Airbus A320 tipi uçak 28 Aralık 2014 tarihindeki uçuşta anormal duruma girerek Java Denizi’ne düşmüştü. Yapılan inceleme sonuçlarına göre, bir önceki seferde oto pilot arızası meydana geldi. Kaptan pilot bakım ekibini çağırdı ve sistemin arızası giderildi.

UÇUŞ ESNASINDA OTO PİLOT TEKRAR ARIZALANDI

Ancak uçuş sırasında oto pilot yeniden arızalandı. Bunun üzerine kaptan pilot sistemin sigortasını çekti. Sistem devre dışı kalırken, sigorta panelindeki lehimin hasar görmesi nedeniyle uçuş kumandalarını sınırlayan sistem de devre dışı kaldı.

YAN YATAN UÇAĞI PİLOTLAR KONTROL ALTINA ALAMADI

Airbus yolcu uçaklarında, yatış, tırmanış, dalış gibi kumandaları limitleyen sistem bulunuyor. Tam bu sırada uçak yatış yapmaya başladı. Ancak iki pilot sistemin yatışı durdurmasını beklerken uçağı kontrol altına alamadı. Yatış 104 dereceye ulaşırken A320, dakikada 6 bin 600 metre irtifa kaybetmeye başladı. Anormal duruma giren uçak pilotlar tarafından kurtarılamadı ve denize çakıldı.

PİLOT ALIŞILMADIK BİR TALEPTE BULUNDU

Endonezya Ulaştırma Bakanı Hadi Mustafa, QZ 8501 uçuş numaralı uçakla son telsiz konuşmasının Türkiye saati ile (TSİ) 01.17’de yapıldığını ve 32 bin feet yükseklikte seyreden uçağın olumsuz hava koşulları nedeniyle 38 bin feet yüksekliğe çıkmak için izin istediğini söylemişti. Bakan, pilotun bu talebinin 'alışılmadık' olduğunu ifade etmişti. Uçakta 157 Endonezyalı, 3 Güney Koreli, 1 Singapurlu ve 1 Malezyalı yolcu vardı.