BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Çocuğum iyi yaşasın ‘lüks’ten vazgeçerim

Çocuğum iyi yaşasın ‘lüks’ten vazgeçerim

Türkiye’deki tüketici davranışlarını inceleyen araştırmanın sonucuna göre, Türkler son iki yıldır lüksten vazgeçerek çocuklarını ön plana aldı.



> Uğur Küçük - İSTANBUL İŞSİZLİK KORKUSU YAŞAMIYORUZ Ankete göre Türkler, diğer ülkelerin aksine işsizlik korkusu yaşamıyor. Türk halkının yüzde 85’i bir yıl içinde işsiz kalmayı aklına bile getirmiyor. Dünyanın 21 ülkesinde tüketici davranışlarını inceleyen araştırmanın sonuçları Türklerin çocuklarına olan düşkünlüğünü bir defa daha ortaya koyarken, son iki yılda lüks kavramının da değiştiğini belirledi. Dünyanın en önemli araştırma kuruluşları arasında yer alan BCG’nin raporuna göre Türkler, son iki yıldır lüks tutkusundan vazgeçti. Çocuklarının yiyecekleri ve sebze meyve konusunda ucuz ürünlerden uzak duran Türk halkı, giyim ve işlenmiş gıdalarda ise ucuz markaları tercih ediyor. Lüks ve görkemlilik gibi değerler iki yıl öncesine kıyasla daha önemsiz hale gelirken ev, aile, eğitim, istikrar ve kariyer başarısı gibi değerler önem kazanıyor. Araştırmanın özet bölümü, Türklerin çocuklarının sağlığı ve geleceği için kendi hayatından fedakarlık yapmaktan çekinmediğini ortaya koydu. BCG’nin hazırladığı rapora göre Türkiye, küresel ekonomik krizin etkisinden en çabuk çıkan ülkeler arasında. Bu durum tüketici güvenini artırıyor. KRİZDEN AZ ETKİLENDİK Türk tüketiciler küresel ekonomik krizden bireysel olarak diğer birçok ülkedeki tüketicilere kıyasla daha az etkilendi. BCG anketine katılan Türklerin yüzde 40’ı küresel ekonomik krizden bireysel olarak etkilendiğini belirtti. Aynı oran AB-5 (Almanya, İngiltere, İspanya, İtalya, Fransa) ülkelerinde yüzde 47 oldu. TASARRUFU DÜŞÜNEN HARCAMALARI KESTİ BCG çalışmasına göre, Türk ekonomisinin istikrarlı seyri, tüketici güvenini artırdı ve gelecek kaygılarının azalmasına yol açtı. Ancak, bu hissiyatın tüketim harcamalarını da olumlu yönde etkilemesi beklenmekle beraber geçtiğimiz yıl Türk tüketiciler temel ihtiyaç dışı harcamalarını artırmadı. Bu eğilimin önümüzdeki yılda da devam etmesi bekleniyor. Ankete göre geçtiğimiz 12 ayda Türk katılımcıların yüzde 39’u temel ihtiyaç dışı harcamalarını azalttı, yüzde 56’sı aynı seviyede tuttu ve sadece yüzde 5’lik kısmı artırdı. Önümüzdeki 12 ayda temel ihtiyaç dışı harcamalarını azaltacağını belirten katılımcıların oranı yüzde 44’e yükselirken artıracağını belirten katılımcılar yüzde 5’te kalmaya devam ediyor.Temel ihtiyaç dışı harcamaların artmamasındaki nedenler sorgulandığında ise tüketicilerin tasarruflarını artırma gayeleri ön plana çıkıyor. Önümüzdeki 12 ayda temel ihtiyaç dışı harcamasını azaltacağını belirten katılımcılara tercihin nedenleri sorulduğunda önemli bir çoğunluk tasarruflarını artırmak istediğini söyledi. Parasının karşılığını istiyor Raporla ilgili değerlendirmelerde bulunan BCG İstanbul Kıdemli Proje Yöneticisi Deran Taşkıran da “Türk tüketicisinin geçtiğimiz yıllara göre daha bilinçli, daha çok karşılaştırma yaparak ve verdiği paranın karşılığını almayı hedefleyerek alışveriş yaptığını gözlemliyoruz. Bu dinamik de özellikle perakende sektöründe alt ve orta fiyat kırılımında büyümeyi hızlandırıcı bir potansiyeli teşkil ediyor” diye konuştu. BCG araştırmasına BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin) ülkelerinden katılanlar da 2 yıl öncesine kıyasla en çok aile, ev, tasarruf, sağlık ve eğitim değerlerinin önem kazandığını belirterek ortaya Türkiye ile benzer bir sonuç çıkmasını sağladılar.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT