BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İşin esası değer üretmek

İşin esası değer üretmek

Dünya ekonomisinde görülen gelişmeler, rekabetin sertleşmesi, mal ve hizmet sunumundaki çeşitlilik, teknoloji ve iletişimde yaşanan gelişmeler; ülkeleri, şirketleri derinden etkiliyor.



Yeni ekonomide varlığını sürdürecek olan şirketlerin hangi özellikler taşıyacağı konusu bütün yönetim otoritelerinin kafasını yoruyor. Bunun için geliştirilen formüllerde ortak nokta müşteri odaklılık ve değer üretme. Şirketlerin bütün süreçlerinde müşteri odaklı olması artık bir zorunluluk. Tabii müşteriye odaklanırken müşteri için bir katkı sağlamayan, bir çözüm üretmeyen iş, kişi ve süreçlerden de arınmak gerekiyor. Yani müşteri için bir anlam ifade etmeyen ve karşılığında müşteri tarafından bir bedel ödenmeyecek her türlü işin yeni ekonomide yeri yok. Şirketlerin en uç noktalarına kadar her iş birimi ve çalışanı kendi iç müşterisini yani kendisinin hizmet verdiği kişiyi iyi tanımalı. Çünkü onun beklentilerini en kısa zamanda, en iyi ve en hesaplı şekilde karşılaması gerekiyor. Bu sebeple müşterisi için neyin değer taşıdığını çok iyi bilmeli. Değer üretme kavramı organizasyonların yapısını, kültürünü, şemalarını, süreçlerini ve de stratejilerini bütünüyle etkiliyor. Bu sebeple yalınlık, basitlik, hız, şeffaflık, güven, dürüstlük, bilgi paylaşımı önemli kavramlar olarak öne çıkıyor. Özetle; kurallara, şekilciliğe, organizasyon şemalarındaki kutucuklara, gizliliğe ve “ben bilirim” anlayışına sahip işletmelerin değer üretmeye kafa yormaları oldukça güç. Bunun için öncelikle şeffaflık, güven ve sevginin esas alındığı, departmanlar arası duvarların yıkıldığı, kendini beğenmiş, kibirli bakış açılarının ortadan kalktığı, masa ve oda büyüklüğünün önemini yitirdiği, sekreter, odacı ve dalkavukların azaldığı bir yapının oluşması gerekiyor. İşte bu özellikleri dikkate alan şirketler, safra iş ve kişilerden de kurtulduğu takdirde değer üretmeleri mümkün hale gelmiş demektir. Değer üretmek için öğrenmenin öğrenilmesi başka bir ifadeyle sürekli öğrenme ortamının oluşturulması da kaçınılmaz. Değişimi yönetmek kritik bir önem taşıyor. Değer üretebilmek için şirketin anlamlı bir misyona ve heyecan veren bir vizyona sahip olmasının hayati önemi var. Değer üretecek kuruluşlardaki çalışanların, bir takım çalışması içerisinde birbirini kollayan, güvenen ve seven insanlar olması gerekiyor. Heves ve şevkin hiçbir mazeretle kırılmaması ise önde gelen bir zorunluluk. Bu çerçevede herkesin hiçbir endişe duymadan rahatça konuşabilmesi temel unsur. Çalışanlar birbirlerine baktıklarında “Bu adam da nereden çıktı şimdi. Bu şirkete bu bir yük” demek yerine “Bir zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür. Kimin daha önemli olduğunu bu süreçte kimse bilemez. Bu arkadaş da bu şirketin misyonunu ve vizyonunu paylaşıyor. Benim ona güvenmem, sevmem ve yardımcı olmam gerekir” demelidir. Satış değer üreten bir şirkette müşterilerle dostluğun sonu değil, başlangıcı sayılmalı. Ve bütün bunların sonunda değer üreten bir şirket, müşterilerinin önce memnuniyetini, rızasını ve teşekkürünü hedef alıyor kâr ve kazanç arkadan geliyor. Değer üretmeyi esas alan şirketler aynı zamanda toplumu, çevreyi, tedarikçilerini, müşterilerini, çalışanlarını, yöneticilerini, bayilerini, servis teşkilatını ve bunların ailelerini de memnun ve mest etmekte. Değer üretmeyi esas alan şirketler her türlü sıkıntılı dönemleri birbirleriyle kenetlenerek, danışarak ve gönül birliği yaparak ve de sadece nimetleri değil, külfetleri de paylaşarak atlatmaktadırlar. Kısa... Kısa... Kısa... Dünya markasının başarı sırrı Hafta içinde Mavi Jeans’in davetlisi olarak Çerkezköy’deki fabrikasındaydık. Yaptığımız inceleme ve görüşmeler sonucunda Mavi Jeans’in bir dünya markası olma yolculuğundaki başarı sırlarını şöyle tespit ettik. Öncelikle kurucusu Sait Akarlılar, Genel Müdür Nurettin Kantarelli, Fabrika Müdürü Esat Tümer ve fabrika gezisinde bize refakat eden Dikim Bölümü Müdürü Meral Hanım ve organizasyonu gerçekleştiren Serpil hn. ve A&B ekibinin ilgileri ve verdikleri bilgiler için teşekkür ediyor, işe gönülden katılımları dolayısıyla da kutluyoruz. Şimdi başarı sırlarını sizlerle paylaşıyoruz: * Patronun profesyonellerinin önünü açması, güvenmesi ve tam yetki devri * Profesyonellerin ise gönülden katılımı * Çalışanlara değer vermek (örn. Sabah kahvaltısı, sosyal aktiviteler) * Bütün çalışanlarca vizyonun paylaşılması * Öncelikle farklılık oluşturmak * Dünyayı tek bir pazar olarak görmek * Sürekli yatırım yapmak ve hızlı üretim * Özgün modellere kafa yormak * Her ülke insanının vücut yapısını, beğenilerini ve alım gücünü göz önünde bulundurmak * Dünya standartlarındaki kaliteden taviz vermemek * Koleksiyondan ambalaja, iletişimden fiyatlandırmaya kadar müşteri odaklı olmak Müşteri odaklı olmanın keyfi Otel müşterilerine yönelik teknolojilerin üretimi alanında Avrupa’nın lider kuruluşu olan Quadriga Worldwide’ın uluslararası ikinci araştırmasının sonuçları açıklandı. Quadriga Worldwide Yönetim Kurulu Başkanı Stephen Barden, otellerin önünde, uluslararası ihtiyaçlar için özel olarak geliştirilmiş otel odası teknolojilerini kullanarak, daha kârlı birimler haline gelmeleri konusunda büyük fırsatlar olduğunu söyledi.Düzenli olarak iş seyahatine çıkanların otel odasındaki teknolojik hizmetlere yaklaşımları ve beklentilerinin incelenmesi amacıyla Mısır, Norveç, İspanya, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve İngiltere’de iş seyahati yapan 809 müşteriyi kapsayan araştırma, otel yönetimlerinin, müşterilerini televizyona dayalı hizmetlerden yararlanmaları konusunda teşvik etmek için daha fazla çaba göstermeleri gerektiğini ortaya koydu. Yönetimde yeni anlayış Arthur Andersen Türkiye Genel Müdürü ve Balkan Ülkeleri Lideri Şaban Erdikler haftanın konuğu olarak ‘İş Yönetiminde Yeni Trendler’ hakkındaki görüşlerini İş Dünyamız programında bugün saat 12:05-13:00 arasında TGRT FM’ de açıklayacak... KİTAP Köşesi Yazarın ifadesi ile; insanların bir fırsattan yararlanmak için bir araya gelmesiyle doğan genç organizasyonlar, genellikle yenilik ve öğrenmeye adanmışlardır. Büyüyüp yaşlandıkça performans tarafından işgal edilirler. Er ya da geç kendi başarılarıyla kısıtlanırlar. Çünkü performans peşinde bir zamanlar kendi kendilerini belirleyen roller, tasarlanmış görevlere; esnek gruplar, sert yapılara dönüşür; açık ağlar kapalı sistemlere yerlerini bırakır ve insanlar değiştikçe kontrol bağlılığın yerine geçer. Yazar, riskin; dar kafalı performansa dönüklüğün, organizasyonun, öğrenme yeteneğini ciddi ölçüde hasara uğratmak suretiyle, tehlikeli bir şekilde ortamdaki değişikliklere duyarsız hâle getirmesi olduğunu söylüyor. krizin sunduğu fırsatlar olarak anons edilen kitap yenilenmeyi düşünen bütün kuruluşlara rehberlik ediyor. AJANDA 11-16 Aralık, Para Piyasalarına Giriş, FED, 0 (212) 284 42 84 12 Aralık, Öğrenmeyi Öğrenmek, İDEM, 0 (212) 454 35 35 13 Aralık, Toplantı Yönetimi, TEM, 0 (216) 416 90 00 14 Aralık, Şirket Kültürü, İDEM, 0 (212) 454 35 35 14-16 Aralık, Kalite Denetçisi, Kalder, 0 (216) 411 00 34 İş Dünyamız Sayfası; İDEM Ltd. Şti. Medya Hizmetleri tarafından hazırlanmaktadır. Teklif ve katkılarınız için: Türkiye İş Dünyamız Sayfası, 29 Ekim Cad. No: 23 - 34530 Yenibosna/İstanbul Tel: (212) 454 35 35 Fax: (212) 454 38 24 e-mail: bilgi@idem.com.tr
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 110248
    % 0.84
  • 3.8277
    % -0.93
  • 4.5278
    % -0.49
  • 5.1355
    % -0.16
  • 155.463
    % -0.28
 
 
 
 
 
KAPAT