BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Alan razı, veren razı!

Alan razı, veren razı!

Haberler değişse de, konu eskimiyor. BDDK Başkanı Tevfik Bilgin, “Bana göre promosyon işinin tamamen kalkması gerekir. Promosyon gerçek bankacılık enstrümanı değildir” demiş. Ağzına sağlık, diyor ve ilave ediyoruz, “Promosyon hakikî pazarlamanın da temel bir enstrümanı değildir.”



Haberler değişse de, konu eskimiyor. BDDK Başkanı Tevfik Bilgin, “Bana göre promosyon işinin tamamen kalkması gerekir. Promosyon gerçek bankacılık enstrümanı değildir” demiş. Ağzına sağlık, diyor ve ilave ediyoruz, “Promosyon hakikî pazarlamanın da temel bir enstrümanı değildir.” Promosyon konusu bankalara verilen cezalarla ortaya çıktı. Rekabet Kurulu, bazı bankalara, kamu kurumlarına açıktan verdikleri maaş promosyonlarını özel firmalara da vermemek için aralarında anlaştıkları gerekçesiyle ceza yazmış. Bankalar, parasına banka arayanlarla, para için banka arayanlara yönelik olarak iki koldan, birbirleriyle yarışıyor, rakipten müşteri kapmak için promosyon silahına sarılıyorlar. Piyasalarda, rekabet deyince, pazarlama, pazarlama deyince reklam, reklam deyince sadece promosyon akla gelir oldu. Promosyon harcamaları reklam harcamalarına, reklam harcamaları da pazarlama harcamalarına yaklaşıyor. “Pazarlama eşittir promosyon“ gibi sakat bir anlayış doğdu. Promosyon kelimesi çok yıllar önce bu ülkeye, gazetelerin tencere tava satışına dönüşen “promosyon savaşlarıyla” birlikte girip, dilimize yerleşmişti. Hâlâ da çıkaramadık. Promosyon, hızlı işleyen ve müşteriyi alıma zorlayan, al yoksa kaçıyor havasına sokan özelliği ile kota baskısı yaşayan satış yöneticilerinin vazgeçilmez bir silahı oldu. Bazı firmaların birbirlerinden müşteri kapmak için bu kadar yırtınmalarına ihtiyaç var mı? Aslında yok. Zaten çok kazanıyorlar. Aralarında oynuyor, müşteri paslaşıyorlar. Müşteriler bu oyunun saf ve bâkir oyuncuları. Medya ve reklam sektörü de sahnesi oluyor. Giderek çılgınlaşan ve işi çok ileri götüren diğer sektörlere de promosyon sınırlaması getirilmesinden yanayız. Halkın ödediği paralarla hovardalık yapacaklarına, müşterilere hizmetin harika yollarını arasalar daha iyi ederler, diyoruz. Bu konuda yalnız ve yaya kaldığımızın farkındayız. Ahali, pazarlamacıları ve köpekleri apartmanlarına sokmuyor. Lakin promosyonlara da hiç dayanamıyor. Yenisini arıyor. Alan razı, veren razı! Bize ne oluyor ki? > (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 113438
    % 1.14
  • 3.7946
    % -0.05
  • 4.6386
    % -0.44
  • 5.2183
    % -0.49
  • 162.777
    % -0.57
 
 
 
 
 
KAPAT