarlık yaparak süreyi 5 seneye indirdi. Pazarlık sürecinde yakın zamanda Kore’ye gideceğini kaydeden Erdoğan, “Çinlilerle de konuşurum, Korelilerle de konuşurum. Bu köprüyü çabuk bitirmemiz lazım. Bu güzergâh hareketlenecek. Nihai olarak İzmir otobanını da 5 yıla indirelim” dedi. İnşaatı üstlenen Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi,Yüksel, Göçay Konsorsiyumu yöneticileri önce 5.5 yıl dediler, Başbakanın 5 yıl ısrarı üzerine, “Emriniz olur” cevabını verdiler. Türkiye’nin bir rüyası daha gerçek oluyor. 20 yıldır gündemde olan ancak bir türlü hayata geçirilemeyen dev otoyol projesi için düğmeye basıldı. İstanbul ile İzmir arasını 3.5 saate indirecek olan ve 5 yılda 11 milyar liralık yatırımla tamamlanması planlanan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun temeli Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı. Açılış konuşmasında otoyol projesiyle ticari ve sınai olarak yeni bir canlanmanın yaşanacağını kaydeden Erdoğan, “Şu anda İstanbul-İzmir arası mevcut devlet yoluyla 8-10 saatten 3.5-4 saate düşecek. Mevcut yol 140 kilometre kısalacak. Bağlantı yollarıyla birlikte 421 kilometre yol inşa etmiş olacağız. Bu proje sadece İzmir’i İstanbul’a geniş bir otoyolla bağlamakla kalmayacak. Hem yol üzerindeki Koceeli, Bursa, Balıkesir, Manisa illerimiz bu otoyoldan istifade edecek hem de çevre iller bu otoyolu kullanacak. 18 il bundan istifade imkânı bulacak” diye konuştu. Projenin büyüklüğünü verdiği rakamlarla ifade eden Erdoğan, şunları söyledi: “Ne büyüklükte bir projeyi başlattığımızı rakamlarla somut hale getirmek istiyorum. Toplam 18 kilometre uzunluğunda 30 viyadük, 7.5 kilometre uzunluğunda 4 tünel ve 209 köprü inşa ediyoruz. Bu projelerle 50 bin kişilik istihdam sağlanacak. İnşaat sektörü bundan olumlu etkilenecek. Hesaplamalara göre yolun kısalması sayesinde 870 milyon liralık tasarruf elde edilecek. Projenin maliyeti ise 11 milyar Türk lirası” TAŞ ÜSTÜNE TAŞ KOYMADILAR Açılış konuşmasında CHP lideri Kılıçdaroğlu’nun kendisine yönelik üslubuna tepki gösteren Erdoğan, “Ankara’daki nezaketsizlik ve seviyesiz üsluba bir bakın. İktidar oldukları dönemde Türkiye’de taş üstüne taş koymayanlar, bizi engellemek için ellerinden ne geliyorsa yapıyorlar” dedi. Erdoğan, “Belli ki, içine düştüğü siyasi tıkanıklık, kendisini böyle bir hırçınlığa sevk ediyor. Biz bu dile, üsluba eyvallah etmeyiz. Bakın biz dünyanın en büyük ikinci köprüsünün temelini atıyoruz. Cumhuriyet’imizin kuruluşunun 87. yıl dönümünde, Cumhuriyet’e en büyük armağanlardan birini veriyoruz” diye konuştu. KÖRFEZ’E DEV ASMA KÖPRÜ Dilovası ile Hersek Burnu arasındaki 3 km’lik asma köprü 1700 metre ana açıklığıyla dünyanın en uzun açıklıklı 2. köprüsü olacak.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT