BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Krizi yenen reklamcıya seçim dopingi

Krizi yenen reklamcıya seçim dopingi

Kriz öncesi yıl olan 2008 verilerine geri dönen reklam yatırımları, bu yıl seçimler ve reçetesiz ilaçlar pazarındaki hareketlilik sayesinde yüzde 20 büyüme hedefliyor.



> İSTANBUL - Tülay DUR Bu yıl gerçekleştirdikleri yatırım tutarıyla kriz öncesi 2008 yılını yakalayan reklamcılar, hazirandaki seçimler ve reçetesiz ilaçlar gibi pek çok kalemde yayınlanacak reklamlarla yüzde 20 oranında büyüme hedefliyor. 2010 yılında bir önceki yıla göre yüzde 31 artarak 3 milyar 612 milyon 87 bin liraya ulaşan reklam yatırımları ile ilgili bilgi veren Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, “2008’de 3 milyar 241 lira olan toplam medya yatırımı 2009’daki kriz sebebiyle yüzde 16 daraldı. Krizi çabuk atlatan Türkiye’de 2010 yılında ise yüzde 31 büyüme kaydedildi. 2010’da reklam yatırımlarında en büyük payı 2 milyar 17 milyon lira ile (yüzde 55.85) televizyon ikinci payı ise 855 milyon lira ile (yüzde 23.69) gazeteler aldı” dedi. İTİCİ GÜÇ; FİNANS 2010’da Türkiye medya yatırımları ve reklam yatırımlarının toplam büyüklüğünün 4 milyar 817 milyon lira olduğunu dile getiren Özkan, dönem itibariyle büyümede itici güç oluşturan sektörlerin sırasıyla finans, iletişim, gıda, yayıncılık, perakende ve otomotiv olduğunu belirtti. Bundan sonra da bu sektörlerde yatırımların büyüyerek devam edeceğini tahmin ettiklerini söyleyen Özkan, sektöre yeni katılımcı marka ve reklamverenler olduğunu, dijital mecra yatırımlarında büyüme ve RTÜK Yasası’nda yapılan değişikliklerin de olumlu sinyaller olduğunu anlattı. Bu sene reklam yatırımlarının yüzde 20-21 bandında artmasını beklediklerini de belirten Özkan, 2015’de 5 milyar dolarlık bir yatırım planladıklarını belirterek, “Bunları yakalamak inşallah mümkün olacak” diye konuştu. Farklı bilgilerin de sunulduğu toplantıda, Türk markalarının Avrupa’daki marka başvurularında 3. sıraya, patent başvurularında ise 7. sıraya yükseldiği kaydedildi. Öte yandan, Türkiye’de bine yakın reklam ajansının, 20 bini aşan reklam verene hizmet sunduğunu, 2010’un ilk 6 ayında 42 bin 990 marka başvurusunun yapıldığı, 35 bin 733 başvurunun incelenerek 28 bin 888’inin tescil edildiği bilgisi verildi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT