BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobilin 'oscar'ında 8 finalist savaş veriyor

Otomobilin 'oscar'ında 8 finalist savaş veriyor

Bu yılki 'Yılın Otomobili' yarışmasında 32 modelden sadece 8'i finale kaldı. Düşük tüketimli araçların dikkat çektiği listenin birincisi martta belli olacak



Otomobil dünyasının 'oscar'ı sayılan 'Yılın Otomobili-Car Of The Year' yarışmasına aday olan 32 modelden sadece 8'i finale kaldı. Ford B-Max, Yeni Hyundai i30, Yeni Mercedes-Benz A Serisi, Peugeot 208, Yeni Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Yeni Volkswagen Golf ve Yeni Volvo V40'dan hangisinin birinci olacağı, 19 Şubat 2013'de gerçekleşecek ikinci oylamanın ardından 4 Mart 2013'teki Cenevre Otomobil Fuarı'nda açıklanacak. Yarışma, 22 Avrupa ülkesinden toplam 58 Car Of The Year jüri üyesinin katılımıyla gerçekleştirilecek. 2012 yılında ödülü Opel Ampera/Chevrolet Volt, 2011'de Nissan Leaf, 2010'da Volkswagen Polo kazanmıştı. Listede yer alan Yeni Renault Clio'nun ana üreticisi ise Türkiye'deki Oyak-Renault Fabrikaları. Kazananın Yeni Clio olması durumunda Türkiye'deki üretimin kalitesi bir defa daha ispatlanmış olacak. Yarışmaya aday olan 32 marka ise şu isimlerden oluşuyor; "Audi A3, BMW 3 serileri, Chevrolet Malibu, Citroen C4 Aircross/ Peugeot 4008, Dacia Lodgy, Dacia Sandero, Fiat 500L, Fiat Viaggio, Ford B-Max, Honda CR-V, Hyundai i30, Hyundai SantaFe, Kia Cee'd, Kia Optima, Lancia Flavia, Lexus GS, Mazda 6, Mercedes A-Class, Mercedes SL, Mitsubishi Outlander, Opel Adam, Opel Mokka, Peugeot 208, Porsche Boxster, Range Rover, Renault Clio, Renault Zoe, Skoda Rapid/Seat Toledo, Smart ED, Subaru Impreza, Subaru XV, Subaru BRZ/Toyota GT86, Tata Vista, Toyota Auris, Toyota Prius Plug-in, Toyota Prius Plus, Volkswagen Golf, Volvo V40, Volvo V60 Plug-in."Otomotiv otoritelerine göre, 8 markanın finale kaldığı liste, Japon, Kore, Amerikan ve Avrupalı üreticilerin iyi bir karmasını oluşturuyor. ÖNE ÇIKANLAR Firmalar az yakan modellere yöneldi Yılın Otomobili 2013'te finale kalan otomobiller arasında, yakıt tüketimi düşük modellerin ağırlığı dikkat çekiyor. Listenin en düşük hacimli otomobili ise Ford B-Max. 3 silindirli 1.0 cc'lik motora sahip olan araç düşük yakıt tüketimini en büyük silahı olarak kullanıyor. Mercedes'in Yeni A Serisi'ndeki bütün modeller de dört silindirli ve standart olarak ECO start/stop özelliğine sahip. Peugeot'nun küçük sınıftaki atağının son temsilcisi 208, 3 silindirli yeni nesil 1.0 ve 1.2 cc'lik motorlarıyla dikkat çekiyor. Ana üreticisi Türkiye'nun olduğu Yeni Clio ise, 1.2 litre 75hp, 0.9 litre 90hp benzinli, 1.5 litre 75hp ve 90hp dizel motorlarla dikkat çekiyor.Volkswagen Golf ise TDI ise 100 km'de 3.2 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Ayrıca 1.4 litrelik motorda yeni silindir teknolojisi kullanılıyor. Sistem güce ihtiyaç olmadığı durumlarda 4 silindirden 2 silindire geçiyor, %20 tasarruf sağlanıyor. Palandöken: Yatan araca muayene cezası olmamalı Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, fenni muayenesi geciken araçlara verilen cezalardan yakındı. Fenni muayenesi geciken araçlara aylık yüzde 5 oranında ceza kesildiğini bu tutarın da yıllık yüzde 60'ı bulduğunu söyleyen Palandöken, “Astronomik ceza kesiliyor. En önemlisi bayide müşteri bekleyen araçların muayene ücretleri tescil tarihine kadar bekledikleri sürenin ücreti de aracı alandan tahsil ediliyor" dedi. Geçici görevle yurt dışına giden çok sayıda vatandaşın otomobilini garaja kapatmasını örnek veren Palandöken, "Garajdaki otomobile yüzde 5 ceza işliyor. Bu kabul edilebilir bir uygulama değil" diye konuştu. Otomobil satın alanların yüzde 78.8'i evli, yüzde 57.4’ü?de evli ve çocuk sahibi. İŞTE ANKETLERDEN ÇIKAN SONUÇ Otoda tasarıma bakıyoruz çevreyi düşünmüyoru Müşteri, yeni otomobil alırken önce dış görünüme ve yakıt sarfiyatına bakıyor. Güvenlik ve çevreci özellikler ise neredeyse son sırada geliyor. Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği'nin (OYDER) gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türkiye'de vatandaş yeni araç alırken en çok dış görünüm ve yakıt ekonomisine dikkat ediyor. GfK Türkiye ile gerçekleştirilen araştırmada, güvenlik ve çevreci özellikler yeterince önemsenmiyor. Bin 300 kişiyle gerçekleştirilen çalışmada, yeni alınan araçlar açıkara erkeklerin üzerine tescilliyor ve araçlar genelde 100 TL'lik yakıtla dolduruluyor. Bir otomobili satın alınırken, kullanıcılar sırası ile; aracın dizaynını, yakıt sarfiyatını, donanım paketini ve teknolojik özelliklerini, fiyatını, hacmini, güvenliğini, ödeme seçeneklerini, 2. el değerini ve son sırada da çevreci özelliklerini önemsiyorlar. Ayrıca Türkler ayda ortalama 1.300 km yol yapıyor. Tüketicilerin %41'i yeni bir otomobil alırken kredi kullanıyor, %9'u takas seçeneğini kullanıyor. OYDER Başkanı Şükrü Ilısal, 2013 yılbaşından itibaren yürürlüğe girecek model yılı uygulamasının, tüketiciler tarafından henüz tam olarak algılanmadığına da dikkat çekti. Ilısal, bu uygulamanın önümüzdeki yıllar için, yılsonu ve yılbaşı kampanyalarını zorunlu hale getireceğini söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT