BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kadınlara obezite tavsiyeleri

Kadınlara obezite tavsiyeleri

Masa başında hareketsiz bir şekilde gün boyu çalışan kadınların, zaman zaman bir şeyler atıştırmaları kilo almalarına sebep oluyor. Uzmanlar, bu durumda olanların günlük iş takvimi içinde fiziksel aktivitelere zaman ayırmalarını öneriyor...



> Öncelikli olarak televizyon veya bilgisayar başında geçirilen zaman ile bu sırada yenen besinlerin miktarı ve kalorisi azaltılmalı, azaltılan bu süreler yürüme, koşu gibi düzenli fiziksel aktivitelerle doldurulmalıdır. İş gibi gerekçelerle eğer oturarak vakit geçirme konusunda fazla bir yol kat edilme imkanı yok ise en azından alınan kalori azaltılmalı, iş dışı zamanda olabildiğince aktif olmaya çalışılmalıdır. > Kesinlikle asansör kullanmayın. İş yerinde çayınızı, kahvenizi yürüyerek gidip kendiniz alın. Öğle arasında iş arkadaşlarınızla bir yürüme grubu oluşturmaya çalışın. Şirketinizde futbol, voleybol gibi takımlar oluşturup takımın veya organizasyonun sorumluluğunu alın. > Günlük iş takviminize fiziksel aktivite için yer ayırın ve hiçbir sebeple taviz vermeyin. Seyahatlerinizde otel spor imkanlarını kullanın, alışveriş gibi aktivitelerde arabanızı uzağa park edin, alışverişten önce dükkanlarda 1-2 tur atın. Eğer zamanınızın çoğunu evde geçiriyorsanız, televizyon seyrederken aktif olun. En basitinden televizyon karşısına bir yükselti koyup inme-çıkma tarzında bir egzersiz yapılabilir. Erken kalkıp yürüyüş ve ev işleri yapın. Aile yürüyüşleri yapın. > Egzersizi yapma gerekçenizin zaten zaman içinde bu enerjiyi sağlamak olduğunu unutmayın ve bu kısır döngüyü kırın. Sabah erken kalkıp veya öğle tatilinde yapmayı deneyin. Aceleci olmayın. Birinci gün sabah 5 dakika, akşam 5 dakika yürüyüşle başlayın veya gün içinde en enerjik olduğunuz saatte yapmaya çalışın. Herkesin her yerde, her zaman, en güvenilir, en ucuz ve en kolay yapabileceği aktivite tipi yürümektir ve koşu kadar etkilidir. İNCİ “-Su, beyin fonksiyonlarını bir bütün olarak hızlandırır. Su olmadığı zaman beyin daha yavaş çalışır. Susuz beynin, bilgi bulundurma ve hafıza oluşturma kapasitesi olumsuz etkilenir ve bu da beyin fonksiyonlarına ve hafızaya olumsuz olarak yansır...” (...Dr. Yasemin Bradley / Diyet Uzmanı) PÜF NOKTASI... > Sulu portakal elde etmek için sıkmadan önce 1 saat soğuk suda bekletin... > Peyniri kolay rendelemek için, 15 dakika buzlukta bekletin... SAĞLIK OLSUN Kronik yorgunluk dinlenmekle geçmez Bitmek bilmeyen yorgunluk hissi, halsizlik ve sebepsiz ağrılar, sabahları uyanmakta zorlanma, bitkinlik ve güçsüzlük gibi belirtiler kronik yorgunluğun habercisi olabilir. İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Jan Klod Kayuka, tıp dilinde “Asteni” olarak adlandırılan ve mevsim geçişlerinde daha sık görülen kronik yorgunluğun, vücudun enerji üretiminde yaşanan problemden kaynaklandığını vurguluyor. Dr. Kayuka, bu hastalığın tedavisinde, enerji metabolizmasını düzenleyerek, vücudun tekrar yeterli enerji üretmesini sağlarken, kilo aldırmayan ve uyku düzenini bozmayan preparatları önerdiklerini belirtiyor. Dr. Kayuka, “Kronik yorgunluk tedavisinde, doğru tedavi edici ilaçların seçilmesi durumunda kişi eski yüksek enerji günlerine ve aktif hayatına kavuşabiliyor” diyor. SİZDEN GELENLER ERKAN ERSİN - Ayşe & Mehmet çiftinin biricik yavruları Erkan, sevdiklerine selam ediyor... Tarifiniz... - (...Nuray Hanım’ın damak zevki) ÇİKOLATALI KREP Malzemeler: * 1 su bardağı un * 1 su bardağı süt * Yarım bardak su * 2 yumurta * 0.5 çay kaşığı tuz * Çokokrem * Margarin Yapılışı: Un, süt, yumurta, tuz ve su karıştırılır. Böylelikle krep hamuru elde edilmiş olur. Ocağa konan tava bir müddet ısınınca margarin tavada gezdirilir (Margarin ne az ne de çok olacak, tavanın her tarafını gezecek şekilde sürülmelidir). Ardından krep karışımından 1 kepçe dolusu alınarak tavaya yayılır. Tavayı sağa-sola eğerek karışımın tavanın yüzeyini kaplaması sağlanır. Bir tarafı piştikten sonra çevrilerek diğer tarafı da pişirilir. Hazırlanmış krebin içine bir yemek kaşığı çokokrem fotoğraftaki gibi ortasına konularak katlanır. Çokokremi krep sıcakken koyarsanız çokokrem daha rahat yayılır. İsterseniz krebi katladıktan sonra üstüne toz halinde antep fıstığı serpiştirebilirsiniz. Yukarıdaki malzemelerden yaklaşık 6 adet krep hazırlanmaktadır.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT