BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > e-yi iş e-yi ticaret!

e-yi iş e-yi ticaret!

Yeni ekonomide yeni iş stratejileri e-Business 2000 zirvesinde tartışıldı. e-ticaret alanının önde gelen isimleri rekabetin bir ‘tıklama’ ötede olduğunu söyledi.



2000’ ler parıltılı ve yorucu bir koşuşturma daha getirdi. Artık yalnızca perakende satış değil, iş dünyası tüm işlevleriyle internete taşınıyor. Elektronik ticaretle başlayan dijital iş dünyası yolculuğumuz e-Business ana durağına vardı. Peki dünya, tuşlarla birbirlerine bağlanarak hesaplanması bile zor iş hacimlerine, kusursuzca ilerleyen iş süreçlerine koşarken biz bu yeni ufuklara ne kadar hazırız? Türkiye’de bugüne kadar düzenlenmiş olan en kapsamlı “e-Business Zirvesi” Management Centre-Türkiye tarafından İstanbul’da gerçekleştirildi. Management Centre-Türkiye’nin başarılı entellektüel sermayesi öncülüğünde IBM, Kariyer.net/iLap Holding, Netaş/Nortel Network’ün ana sponsorluğunda Eventus, Departman Medya ve Çırağan takımlarının büyük bir özveri ve uyumlu takım çalışmaları sonucunda yılın zirvesi olmaya aday kalitede gerçekleşen e-Business 2000 Zirvesi, 21. yüzyılın trendlerini yakalamak isteyenler için gerçek bir adres oldu. ‘Treni kaçırmayalım’ Etkinliğin sponsorları arasında yer alan iLap Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Say, e-Business Zirvesi ile ilgili şunları söyledi: “Gelişmekte olan ülkelerin yeni ekonomiye entegrasyonu hayati öneme sahip bir konudur. e-Business 2000 Konferansı ve Fuarı gibi etkinliklerin, yeni ekonomi trenini kaçırmamamız açısından büyük önemi olduğuna inanıyoruz. Geride kalan ekonomilerin önündeki engel teknoloji değil, kendileri olacaktır. iLap Holding olarak misyonumuzu, bu engellerin ortadan kaldırılmasına katkıda bulunmak olarak belirledik.” Uzmanların görüşü Tim Barson (Indentica): Eskiden “yaptığımız ürünü nasıl satarız” diye düşünürdük, şimdi ise önce “müşteri ne ister” diye sorup daha sonra ürünü yapıyoruz. IBM 1994 yılında galaksinin en büyük zararını gerçekleştirdi. Elinde sadece bir şey kalmıştı. Marka... Markasının gücü sayesinde kendisini toparlayabildi. Peter Hurst (Nortel Netwoks): e-ticaret’in hacmi 2003 yılında 3 trilyon USD olacak. Konferanstan sıradışı notlar * Elektronik ticarette başarılı olabilmek için her bir müşteriye kendisini özel hissettirebilecek bir hizmet gerekiyor. * Elektronik ticarette söz verdiyseniz bunu yerine getirin. Yoksa müşteri bir kaçarsa bir daha geri gelmez. * Müşterinizi bilin, tanıyın, her müşterinin özel olduğunu kabul edin. * Müşterinin hikayenin bir parçası olmasını sağlayın. * Müşteriyle konuşun, müşteriye sorun. * Topluluk bilincini geliştirin. * İnsanların birbirleriyle konuşmalarını sağlayın. * Elektronik ticarette yeni müşteri bulmak, eskisini muhafaza etmekten beş kat daha maliyetlidir. Mutsuz müşterinin yüzde 98’ i şikayet etmez, derhal başka bir şirkete geçer. * Memnun bir müşterinin tekrar satınalma oranı altı kat daha fazladır. * En önemli soru şu: “müşterileriniz için ne değer üretiyorsunuz?”; kendinizi müşterinin yerine koyun. * Orijinal fikir üretimi çok önemli. * Sürekli yenilik yapmak gerekiyor. * Yönetim sisteminizi değiştirmeden değişim olmaz. * Değişimde liderlik önemli. * Doğru strateji ile piyasaya girmek önemli, önce girmek değil. Kotler’e göre önemli sorular Bilgi çağının son derece hızlı gelişme temposu, her şirketin geleceğe bakmak için ciddi bir zaman ayırmasını, ayakta kalabilmek ve refaha ulaşabilmek için ne gibi uyarlamalar yapması gerektiğini kendisine sormasını zorunlu kılmaktadır. Şirketler, yirmi birinci yüzyıldaki geleceklerini şekillendirmek için yarışırlarken aşağıdaki soruları cevaplamak zorunda: * Şirketinizin, gelecek beş yıl içinde işlerinin nasıl bir şekil alacağı konusunda bir senaryosu var mı? Bilgi devrimi, görev ortamındaki hangi oyunculara yardımcı olacak ve hangilerine zarar verecek? Değer zinciri içinde kârlar nerede oluşacak? * Şirketiniz, kendisi ve ürünleri hakkında bilgi veren bir web sitesi (ya da siteleri) hazırladı mı? Web siteniz, ziyaret edenlerin tekrar tekrar gelmesini sağlayacak bazı çekici unsurlar ya da yararlar içeriyor mu? * Şirketiniz, müşteri adayları ve müşterilerin soruları, önerileri ya da şikayetleri için size erişebilme kolaylığını azamileştirdi mi? Şirketiniz, gelen bu mesajlara ne kadar hızlı yanıt verebiliyor? * Şirketiniz, müşterilerin/müşteri adaylarının, bayilerin ve tedarikçilerin adlarını ve her biriyle ilgili bilgileri içeren zengin bir veritabanı oluşturuyor mu? * Şirketiniz, kendi çalışanlarının birbirleriyle ve şirketin merkezi veri bankası ile elektronik yoldan haberleşebilmesi için bir intranet (şirket içi özel iletişim ağı) kurdu mu? * Şirketiniz, belli başlı müşterileri, dağıtımcıları ve tedarikçileri ile bağlantıları sağlayan bir extranet (şirket dışı özel iletişim ağı) kurdu mu? Ne demişler? “Anadolu’nun herhangi bir köyündeki çocuk New-York’taki insanlarla rekabet edebildiğinde dijital çağ başlar.” Mükemmelliğe yolculuk Bu hafta; Ulusal Kalite Hareketine katılan ilk ve tekstil sektöründe ödüle müracaat eden ilk KOBİ olan Özen Mensucat A.Ş.’nin Genel Müdürü Ahmet Temiroğlu haftanın konuğu olarak iş mükemmelliği yolculuğundaki başarı sırlarını İş Dünyamız programında açıklayacak. Bugün saat 12:05-13:00 arasında TGRT FM’ de... AJANDA 5 Aralık, Öğrenmeyi Öğrenmek, İDEM, 0 (212) 454 35 35 6 Aralık, Halkla İlişkiler, Hermes, 0 (216) 348 20 84 6-7 Aralık, Maliyet Düşürme Teknikleri, TEM, 0 (216) 416 90 00 7 Aralık, Şirket Kültürü, İDEM, 0 (212) 454 35 35 7 Aralık, Zaman Yönetimi, KOSGEB, 0 (216) 313 10 91 8-9 Aralık, Kıyaslama, KalDer, 0 (216) 411 00 34 KİTAP Köşesi Kotler ve Pazarlama Kotler bu kitabıyla yeni binyıl için pazarlama alanındaki gelişmeleri bildiriyor. Yüksek rekabet ortamı, küreselleşme ve internetin sunduğu yepyeni fırsatlar ile oluşturduğu yeni güçlüklere karşı bilgi ve becerilerimizi nasıl geliştireceğimize yol gösteriyor. Bu kitapta veritabanı pazarlaması, ilişki pazarlaması, küresel pazarlama ve internet üzerinden pazarlama gibi çok yeni alanlardaki en yeni düşünceleri son derece özgün ve akıcı bir dille anlatıyor. Müşteri kazanma ve tutmaya kafa yoran herkese yol gösterici bir kitap. İş Dünyamız Sayfası; İDEM Ltd. Şti Medya Hizmetleri tarafından hazırlanmaktadır. Teklif ve katkılarınız için: Türkiye İş Dünyamız Sayfası 29 Ekim Cad. No: 23 34530 Yenibosna/İstanbul Tel: (212) 454 35 35 Fax: (212) 454 38 24 e-mail: bilgi@idem.com.tr
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT