BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vergiler düşürülsün

Vergiler düşürülsün

Tofaş Oto Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Murahhas Azası Ferrucio Raspino, hükümetin otomobilden alınan vergileri düşürmesini önererek, “Satışlar hızla yükselir ve vergi kaybı olmadan ekonomi canlanır” dedi.



Türk otomotiv sektörünün iki önde gelen kuruluşundan birisi olan Tofaş Oto Ticaret A.Ş.’nin, Yönetim Kurulu Murahhas Azası Ferrucio Raspino, 13 ay önce Türkiye’deki görevine başlamasına rağmen Türk Otomotiv Pazarı’nı çok iyi tanımış. Koç Holding kuruluşu olan Tofaş Oto’ya, İtalya’daki Fiat’ın sahibi Agnelli Ailesi’nin temsilcisi olarak gelen Raspino, otomotiv sektörü ve Türk-İtalyan ilişkileri hakkındaki sorularımızı yanıtladı. Türkiye: Globalleşen otomotiv sektöründe Fiat’ın yeri ile Tofaş’ın Türkiye’deki yerini tanımlar mısınız? Raspino: Dünyanın en büyük otomotiv devleri arasında bulunan Fiat, General Motors, Ford, Chrysler, Renault-Nissan gibi pazarı elinde tutan firmaların arasında geçen sene yüzde 5’lik paya sahipti. Orantılarla gidilirse 2000 yılında da 2 milyon 800 bin ile 3 milyon 100 bin adetlik satış rakamları arasında bir pay alacağız. Tofaş-Fiat’ın Türkiye’deki durumuna gelince de; 1971-1999 yılları arasında toplam 4 milyonluk bir pazarda 1.5 milyon adet satış yapabilme başarısını göstermiş bir şirketiz. Bu da yüzde 38’lik bir pazar payı demektir ki, çok önemli bir rakam. Bundan çok mutluyuz. Ama tabii ki kendimizi geliştirmezsek bu değişebilir. Türkiye’nin otomotiv geçmişine baktığımız zaman Tofaş ve Renault’u hep birlikte görüyoruz. Bu tatlı rekabeti müşterilerimiz de seviyor, biz de.. Türkiye: Şu anda ürün yelpazenizde bulunan otomobillerinize yeni ilaveler olacak mı? Raspino: Biz iki sene içinde 5 yeni modeli Türkiye pazarına verdik. Bunlar Palio, Palio Weekend, Siena, Bravo-Brava ve Marea’ydı. Yurt dışından araç ithal etmek mühim değil. Mühim olan satılabilecek araçları burada üretmektir. Türkiye’de yerli üretime çok güveniyoruz. Çünki, burada maliyet ve işçilik çok iyi . Türk insanı her türlü kalitede üretim yapabiliyor. Çok ciddi ve çok profesyonelce çalışılıyor. Bütün bunlar sağlanmışken, niye bu otomobilleri dışarıdan getirelim? Değişiklikler ise Palio ve Siena’nın 2000 modellerinde 1.2 litre motoru kullanacağız. Brava ve Marea’nın hem otomatik vitesli seçenekleri hem de turbo dizel versiyonu da ithal edilecek. Marea’nın 2.0 litre versiyonu da bu sene içinde yerini alacak. Bu sene sonuna doğru Renault’un Kangoo modeline benzeyen hafif sınıf bir ticari aracımız da ithal edilecek. Türkiye: Türk otomotiv sektörü’nün dünya pazarındaki durumu nedir? Raspino: Avrupa’da 10 kişiye 6 araç düşerken, Türkiye’de 10 kişiye 60 adet araç düşüyor. Tam on katı eksik. Türkiye’de 70 milyon insan yaşarken 1999’da 300 bin otomobil satılmış, Belçika’da ise 10 milyon insan yaşıyor, ama 500 bin araç satılmış. Bu örnekler daha da çoğaltılabilir. Ama Türkiye’de bir patlama olması bekleniyor. Özellikle banka kredilerinin düşmesiyle satışlarda bir hareketlenme olacak. Hükümet enflasyonu düşürme çalışmalarında ve bankalar da düşük faizler ile otomobil kredileri veriyorlar. 2000 senesinin Ocak ayında 10 bin, Şubat ayında 20 bin adet otomobil satıldı. bu hızla giderse 2000 senesinde toplam 340 bin adet otomobil satılacak. Avrupa’daki satış rakamlarını yaklamak için, vergileri düşürmek gerekiyor. Danimarka’nın bir çok dezavantajı olmasına rağmen, Türkiye’den bile düşük vergiler ile otomobil satıyorlar. Eğer hükümet vergileri yüzde 25’e düşürürse, satışlar yükseleceği icin vergi kaybına uğramaz. Bu da tüm ekonomiyi olumlu etkiler. Ama, Türk müşterileri ithal otomobillere rağbet ederse enflasyon daha da yükselir ve paralar dışarıya gitmiş olur. Türkiye: Bir ara gerginleşen Türk-İtalyan ilişkileri, işletmenizi nasıl etkiledi? Raspino: Ben 13 ay önce Türkiye’ye geldim. Öcalan krizi bitmek üzereydi. Bana göre yaşanmaması gereken büyük bir şanssızlıktı. Türkiye ve İtalya arasında pek bir fark görmüyorum. Her zaman yakın ve her zaman dost olan iki ülke birbirlerine çok benziyor. Bazı politikalardan dolayı çok zor anlar yaşadık. Ama neticede mutluyum ki, her şeyin çözümlenmesine, mutluyuz ki, İtalyan Bakan Fassino’nun Türkiye ziyaretinde gördüm, sorun unutuldu. Şimdi daha iyi bir dostluk ve daha iyi bir gelecek için başlıyoruz. Türkiye: Fiat’ın Türkiye düşüncesi ve Tofaş ilişkileri ne seviyede? Raspino: İtalya’da Fiat Agnelli Ailesi’nin yönetiminde, Agnelli’ler Fiat’ı Koç Ailesi’nin vasıtasıyla Türkiye’ye getirdiler. Koç Ailesi ve Agnelli Ailesi 2 büyük ve köklü aile ve bu yüzden de hep beraber çalıştılar. Gelecekte de Türkiye’de Koç Holding’siz kendimizi düşünemiyoruz.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT