BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kaptan şaşırtan liman

Kaptan şaşırtan liman

2011 yılında Samsun Limanı‘na yük getiren geminin kaptanı, bir sene önce geldiği limana benzemediğini görüp şaşırıyor?ve “acaba yanlış mı geldim” diye rotasını gözden geçiriyor.



2011 yılında Samsun Limanı‘na yük getiren geminin kaptanı, bir sene önce geldiği limana benzemediğini görüp şaşırıyor?ve “acaba yanlış mı geldim” diye rotasını gözden geçiriyor. Kaptanı böyle şaşırtan liman değildi aslında, limanda gerçekleştirilen değişiklikti. Samsun Limanı özelleştirildi ve 125 milyon dolar karşılığında Cey Group‘un oldu. Limanın işletme hakkını 36 yıllığına devralan Cey Group, teslim aldığı 2010 Nisan ayından bu yana 30 milyon dolar harcayıp limanı modern hale getirdi. Yeni kullanım alanları açtı, limanın kapasitesini arttırdı ve her türlü hizmeti veren bir işletme haline getirdi. Cey Group Genel Müdürü Mehmet Ali Tekinsoy, “müşterinin taleplerini alıyor ve ona göre iyileştirme yapıyoruz” dedi. Ki, bunun adı “müşteri memnuniyeti”dir. Müşteri memnuniyetini gözeten firma, başarılı olmasın da ne yapsın? Samsun ismi geçsin diye limana “Samsunport” adını veren Cey Group da başarılı oldu tabii. Hem de “kaptana rotasını kontrol ettirecek kadar” başarılı. Bu başarı Samsun yöresine de katkı sağladı tabii. İş hacmi genişleyen limanda kişi ve işletmelere iş imkanı doğdu. Samsun Limanı bugün Türkiye’nin Karadeniz’e?kapısı. Rusya’dan ithal edilen hububat başta olmak?üzere,?birçok?ürünün sevk edildiği?önemli bir lojistik noktası. Aynı?zamanda?Türkiye’nin?önemli ihracat ürünü olan meyve?ve sebzenin de giriş yaptığı kapı.?Yeni başlatılan konteyner taşımacılığı ve Ro-Ro seferleri de çok etkili oldu tabii bu gelişmede. Lojistik, Türkiye‘nin stratejik sektörlerinden?biri.?Türkiye jeopolitik konumunun?kendine?verdiği?avantajı kullanıp?her?türlü?petrol ürünü ve endüstri?malını?doğudan?batıya, güneyden?kuzeye?taşımaya başladı.?Bu potansiyel gün geçtikçe artıyor da. Bugün?Rusya?ve?Akdeniz?arasında köprü olan Türkiye‘nin önümüzdeki senelerde?Asya ile Avrupa‘yı da birbirine bağlaması?işten?bile değil. Olacak bu. Mehmet Ali Tekinsoy, Cey Group‘un amiral gemisi olan Ceynak‘ın Türkiye‘nin bir numaralı tahıl lojistiği yaptığını bildirdi ve “Türkiye’yi çevreleyen üç denizde de varız” dedi. Ceynak, tahılda olduğu gibi likit yağ lojistiğinde de iddialı ve kombine taşımacılık yapıyor. Paketleme, depolama, depodan depoya taşıma işlemlerini ekonomik ölçülerde yaptığı için her geçen sene biraz daha büyüyüp gelişiyor. Mersin, İzmir, Kocaeli, Samsun limanlarındaki tahıl siloları, likit terminali ile kombine taşımacılık yapan Ceynak‘ın geçen sene 132 milyon TL ciro yaptığını ifade eden Mehmet Ali Tekinsoy,?“Türkiye?ekonomisinin önemli aktörlerinden biri olan lojistik?sektörü?önümüzdeki senelerde?daha?büyüyecek”?dedi ve Cey Group‘un da kendini bu büyümeye uygun olarak hazırladığını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT