BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > TCDD yerli tren setini üretti sırada lokomotif var

TCDD yerli tren setini üretti sırada lokomotif var

Yerli üretim ilk dizel tren setini raya indiren, alım için yüzde 51 yerli şartı koyarak ülkeye 4 fabrika kazandıran TCDD, yerli lokomotif için TÜBİTAK MAM ve TÜLOMSAŞ ile iş birliği yapıyor



> Cenk Esen - ANKARA TCDD’NİN YERLİLEŞTİRME ATAĞI Alımlarında yerli şartı uygulayan TCDD, İzmir’in metrosunda kullanılacak 33 araç ihalesine girecek firmalara da ‘üretimde yüzde 51’ şartı getirdi. Yerli otomobil, uçak ve helikopter için çalışmaların yoğunlaştığı Türkiye’de, TCDD 4 yıl gibi kısa bir sürede ilk yerli tren setini üretmeyi başardı. Çalışmalarına 2007 yılında başlanan ‘Yerli Tren Seti’ projesinde Hyundai-Rotem firmasından alınan lisans sonrası ilk tren setinin tamamına yakını yerli işgücü ve malzemelerle imal edildi. Tarihi bir başarıya imza atan TCDD; ilk yerli üretim dizel tren seti ‘Anadolu’yu 30 Mayıs’ta İzmir-Tire hattında sefere başlattı. Ayrıca TCDD, üretilen tren setlerinin TÜVASAŞ tarafından ihracatını da mümkün hale getirdi. Aynı dönemde Türkiye’ye Hyundai-Eurotem, Vademsaş, Sitaş, Erzincan Ray Bağlantı Fabrikası gibi yerli üretim merkezleri kazandıran TCDD, yerli tedarikçi firmalardan yaptığı alımlarla Ar-Ge yatırımlarını da finanse etti. TCDD, son olarak yeni tren setleri için getirdiği yüzde 51 yerli üretim şartıyla, Türkiye’de milli sanayinin lideri olacak. TCDD, Hyundai-Rotem, ASAŞ, HACO ve Türkiye Hyundai şirketlerinin ortaklığıyla kurulan Hyundai-Rotem fabrikasında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi için 84 araçlık metro aracı, TCDD’ye ait 32 set elektrikli banliyö dizileri ve Marmaray projesi kapsamında 44 metroya 300 araç üretimi yapılıyor. Projeye tedarikçilikle giren şirketler Avrupa firmalarına ihracat yapmaya da başladı. Yerli üretimi teşvikin yanında firmalara da büyük destek veren TCDD, Kardemir’den 7?yılda?257 bin 538 ton ray aldı. Daha önce ithal edilen monoblok tekerlek ve tekerlek takımları için Makine Kimya Endüstrisi ile ortak fabrika yatırımı yaptı. Voestalpine firmasıyla Çankırı’da konvansiyonel ve yüksek hız makasları üretmeye başladı. Travers üretimi için yerli özel sektör kuruluşlarıyla Sitaş adlı şirketi kurdu. Aynı dönemde Afyon’da 3 tane, Konya, Adapazarı ve Polatlı’da birer tane olmak üzere 6 adet özel sektör travers fabrikası kurdu. Devlet Demiryolları, yerli vagon için İTO ve TÜLOMSAŞ’la çalışmalara başlarken, E 1000 tipi yerli lokomotif için de TÜBİTAK ve TÜLOMSAŞ ile iş birliği yapıyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT