Ofcom, geçen Nisan ayında, Kremlin destekli televizyon kanalı RT’de yayınlanan "Yeraltına inmek (Going Underground)" adlı programın iki bölümüyle ilgili başlattığı incelemede, Türkiye'ye ilişkin bu bölümlerin tarafsız olmadığı sonucuna varıldığını bildirdi.

İnceleme kapsamında RT, Türkiye-Rusya arasındaki diplomatik gerginlik nedeniyle Türk hükümetinden bir temsilcinin programa katılmasının ikna edemedikleri argümanını savunurken, Ofcom RT'nin savunmasının kabul edilmediğini aktardı.

Ofcom'dan karara ilişkin AA muhabirine yapılan açıklamada, "Bu programlar, uygun bir alternatif bakış açısı olmaksızın, Türkiye hükümetiyle ilgili hayli eleştirel görüşlerin yayınlanmasının ardından, tarafsızlık nedeniyle kurallarımızı ihlal etti. RT'nin, Türkiye hükümetinin özellikle Türkiye'de, Kürt toplumuna karşı soykırım yürüttüğü ve DAEŞ'i desteklediğine dair suçlamalarla mücadele için bakış açısı sağlayamadığı iddiasına razı olmadık." ifadesine yer verildi.

İngiliz medya kurallarında yayıncıların programlarında, "Uygun tarafsızlığı" göstermeleri isteniyor.

"Ana akım İngiliz medyasının görmezden geldiği haberleri verdiğini" ileri süren programın, 5 ve 23 Mart'ta ekrana gelen bölümlerinde, Türkiye'nin Kürt politikasına ilişkin, iddialara yer verilmişti.

Eski adı "Russia Today" olan RT'de 5 Mart'taki programda bir konuk, Türkiye'nin "Kürtlere karşı 'soykırım' yürüttüğünü" öne sürmüş, programda konuyla ilgili karşıt bir görüşe de yer verilmemişti.

Ofcom 2005’ten beri İngiltere'de yayın yapan RT'nin ülkedeki yayın standartlarını bugüne kadar 15 kez ihlal ettiğine hükmetti.

Ofcom, geçen yıl da RT'nin Ukrayna ve Suriye konusunda yanlış, yönlendirici ve taraflı programlar yaptığına karar vermişti. Kanala geçen yılın eylül ayında benzer bir ihlal dolayısıyla düzeltme yayınlatılmıştı.