BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Latitude First Class’ı otomobile taşıdı

Latitude First Class’ı otomobile taşıdı

Renault’nun orta üst sınıftaki ilk sedan modeli olan Latitude, masaj yapan koltukları, havayı temizleyen kliması ve şaşırtıcı genişliğiyle şubatta yollarda.



ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr NOTU MÜŞTERİ VERECEK Latitude ile üst sınıf sedan segmentine ilk defa girdiklerine dikkat çeken Aybar, “Müşterilerimizin eğilim ve talebiyle satış rakamlarını daha sonra tahmin eder olacağız. Şu anda satış konusunda hiçbir tahmin yapmamaya kararlıyız” diye konuştu. Renault ailesinin bugüne kadarki en büyük sedan modeli olan Latitude şubat ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. Masaj yapan koltuklar, özel parfüm sistemi, havayı temizleyen klima gibi çok farklı konfor özelliklerini bir arada sunan Latitude,17 Şubattan itibaren, 54 bin 100 liradan başlayan fiyatlarla, Expression, Privilege, Executive olmak üzere 3 farklı donanım seviyesiyle pazardaki yerini alacak. Latitude’ün Antalya’daki tanıtımında konuşan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Latitude’ün Renault-Nissan ittifakının yeni ve üst gam bir ürünü olduğunu dile getirerek, bu aracın 50’den fazla ülkede satışa sunulduğunu kaydetti. Orta üst sınıftaki otomobilin rakiplerine göre uzun ve geniş boyutlarıyla dikkat çektiğini belirten Aybar, otomobilin göz alıcı bir tasarımla ortaya çıktığını, iç mekânda çok yüksek bir işçiliğin göze çarptığını ve otomobilin içinin de dışının da büyük olduğunu anlattı. Aybar, otomobili iki motor seçeneğiyle Türkiye’de lanse edeceklerini belirterek, bu seçeneklerin, 110 beygir 1.5 litre ile 175 beygir 2.0 litre, dizel motorlar olduğunu kaydetti. Latitude ile 3 yıllık veya 12 bin kilometre garanti sunduklarını ifade eden Aybar, otomobilde hem Nissan’ın hem de Renault’nun teknik birikimlerinden faydalanılarak iyi bir sentez oluşturulduğunu söyledi. Renault Laguna’nın Hatchback olduğunu hatırlatan Aybar, Laguna ile yıllardır üst orta sınıfta Hatchback olarak varolduklarını, şimdi ise bu sınıfta büyük bir sedan olan Latitude ile girdiklerini belirtti. İbrahim Aybar, 70 bayii ile 7 tane şubeleri olduğunu hatırlatarak, şu anda ilk lansman siparişleriyle birlikte yaklaşık 160 tane Latitude’ün geldiğini, fabrikaya satış adetleriyle ilgili henüz sipariş geçmediklerini, müşterilerin talebine göre, belirli bir hacim belirleyip yıllık kota vereceklerini anlattı. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Latitude’ün, Renault-Samsung-Motors’un Kore’deki Busan fabrikasında üretildiğini belirterek, özellikle Avrupa dışında olmak üzere bütün dünyada satılmaya dönük olarak tasarlanan aracın, Renault’nun uluslararası sedan gamını taçlandırdığını anlattı. Aybar öncelikli hedeflerinin sektör olarak bu yıl, geçen seneki kadar satmak olduğunu ifade ederek, bunu gerçekleştirmek için çalışacaklarını bildirdi. Tek tuşla 4 modda rahatlatan masaj 4897 mm uzunluğu ile sınıfının en uzun aracı olma unvanını elinde bulunduran Latitude, içeride de cömert bir mekân sunuyor. Latitude’un çarpıcı donanımları arasında, havayı temizleyen ve rahatlatıcı iyonizör sistem, 2 farklı seçeneği ile araç içi parfüm özelliği, hem öndeki hem arkadaki yolcuların bağımsız olarak sıcak ve soğuk hava ayarı yapabilmelerini sağlayan 3 bölgeli elektronik klima ve 4 modlu masajlı sürücü koltuğu gibi özellikler bulunuyor. Carminat TomTom Navigasyon, 10 haporlörlü Bose müzik sistemi, Bluetooth ve USB bağlantısı, geri görüş kameralı ön ve arka park sensörü, Bi-xenon farlar, eller serbest kart sistemi ve elektronik park freni de aracın konforunu pekiştiriyor. Tutumlu manuel şanzımanlı 110 beygir versiyonu karma parkurda 129 gram karbondioksit emisyon değeri sergiliyor. Otomatik versiyonunda ise esnek ve performanslı dCi 175 beygir 100 kilometrede sadece 6.5 litre tüketiyor. İBRAHİM AYBAR: Mesajımız birinci sınıf Latitude’ü filo kullanıcılarına da kanaat önderlerine de test ettireceklerini söyleyen İbrahim Aybar, “Onların eğilimlerine göre biz de yöneleceğiz. Ama satış rakamlarını kırma gibi bir iddia ile ortaya çıkmadığımızın altını çiziyorum. İddiamız şu; bu araç herkese birinci sınıf yolculuk yaptıracak. Mesajımız First Class yolculuk” dedi. 50’den fazla ülkede Renault Latitude’ün satışa sunulacağını vurgulayan Aybar, bu otomobilin ağırlıklı olarak Batı Avrupa, Körfez ülkeleri ve Rusya’da satılacağını kaydetti. Elektriklide şarj istasyonu için ilk adım Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli taşıtların şarj istasyonları için Elektrik Piyasası Dağıtım Yönetmeliğinde değişiklik yapmaya hazırlanıyor. EPDK’nın konuyla ilgili hazırladığı taslak kurumun resmi web sayfasında görüşe açıldı. Söz konusu yönetmeliğin “bağlantı başvuruları” başlıklı 5’inci maddesinde yapılması planlanan değişikliğe göre, kullanıcılar tarafından yapılan bağlantı başvurularında, elektrikli taşıtların şarj edilebilmesi için kurulacak hızlı, orta hızlı ve yavaş şarj ünitelerinin sayısı ve güçleri ve ilgili teknik özelliklerini içeren elektrik projesi ilgili dağıtım şirketine sunulacak. Dağıtım şirketi, sunulan proje çerçevesinde kullanıcıdan gerekli olan ilave bilgileri de talep edebilecek. Böylece şarj istasyonlarının kurulumu için izlenecek adımlardan biri daha gerçekleşmiş olacak. YENİ?DÜZENLEME BUGÜNDEN İTİBAREN?GEÇERLİ ABS’si çalışmayan araca muayenede AĞIR KUSUR Bugünden itibaren geçerli olacak düzenlemeyle, ABS’si bozuk veya bu sisteme sonradan geçmiş olan araçlar muayeneden geçemeyecek Araç muayenesinde, Anti Blokaj Sistemi (ABS) bozuk ya da sonradan bu sistem takılmış araçlar ‘ağır kusurlu’ sayılacak. Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan düzenlemeyle bir önceki muayenesine göre kilometresi düşük olan araçlar “hafif kusurlu”, arka amortisörleri olmayan, lastik sayısı eksik olan veya aynı aks üzerinde farklı ebatta lastik kullanılan, ön cam buğu giderme sistemi çalışmayan araçlar “ağır kusurlu” kabul edilecek. RENK FARKINA GEÇER?NOT Bugünden itibaren geçerli olacak uygulamaya göre, araçların ABS’lerinin çalışmaması veya arızalı olması, fabrika çıkışı ABS’li üretilmiş araçların ABS’sinin iptal edilmesi veya fabrika çıkışı ABS’siz olarak üretilmiş araçlara sonradan teknik onay alınmadan ABS takılması, “ağır kusur” sayılacak. Düzenlemeyle bir önceki muayenesine göre kilometresi düşük olan araçlar ın “hafif kusurlu” kabul edilmesi sağlandı. Yetkililer, bu durumdaki kilometre ibrelerinde geriye dönüş olmadığı için bu durumun “ağır kusur” yerine “hafif kusur” olarak kabul edildiğini belirtti. ABD üretimi olan ve renkleri ruhsattakiyle uyuşmayan araçlar sebebiyle mağduriyetler yaşandığını da ifade eden yetkililer, bu durumdaki araçların “ağır kusurlu” yerine “hafif kusurlu” kabul edileceğini bildirdi. BİNEKTE?EN ÇOK TERCİH EDİLEN 4. MARKA?OLDU 94 bin 582 müşterinin tercihi yerli TOFAŞ 2010 ocak-aralık döneminde 45 bin 220 adet otomobil ve 64 bin 718 adet hafif ticarî araç satışı gerçekleştiren Fiat Türkiye, geçtiğimiz yılı binek sınıfında en çok tercih edilen 4. marka olarak tamamlarken, hafif ticarî araç segmentinde ise en çok tercih edilen 1. marka oldu. 2010 sonunda toplam satışının 94 bin 582 adetini yani satışlarının yaklaşık % 85’ini Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretilen Fiat Fiorino, Yeni Fiat Doblo, Fiat Doblo Classic, Fiat Linea ve Fiat Albea Sole/Palio Sole modelleriyle gerçekleştiren Fiat, Türkiye’de üretim yapan global markalar arasında da toplam satışta yerlilik oranıyla açık ara zirvede yer aldı. 2010 yılında önemli ihracat başarısına ulaşan Tofaş, Fiat markasıyla ulusal pazarda 110 bin adete yaklaşan binek+hafif ticarî araç satışına imza attı. Shell-Ducati iş birliğine devam Shell-Ducati ortaklığı kapsamında, Desmosedici model motosikletlerde, Shell’in özel olarak ürettiği Shell Advance motor yağı ve Shell V-Power yakıtı kullanılmaya devam edecek. Shell Advance, Bologna’daki fabrikadan çıkan her Ducati markalı motosikletin ilk dolum yağı olmayı sürdürecek. Shell Madeni Yağlar Küresel Genel Müdürü Traci Alford, “Shell ve Ducati son 11 yıldır çok başarılı bir teknik ortaklığa imza attılar. 11 yıl içinde hem Shell, hem de Ducati ürünleri daha da güçlendi. Shell Advance; Ducati’nin pistlerde ve yollarda kullandığı marka olduğu gibi; dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerin de tercih ettiği bir üründür” diye konuştu. Ducati Corse Genel Müdürü Filippo Preziosi ise, “Shell Advance yağları ve Shell V-Power yakıtlarının motosikletlerimize kattığı performans avantajını daha da geliştireceğiz” dedi. Ford Otosan’a 4 ödül birden Ford Otosan, Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) düzenlediği “2010 Gladyatörleri” organizasyonunda iletişim ve satış kategorilerinde toplam 4 ödülün sahibi oldu. Ford Otosan, ODD İletişim ödüllerinde Ford Transit’in “Dünyanın yükü Transit’in sırtında” reklam kampanyasıyla “Yılın Gazete İlanı”, Ford Fiesta’nın üç boyutlu “Bu Fiesta müzik dinlemeyi çok seviyor” reklamıyla da “Yılın Outdoor Uygulaması” ödüllerine layık bulundu. İletişim ödüllerinin dışında, Ford Otosan ayrıca ODD Satış Ödülleri’nde “En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası” seçildi ve “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli” kategorisinde Ford Transit Connect’le ödül listesine girdi. Ford Otosan Pazarlama Müdürü Tibet Soysal, “Yaptığımız çalışmaların doğruluğunun bir göstergesi de yıl boyunca aldığımız diğer ödüller” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT