HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__

Yeni Elentra'da sportif görünüm, konforlu sürüş

Düzenleyen: /
Yeni Elentra'da sportif görünüm, konforlu sürüş
Otomobil, Hyundai, Haber

T-Otomobil Haberleri

Yeni Elantra, geleceğe dönük tasarım dili ile trafikte oldukça dikkat çekiyor. 1.6 litre benzinli tek motor seçeneği ile ülkemize gelen otomobil, tamamen konfor odaklı üretilmiş. Süspansiyon ve izolasyon tarafında oldukça başarılı olan Elantra, kendi segmentinde rekabeti daha da kızıştıracak gibi duruyor.

Kaan ZENGİNLİ

Hyundai'nin ilk kez 1990 yılında tanıtılan modeli Elantra, yeni nesli ile Türkiye'de yollara çıktı. 30 yılda 15 milyon adetten fazla satılan C-segment sedan modelin, markanın en çok satılan otomobili olduğu biliniyor.

Koreli marka yeni tasarım dilini Elantra’da gayet başarılı şekilde uygulamış. Otomobil oldukça keskin ve sportif hatlara sahip. Elantra'da, yeni nesil Tucson’da olduğu gibi büyük bir ön ızgara mevcut. Bu, full LED teknolojili ön farlarla iyi bir birliktelik sağlıyor. Ayrıca ön tampon üzerinde yer alan krom detaylar da otomobili daha şık hale getirmiş. Arka stopları ise Elantra’nın en dikkat çeken bölümü olarak göze çarpıyor. Geometrik çizgilere stoplar, bagaj üzerinden tamamen birleşiyor. Bu kesintisiz birliktelik özellikle gece sürüşlerinde çok daha dikkat çekiyor. Otomobilde 457 litrelik bir bagaj hacmi bulunuyor. Coupe sedan formunda olması nedeniyle bagaj çok kullanışlı tutulmamış.

Yeni Elentra'da sportif görünüm, konforlu sürüş

ŞAŞIRTICI ÖN KONSOL

Elantra’nın iç mekânı beklentilerin üzerinde bir genişlik ve yaşam alanı sunuyor. Otomobile ilk bindiğinizde ön konsol açıkçası sizi şaşırtacaktır. Sürüş ekranı ve multimedyanın büyük bir ekranda bütünsel hale getirilmesi, yeni nesil lüks otomobillerde alıştığımız bir görüntü. Bu detay Elantra’ya da yakışmış. İçeride çok fazla yumuşak plastik kullanımı yok, ancak bu sizi rahatsız etmiyor. Kumaş ve sert plastik detaylar iyi işlenmiş. Havalandırma girişleri, konsolun tamamını kaplayan bir raylı forma sahip. Bu da fütüristik bir tasarım dilini ortaya koyuyor. Koltuklar sizi iyi sarıyor ve konforlu. Deri kaplı direksiyon lüks algısını artıran bir detay olarak öne çıkıyor. Üzerindeki tuşlar ise kolay ve kullanışlı durumda.

5 FARKLI DONANIM SEVİYESİ

Multimedya ekranını dokunmatik hassasiyeti iyi derecede. Ayrıca sürüş modları ile değişiklik gösteren temalar, otomobili daha eğlenceli hale getiriyor. Ayrıca kablosuz şarj özelliği de bulunuyor. Çift USB girişi de ayrıca bir detay… Vites topuzunun arka kısmında geniş bir bardaklık alanı var. Yine kol dayamanın altında geniş bir saklama alanı mevcut. Elantra’nın en üst satış paketinde, BOSE ses sistemi bulunuyor. Otomobilin kendi ses sistemi de bence yeterli. Ancak BOSE markası ile kulağa daha hoş gelen bir ses kalitesi yakalamanız mümkün. Elantra’da Style, Style Comfort, Smart, Elite ve Elite Plus olmak üzere 5 donanım seviyesi bulunuyor. Fiyat-performans açısından iyi not aldığını belirtmekte fayda var.

Yeni Elentra'da sportif görünüm, konforlu sürüş

ORTALAMA TÜKETİMİ 8 LİTRE

Elantra Türkiye’ye 1.6 litrelik benzinli tek motor ile geliyor. 123 beygir ve 154 Nm Tork üreten bu motor, sürüş dinamiği olarak sizi tatmin edecek düzeyde. Elantra, motor gücü olarak; çok büyük beklentilere kapılmadan, şehir içi ve uzun yolda sorunsuz ve keyifli bir sürüş imkanı tanırken, performans kullanımına pek uygun değil. Gaz pedalı tepkimeleri normal seviyede, içeriye güzel bir motor sesi veriyor. Hem düz vites hem de otomotiv vites seçenekleri var. 0-100 kilometre süresi 11 saniyeyi buluyor. Yakıt tüketimine gelirsek, karma sürüşte 8 litre civarında bir rakamı yakaladık.

LPG DÖNÜŞÜMÜNE DE UYGUN

Otomobili Eco modu ile kullanırsanız bu seviyenin biraz daha düşeceğini düşünüyorum. 1.6 atmosferik bir motora sahip olan otomobil, LPG dönüşümüne de uygun. Bunu da ayrıca belirtelim. Açıkçası Elantra’ya turbo beslemeli ve daha atik bir motor daha çok yakışacaktır. Motor alternatiflerinin de ilerleyen dönemde daha da çeşitleneceğini tahmin ediyorum. Konfor odaklı üretilen Elantra’nın iyi bir izolasyonu bulunuyor. Rüzgar ve tekerlek seslerini içeriye almıyor. Süspansiyonlar da yumuşak ve kasis ve çukur geçişlerini hissettirmiyor. Yol tutuşu da gayet iyi. Kısacası Koreli Elantra, konfor tarafında Alman otomobillerini aratmıyor.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...