Kıyıdan 1 kilometre açıkta inşa edilecek pist için 26 ile 32 metre arasındaki derinlik, yaklaşık 100 milyon ton taşla doldurulacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Genel Müdür Yardımcısı Aydın Özer'in verdiği bilgiye göre, uluslararası nitelik taşıyacak olan Rize-Artvin Havalimanı'nda 3 bin 200 metrelik pist ana gövdesinin sondajı tamamlandı, sırada apron ve idari binaların konumlandırılacağı alanların sondajı var. Bu çalışmaların ardından proje hayata geçirilecek. Rize-Artvin havalimanı, derinlik yapısı itibarıyla dünyada ilk olma özelliği taşıyacak. Bu sebeple, Ordu-Giresun Havalimanı'nda kullanılan taş miktarı 36 milyon ton iken, burada 100 milyon ton taş kullanılacak. Günde ortalama 15-20 uçak kapasitesiyle çalışması beklenen havalimanı, saatte 36 uçağın iniş ve kalkış yapabilmesine imkân verecek şekilde inşa edilecek. Havalimanının altyapısı için 400 milyon lira, üst yapısı için de 120 milyon lira olmak üzere 520 milyon lira harcanacak.