BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > En yüksek başlangıç maaşını hukukçu aldı

En yüksek başlangıç maaşını hukukçu aldı

İş dünyasında 18 farklı sektörle yapılan araştırmada, başlangıç ücretlerinde hukuk, iş geliştirme, bilgi işlem ve Ar-Ge en yüksek maaş diliminde bulunan alanlar arasında yer aldı.



MAAŞ ARTIŞI %8.1’DE Şirketlerin büyük kısmı 2011 yılında yeni işe alım yapacaklarını söylerken, ücretlerdeki artışın bu yıl için yüzde 8.1 oranında gerçekleşmesi bekleniyor. > Uğur Küçük - İSTANBUL PwC Türkiye İnsan Kaynakları Hizmetleri’nin gerçekleştirdiği araştırmaya göre, yeni işe başlarken en yüksek ücreti hukuk ve iş geliştirme alanlarında başlayanlar alıyor. PWC’nin iş hayatına yeni başlayacak olan kişiler ve işverenlere yön göstermesi için her yıl yürüttüğü Başlangıç Ücretleri ve Yan Haklar Araştırması’nın yedincisini gerçekleştirdi. 21 farklı çalışma alanında başlangıç ücret ve yan haklarının ele alındığı 18 farklı sektörden; araştırmada sermaye yapısı açısından yerli-yabancı-ortak girişim, çalışan sayısı bakımından KOBİ-büyük ölçekli işletme konumundaki 93 şirket yer aldı. Araştırma sonuçlarına göre, başlangıç ücretlerinde hukuk, iş geliştirme, bilgi işlem ve Ar-Ge konularında çalışacak kişiler en yüksek ücretleri alıyor. Çağrı merkezi, idari işler ve müşteri hizmetleri alanları ise en düşük ücret grubu olarak göze çarpıyor. PwC Türkiye İK Hizmetleri Müdürü Murat Karakaş, katılımcı firmalardaki çalışanların ortalama %35’i, 1980 sonrası doğumlu çalışanlardan oluşmakla birlikte %90’ı, 2011 yılı için yeni mezun işe alımı yapmayı planladıklarını söyledi. Karakaş, şöyle devam etti: “Ücret artış oranlarında ise 2009 - 2010 ve 2011 değerlerine bakıldığında, %0-%4 oranlarından %6-%8 bandına doğru bir kayma olduğu görülüyor. Yemek ve ulaşım imkânları ise neredeyse standart hale gelmiş durumda.” Yeni nesil çalışanlar artık daha talepkâr Çalışma hayatında artık hiç olmadığı kadar farklı nesillerin bir arada çalıştığını söyleyen PwC Türkiye İK Hizmetleri Direktörü Murat Demiroğlu da, yeni nesil çalışanların beklentilerinin de çok farklı olduğunu belirterek şu değerlendirmede bulundu: “Çalışanlar giderek daha talepkâr ve teknolojinin de yardımı ile beklentilerini dillendirip paylaşmaya hevesli görünüyor. İş gücü piyasası daha da canlanırken, kurumların çalışanlarını dinleyip anlayarak, hem maddî hem de manevî olarak ihtiyaçlarından haberdar olmaları gerekiyor. Daha fazla sorumluluk, gelişim fırsatı ve çalışanların potansiyellerini kullanabilmelerine yardımcı olacak fırsatların oluşturulması/sunulması gibi konular öne çıkıyor. En az maddî imkânlar kadar maddî olmayan ödüller de önemli.”
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT