BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 1000 km menzilli elektrikli Proton geliyor

1000 km menzilli elektrikli Proton geliyor

Kalbinde 400 cc’lik aküleri şarj eden bir jeneratörü barındıran elektrikli Proton’lar 100 km’de sadece 1.9 litre yakıt harcıyor. Ulu Motor araçları ucuz bir fiyatla pazara sunmak için kolları sıvadı.



OTOMOTİV ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr Proton’un Lotus ve Samsung’la ortaklaşa geliştirdiği elektrikli araçları seri üretime geçmeye hazırlanıyor. Proton Kurumsal İletişim Müdürü Derya Hüner, 2 saatlik şarjla 1000 kilometre yol katedebilen araçların 2012 yılında Türkiye pazarına sunulacağını söyledi. Malezya üretim tesislerinde testleri tamamlanan ve pilot bölgeler seçilip devlet kurumlarında denenen “Exora Reev” ve “Saga EV” modelleri, ileri düzey mühendislik uygulamalarıyla elektrikli araç pazarında en uzun menzile sahip iki araç olarak ortaya çıktı. İki yeni elektrikli otomobilde alışılagelmiş hibrit araçlardan farklı olarak 400 cc gücünde lityum iyon pilleri besleyen bir jeneratör bulunuyor. Otomobil hareket halindeyken bile mevcut pilleri şarj eden jeneratör aracın daha uzun menzile ulaşmasını sağlıyor. 100 KM’DE 1.9 LİTRE Proton Saga Ev ve Proton Exora Reev, geleneksel bir priz üzerinden şarj edilebilir 15 kwh lityum iyon polimer pillere sahip. Saga Ev 110 km/h maksimum hıza 12 saniyede ulaşabiliyor. Proton Exora Reev ise max 140 km/h hıza çıkabiliyor. Exora Reev MPV sınıfında full şarjla 1000 kilometre menzile sahip tek araç. Proton’un elektrikli bu iki yeni modelinde de hızlı şarj özelliği mevcut ve hızlı şarj süreleri pazardaki diğer elektrikli araçlara göre de oldukça kısa. Elektrik jeneratörünün 100 kmde 1.9 lt yakıt harcadığına dikkat çeken Derya Hüner, “Hedeflenen rakam ise 1.5 litrenin altına düşmek. Ulu Motor elekrikli araçların Türkiye pazarına sunulması için çalışmalarını yoğun olarak sürdürüyor. Vergi mevzuatlarının da düzenlenmesi sonrası Proton elektrikli araçları herkesin sahip olabileceği rakamlarda olacak. B segmentindeki Medium Line versiyonundaki araçlarımızın fiyatlarında (30-35 bin TL) pazara sunmayı hedefliyoruz” diye konuştu. SADECE ELEKTRİKLE 120 KM Kaputun altında bulunan 400 cc’lik benzinli jeneratör araçtaki bataryaları şarj ediyor. Böylece araj dışarıdan bir şarj ünitesine ihtiyaç duymadan akülerini doldurabiliyor. Araç 2 saatlik bir şarjla sadece elektrik tüketerek 120 km yol yapabiliyor. Nissan kampanyalarla pazarın % 3’ünü aldı Yüzde 0 faizli kredi ve ‘KDV’nin yarısı bizden’ kampanyaları sayesinde eylülde bin 810 adetlik satışa ulaşan Nissan, ‘aynı stratejiye devam’ dedi. İddialı kampanyalarıyla grafiğini yükseltmeye devam eden Nissan, eylül ayında bin 810 adetlik araç satışıyla pazarda yüzde 3 paya ulaştı. Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, “Son yıllarda pazar payımızı her yıl yüzde 100’e yakın artırmaya başladık. Eylül ayında ise yüzde 3 pazar payına ulaşmayı başardık. Var olduğumuz segmentte bu başarıya ulaşan, satış grafiğini bu denli yükselten başka bir marka olmaması, rekabetçi yapımızın gücünü de gösteriyor. Türkiye otomotiv pazarının toplamında sadece belirli segmentlere hitap ettiğimizi göz önüne alırsak ulaştığımız pazar payının önemli bir başarı olduğunu gururla söyleyebiliriz” diye konuştu. 3 yıldır üst üste SUV segmentinde lider Qashqai yılın ilk 9 ayında 2 bin 935 sattı. Aynı dönemde Nissan Juke, 6 bin 899, Micra ise 2 bin 18 adetlik satışa ulaştı. Kampanyalar ile yakaladıkları başarıları sürdürmeyi hedeflediklerini söyleyen Sancaktaroğlu, ekim ayında da ‘Yüzde 0 Faizli Kredi ve ‘KDV’nin Yarısı Nissan’dan’ kampanyalarına devam edeceklerini açıkladı. JUKE’DA SIFIR FAİZ Nissan yoğun ilgi gören “yüzde 0 faiz ile kredi” kampanyası, yoğun talep üzerine Juke otomatik vites modellerinde de devam ediyor. Otomotiv yine ihracatın lideri Türkiye’nin ihracattaki en önemli lokomotifi otomotiv endüstrisi, eylül ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre ihracatını yüzde 12 artırarak bir milyar 1 milyar 665 milyon dolara yükseltti. Böylece otomotiv endüstrisi bir aylık aradan sonra hazır giyim sektöründen ihracat liderliğini yeniden devraldı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu’nun açıklamasına göre, otomotiv endüstrisi bu artışı kur avantajı ile yan sanayiden gelen yüzde 26 seviyesindeki yükselişle yakaladı. Sabuncu, “Son dönemde mal grubu bazında en önemli ihraç kalemimiz konumunda bulunan otomotiv yan sanayi ihracatımızın geçtiğimiz ay yüzde 26 artması, bizim dış satış artışımızdaki en önemli unsur olarak öne çıkmaktadır” dedi. LPG’Lİ DUSTER 35 BİN 500’E TÜRKİYE’DE Dacia, Logan Sedan, Sandero ve Logan MCV’nin ardından Duster’ı da fabrikada orijinal LPG’li olarak üretmeye başladı. LPG’li Duster 1.6 16V 105bg 4x2 versiyonu ile 35 bin 500TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. EYLÜL ayının satış şampiyonu Renault Renault ve Dacia ile pazarda yüzde 18.5 pay elde eden Grup, geçtiğimiz ay da liderliğini sürdürdü. Türkiye’de 5 araçtan birini Renault Grubu sattı. Renault Grubu (Renault+Dacia ), Türkiye’de eylül ayında binek araç satışında yüzde 18.5 pazar payı ile otomobil markaları içinde ilk sırada yer aldı. Buna göre, satılan 5 binek araçtan 1’i Renault Grubu’na ait oldu. Ticari araç satışında da iyi bir performans sergileyen Renault Grubu, otomobil grup markalarının çoğunun önünde yüzde 10.9 pay ile pazardaki yerini aldı. Renault Grubunun satışları, binek+ticari araçta, Dacia’daki azalmaya karşılık 2010’a göre yüzre 1.7 artış gösterdi. Grup, ay içinde yüzde 16 pazar payı elde etti. Renault, binek araç satışında 2010 senesine göre +1.6 puan, ticari araç satışında + 1.5 puan artış gösterdi. Dacia ise Türkiye pazarının 13., binek araçta da 11. marka oldu. Dacia eylül ayı sonunda 2011 yılında yüzde 2.4 toplam pazar payı ile satışlarında yüzde 26.8 büyüdü. Peugeot 3008 Hybrid4, 35 BİN 200 EURO Aslan’ın ilk hibrid dizel’i Avrupa yollarına çıkıyor Dünyanın ilk hibrid dizel crossover modeli olma özelliğini taşıyan Peugeot 3008 Hybrid4, önümüzdeki aylarda 35 bin 200 euro’dan Batı Avrupa’da satışa sunulacak. Yeni modelin düşük emisyon özelliğiyle çevre dostu olduğunu ifade eden Peugeot Basın ve Halkla İlişkiler Direktörü Elçin Uğuzluoğlu, “İçten yanmalı bir motor olan 120 kW (163 bg) gücündeki 2.0 l HDi FAP’ın, maksimum 27 kW (37 bg) kapasiteli elektrikli bir motorla eşleştirilmesini ifade eden Hybrid4 sayesinde 3008 crossover modelinde 4 tekerlekten çekiş, 200 bg’lik güç, sıfır salımlı araç (ZEV) modu ve 100 kilometrede 3.8l yakıt tüketimi ile 99 g/km’den başlayan CO2 salımı elde ediliyor” diye konuştu. 3008 HYbrid4’ün tüketiminin yüzde 35 oranında azaltıldığına dikkat çeken Uğuzluoğlu, “Bu sonuç, bu boyutta, üst düzey donanım özelliklerine sahip ve böylesi performanslar sunan bir otomobil için devrim özelliği taşıyor” dedi. 108 BİN 550 TL’DEN BAYİLERDE Dizel Honda CR-V’nin otomatiği de yollarda Honda’nın SUV segmentindeki başarılı modeli CR-V ailesi genişledi. CR-V, 2.2 litrelik dizel motoru ve otomatik şanzımanı ile Türkiye yollarındaki yerini aldı. 108.550 TL’lik anahtar teslim fiyatıyla müşterilerini bekleyen araç, Executive donanım paketiyle birlikte sunuluyor. Euro-5 emisyon değerlerini karşılayan 2.2 litrelik yüksek performanslı ve ekonomik i-DTEC motora, 5 ileri otomatik şanzıman dizel versiyonda da eşlik etmeye devam ederken, otomobil süspansiyon sisteminde yapılan revizyonlarla yol tutuştan taviz vermeden sürüş konforu artırıldı. Honda CR-V’nin 150 PS gücündeki 2.2 i-DTEC motor 100 km’de 7.4 lt’lik yakıt tüketimiyle 4x4 sınıfında ekonomik bir seviyede sayılıyor. CR-V’de kullanılan gerçek zamanlı 4x4 sistemi sadece gerektiği durumda (Kaygan zeminlerde, kötü hava koşullarında vb.) devreye giriyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT