BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Otomotivin hedefi 5 milyar dolar

Otomotivin hedefi 5 milyar dolar

Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından düzenlenen sektör toplantıları çerçevesinde bu sefer otomotiv sanayii ele alındı.



Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından düzenlenen sektör toplantıları çerçevesinde bu sefer otomotiv sanayii ele alındı. Toplantının açılışında konuşan Devlet Bakanı Tunca Toskay, otomotiv ihracatının geçen yıl yüzde 39 oranında artarak 2.5 milyar dolara çıktığını ve toplam ihracat içindeki payının yüzde 8’e yükseldiğini hatırlattı. Toskay, gerek üretim gerek ihracat alanında otomotiv sektörünün performanısını artırmak için mevcut sorunları ortaya koyarak çözüm yollarını sektörle birlikte bulmak amacında olduklarını vurgulayarak, “ekonomik durgunluktan en çok etkilenen sektörlerin başında otomotiv sektörü geliyor” dedi. Otomotiv Sanayicileri Derneği Başkanılığı’na yeniden seçilen Ali İhsan İlkbahar ise, 2002 yılında net 5 milyar dolarlık ihracat yapmayı öngördüklerini ancak önlemler alınmazsa ihracatın sıfıra inme ihtimalinin de bulunduğunu söyledi. Dünya otomobil pazarını kurtlar sofrasına benzeten İlkbahar, Türkiye’de istikrarlı bir pazar ortamı bulunmadığını ve üretimde büyük iniş çıkışlar yaşandığını, 1994 krizinin ardından Gümrük Birliği ile birlikte ithalatın arttığını kaydetti. 1999 yılına ise siyasi belirsizlikle girildiğini ve ekonominin kan kaybettiğini, büyük daralma yaşanan pazarın tam düzelmeye başlarken deprem felaketiyle birlikte yeniden olumsuz etkilendiğini anlatan İlkbahar, kapasite kullanımının yüzde 40’lar düzeyinde bulunduğunu, bazı firmalarda ise yüzde 10’larda kaldığını vurguladı. PAZAR OLUMSUZLUKLARI Pazarın vergi sistemiyle baskı altında tutulması ve teşviklerden ötürü firma sayısının artmasını pazar olumsuzlukları olarak sıralayan İlkbahar, “Bunun sonucunda model başına üretim sınırlı ölçekte kalmakta ve yetersiz rekabet gücü ortaya çıkmaktadır. Köklü çözüm önerilerimiz ise iç pazarı genişleterek yerlinin payını arttırmak, firma sayısını azaltmak, teşviği kesin ihracat kaydıyla vermek, iç pazarda güven ve istikrar sağlamak ve ihracat stratejisini belirlemek olmalıdır” dedi. ¥ BABÜR GÜREL
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT