BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Koç: 2012’de yatırım rekoru kıracağız

Koç: 2012’de yatırım rekoru kıracağız

Mustafa Koç, “Şirketlerimizin 2012 yatırım bütçeleri toplamı 6.5 milyar lira civarında. Bu Holding tarihindeki en yüksek seviye” dedi.



Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı, 2012’nin holding tarihinde en yüksek seviyede yatırım harcaması gerçekleştirecekleri yıl olacağını, şirketlerinin kombine 2012 yatırım bütçeleri toplamının 6.5 milyar lira civarında planlandığını bildirdi. 2011 yılı değerlendirmesi ve 2012 beklentilerini açıklayan Mustafa Koç, “2012 yılı, tarihimizde en yüksek seviyede yatırım harcaması gerçekleştirdiğimiz yıl olacak. Herhangi bir sanayi yatırımının geri dönüş süresi asgari 4-5 senedir. Bu nedenle kısa vadeye yönelik belirsizlik ve endişeler sebebiyle stratejik yatırım projelerini duraklatmak doğru değildir. Güçlü finansal yapımız sayesinde bu dönemde stratejik yatırımlarımıza hız vererek, kendimize avantaj sağlamayı hedefliyoruz” diye konuştu. ASLAN PAYI TÜPRAŞ’IN “Şirketlerimizin kombine 2012 yatırım bütçeleri toplamı 6.5 milyar lira civarında planlandı” diyen Koç şöyle devam etti; “Bunun içerisinde en büyük pay, TÜPRAŞ’ın Fuel-Oil Dönüşüm Projesine ait. Önümüzdeki yıllarda devreye girecek yeni araç projeleri devam eden Ford Otosan, Tüpraş’tan sonra en yüksek yatırım bütçesine sahip şirketimiz. Arçelik, Tofaş, Otokoç ve Yapı Kredi Bankası ise en yüksek tutarda yatırım harcaması planlayan diğer şirketlerimizdir. Bu bahsettiğim yatırımlara elektrik üretimi ve beyaz eşya alanlarında olası şirket alımları veya üzerinde çalışmakta olduğumuz özelleştirme projeleri dahil değildir. Ülkemizde, Avrupa’da veya global ekonomideki olumsuz bir gelişme, bizim neticelerimizi de kuşkusuz belli ölçüde etkileyecektir. Ancak güçlü portföy yapımız, finansal durumumuz ve uyguladığımız risk yönetimi tedbirleri sayesinde bu etkilerin asgari seviyede kalacağını, Topluluğumuzun bu dönemden güçlenerek çıkacağını düşünüyorum.” Türk şirketleri ve finans kurumları açısından krizin etkilerinin minimuma indirilmesi noktasında en fazla dikkat edilmesi gereken riskler konusunda da Koç, “Biz Koç Topluluğu şirketleri olarak, 2008 yılının başından bu yana bütün şirketlerimizde borçlanma ve açık pozisyon seviyelerine limit getirdik” dedi. İKİNCİ YARIDA KRİZ AZALIR Mustafa Koç, 2012’nin ilk yarısında Avrupa’daki borç krizinin çözümüyle ilgili bir ilerleme sağlanması durumunda, yılın ikinci yarısında hem ekonomik aktivitenin, hem de finansal piyasalardaki risk iştahının toparlanmaya başlayacağını tahmin ediyorum. Yani, 2012’nin ilk yarısı oldukça zorlu bir dönem olacak gibi gözükürken, işlerin yılın ikinci yarısında yavaş yavaş normale dönmeye başlayacağı gözüküyor” dedi. Koç, “Dünya ekonomisinde bu kadar çok problem varken, Türkiye’nin bütün bunlara hiç dikkat etmeden ve bunlardan etkilenmeden çok yüksek bir hızda büyümeye devam etmesi ne mümkün, ne de doğru. Burada en önemli konu, ekonomide beklenen yumuşak inişin, sert bir yavaşlamaya ya da ekonomide daralmaya dönüşmesinin engellenmesidir” diye konuştu. Siste hızlı giden araba yavaşlıyor Mustafa Koç, 2012’de Türkiye ekonomisinde beklenen yavaşlamayla ilgili, “Bu durumu sisli havada, virajlı bir yolda çok hızlı giden bir arabanın hızını azaltarak dengesini sağlaması ve yoluna daha güvenli bir şekilde devam etmesi olarak yorumlamanın daha doğru olduğunu düşünüyorum” dedi. Mustafa Koç, yeni yılda dünya ekonomisinin durumunun büyük ölçüde Avrupa’daki borç krizine bağlı olacağını, ABD’deki başkanlık seçimleri ile bütçe açıkları konusundaki anlaşmazlığın dünya ekonomisini etkileyebilecek bir diğer önemli faktör olarak gözüktüğünü, ayrıca Orta Doğu’daki siyasi gelişmeler, Çin ekonomisinin hızlı bir şekilde yavaşlayabileceğine dair endişeler gibi diğer bazı konuların da dünya ekonomisinin görünümünde etkili olacağa benzediğini belirtti. 2012’de Türkiye’de ekonomik aktivitenin bir miktar yavaşlayacağı tahminlerine kendisinin de katıldığını ifade eden Mustafa Koç, “Tüketicilerin ve yatırımcıların frene çok ani bir şekilde tek seferde basmalarındansa ki, böyle yapınca arabanın kayıp yoldan çıkması çok muhtemel, ileri sürüş tekniği derslerinde anlatıldığı gibi frene daha yumuşak ama sık aralıklarla basıp güvenli bir şekilde arabayı yavaşlatmak daha doğru bir yöntem olarak gözüküyor” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT