BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Beko, ‘özel tasarım’la Avrupa’yı sallayacak

Beko, ‘özel tasarım’la Avrupa’yı sallayacak

Arçelik, Avrupa’da lokomotif markası Beko için İspanyol tasarımcı Patricia Urquiola ile anlaştı. Özel tasarımlı ürünler yılbaşında pazara çıkacak



Tülay DUR - BERLİN Arçelik, hızlı büyüdüğü Avrupa pazarında teknoloji ve tasarım yarışıyla son 5 yıldır hızlı ilerliyor. Arçelik’in global büyüme vizyonu çerçevesinde, dünya geneli ve Türkiye pazarında yoğunlaştırdıklarını kaydeden Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Beko markasının Avrupa ve İngiltere’de önemli oyunculardan biri olduklarını söyledi. Marka stratejisini güçlendirmek için uluslararası bir tasarımcı ile çalışmaya başladıklarını dile getiren Çakıroğlu, “Beyaz eşya sektöründe ilk defa bir tasarım projesine imza atıldı ve bunu Beko yaptı. Markalı büyüme stratejimizi ve sahip olduğumuz teknolojiyi Avrupa tasarımı ile birleştiren yepyeni bir ürün grubu deniyoruz. Burada İtalya’da yaşayan İspanyol tasarımcı Patricia Urquiola ile çalışıyoruz” diye konuştu. “Teknoloji yarışı hiç bitmeyecek. Biz enerji verimliliği alanında önemli bir yere geldik. Beyaz eşya sektörü açısından ürünlerin tasarımı ile kullanıcıların ilgisini çekecek çizgilere sahip olmasını bekliyoruz” diyen Çakıroğlu, Berlin’deki tüketici elektroniği ve ev aletleri fuarı IFA’ya bu yıl Beko ve Grundig markaları ile katıldıklarını söyledi. Levent Çakıroğlu, iki marka ile global pazarda önemli başarılara imza attıklarını aktardı. Grundig’in yurtdışı pazarlardaki ana markaları olduğunu kaydeden Çakıroğlu, “Bu yılın ilk 6 ayında televizyon pazarında 3’üncü olduk. Almanya gibi zor bir pazarda elde ettiğimiz bu başarı bizim için oldukça önemliydi. Güney Afrika ve Romanya’daki yerel markalar ile bu pazarlarda yüzde 40 pazar payına sahibiz. Bu yıl ilk 6 ayda yüzde 40 büyüme gerçekleştirdik. Bunun yüzde 7’si Defy’den, kalan kısmı ise organik büyümeden kaynaklanıyor” dedi. >> Güneydoğu Asya’da fırsat kolluyor Berlin IFA Fuarında yeni ürünleri tanıtan Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, uzun bir süredir pazar çeşitlendirmesi konusunda stratejik planlarını tamamladıklarını anlattı. Güney Afrika ve Güneydoğu Asya bölgesinde önemli fırsatlar gördüklerini açıklayan Çakıroğlu, ihracat satın alımlarla buralarda etkin olmaya çalıştıklarını söyledi. Çakıroğlu ‘Defy’ markası ile sahra altında, Beko ile Kuzey Afrika’da Arçelik ile Libya’da etkin olduklarını dile getirdi. Çakıroğlu, “Oradaki potansiyele inanıyoruz, Güney Afrika ve Güneydoğu Asya bölgesinde de fırsatlara bakıyoruz. En uygun ürün gamı ile ve uygun ürün kanalı ile pazara girme konusunda çalışmalarımızı tamamlıyoruz” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT