BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Antrenman Yöntemleri - 2-

Antrenman Yöntemleri - 2-

Her spor branşı için farklı antrenman programları geliştirilmiştir. Spor dalına özel antrenman programlarında yapılan sporun özelliğine göre aerobik-anaerobik özelliklere dikkat edilir.



Her spor branşı için farklı antrenman programları geliştirilmiştir. Spor dalına özel antrenman programlarında yapılan sporun özelliğine göre aerobik-anaerobik özelliklere dikkat edilir. Yani sporcunun aerobik veya anaerobik kapasitelerini geliştirme antrenmanları vücut ihtiyacına ve sporun özelliğine göre ayarlanır. Aerobik Antrenman Oksijen kullanarak enerji elde eden metabolizmayı harekete geçirerek aerobik kapasiteyi arttıran antrenman yöntemlerine aerobik antrenmanlar denir. Aerobik kapasitede artış sağlayan yöntemler başlıca 3 grupta toplanır: 1- İnterval Egzersizleri 2- Sürekli Egzersizler 3- Maraton İnterval egzersizleri: Aralıklı çalışma yöntemi de denir. Ard arda yapılan kısa süreli yoğun egzersizlerden oluşur. Sporcunun gereksinmeleri ve şartlarına bağlı olarak egzersiz gruplarının süresi birkaç saniyeden birkaç dakikaya kadar uzatılır. Daha sonra egzersiz yoğunluğu arttırılır. Böylece sporcunun durumuna göre egzersiz süresi şiddeti ve istirahat süreleri ayarlanarak interval egzersizleri yapılır. Anaerobik egzersizlerde dinlenme süreleri egzersiz süresinin 3 katıdır. Aerobik egzersizlerde ise dinlenme süresi egzersiz süresinin 1.5 katı olmalıdır. Sürekli egzersizlerde dinlenme arası verilmeden orta veya yoğun egzersiz yapılır. Egzersiz yoğunluğu maksimum olmaz, bu şekilde egzersize uzun süre devam edilebilir ve kalbe aşırı yüklenme yapılmamış olur. Dolayısı ile egzersize yeni başlayanlar veya sezon başındaki sporcular için daha uygun bir çalışma yöntemidir. Maraton değişik hızlarda koşarak yapılan ve uzun süre devam ettirilen bir çalışma yöntemidir. Bu yöntem uzun vadede hem aerobik hemde anaerobik kapasiteleri de geliştirir. Bu üç çalışma şeklinden başka çok kullanılan antrenman yöntemleri şunlardır: 1- Hız antrenmanları 2- Kuvvet antrenmanları 3- Fleksibilite antrenmanları 4- Sirküler antrenmanlar Antrenman programlarında amaç sporcuyu yarışma için en iyi duruma getirmektir. Her sporcunun antrenman yapması gerekir. Genel kondüsyon ve dayanıklılık açısından antrenman konusunda tüm spor dallarını kapsayan bazı prensipler ortaktır ve bunlara dikkat edilmelidir. Temel kondüsyon antrenmanları sürekli olmalı, farklı egzersiz türleri yapılmalı, antrenmanlar kişiye özel olmalı, her spor dalı için özel olan spesifik antrenmanlar yapılmalı ve antrenmanlar yeterince uzun süre yapılmalıdır. Sportif becerinin istenilen düzeye gelebilmesi için uzun bir süreye gerek vardır. Antrenman yöntemleri farklı farklı olsa da sonuç için mutlaka belirli bir zaman gereklidir. Yani en uygun egzersizler çok yoğun yapılsa bile sonuç hemen alınamaz, mutlaka belirli bir süre antrenman yapmak gereklidir.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109156
    % 1.14
  • 3.8206
    % -0.38
  • 4.5076
    % 0.05
  • 5.1028
    % -0.67
  • 153.399
    % -0.43
 
 
 
 
 
KAPAT