İşletmelere dijital karne

İşletmelere dijital karne

Ekonomi Haberleri

Firmaların dijital yeterliliğini ölçen Vodafone, sunduğu çözümlerle işletmelerin kârlılığını artırıp dijital notunu yüzde 48'lerden yüzde 75'lere çıkaracak

Türkiye'nin dijital dönüşümüne katkı vermek için geçtiğimiz 6 ay içinde 566 milyon liralık yatırım yapan Vodafone, işletmelere de bu alanda öncülük edecek. Vodafone Türkiye'nin www.yarinahazirim.com adresi üzerinden hizmete açtığı Yarına Hazırım Platformuna giren işletme ve KOBİ'ler buradaki sorulara cevap vererek neye ihtiyacı olduğunu belirleyebilecek. İşletmelerin ihtiyaçları doğrultusunda Vodafon'un da verimlilik ve kârlılığı artırmaya yönelik dijital çözümler sunduğunu ifade eden Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Gökhan Öğüt, "Accenture ile birlikte yürüttüğümüz araştırmaya göre, Türkiye'deki işletmelerin Dijitalleşme Endeksi 100 üzerinden yüzde 48. Yarına Hazırım Platformuyla, ilk etapta Türkiye'deki işletmelerin Dijitalleşme Endeksini yüzde 75'e çıkarmayı hedefliyoruz. Uzun vadede hedefimiz ise Türkiye'de işletmelerin en az yüzde 50'sini yüzde 80'lik dijitalleşme endeksine kavuşturarak, ülkemizi dijital dünyada üst sıralara taşımak. İşletmelerin dijitalleşmelerini artıracak çözümler finansal kârlılıklarına da olumlu katkı sağlayacaktır. Çünkü dijitalleşen işletmeler kaynaklarını artırmadan; gelirlerini yüzde 9, kârlılıklarını nbsp;yüzde 26 artırırken, pazar paylarını da yüzde 12 üzerine çıkardıklarını görüyoruz" dedi.
Öğüt, platforma dahil olan firmalara sundukları çözümlerle ilgili olarak da şunları söyledi: "Ford Türkiye, Connected Trucks projesinde Vodafone'un M2M çözümüyle yüzde 60'a kadar süreçlerin denetimini sağlayarak müşterilerine yüzde 20'ye varan operasyonel verimlilik sağladı. Lipton, Vodafone Tablet Aplikasyonu projesi ile anında sahadan veri transferi sağlayarak operasyonel verimliliğini artırırken, Danone-Hayat Su, Connected Cabinet projesi ile soğuk dolapların uzaktan yönetilmesini Vodafone M2M teknolojisi ile sağlayarak Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdi."


440 firmaya ulaştı
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy platform sayesinde KOBİ'lerin verimliliğini artırabileceğini belirterek, "Özellikle KOBİ'lerin büyük firmalardan farklı olarak kaynakları kısıtlı ve sürekli yeni yatırım yapacak güçleri yok. Dolayısıyla, ellerindeki kaynaklarla daha fazlasını yaparak 1 değil 2 üretmeleri gerekiyor. Yarına Hazırım Platformunun ana hedef kitlesi KOBİ'ler olmakla birlikte her ölçekten işletme, Vodafone müşterisi olsun olmasın, bu hizmetten yararlanabiliyor. Tamamen dijitalleşme kavramı üzerine kurduğumuz ve ücretsiz olarak yararlanılabilen bu platform ile ilk etapta 440 işletmeye ulaştık. Araştırmamız hızla devam ediyor, hedefimiz Türkiye çapında 30.000 işletmeye ulaşmak."




Ömer TEMÜR / TÜRKİYE GAZETESİ



UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...