Schafer, şirket avına çıktı! Avrupa mutfağında marka bakıyor

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Schafer, şirket avına çıktı! Avrupa mutfağında marka bakıyor

Ekonomi Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Avrupa’da çok sayıda mutfak markasının satılığa çıktığını belirten Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan “Son iki yıldır radarlarımız açık. Fırsatları kovalıyoruz” dedi. Aslan, sadece yurt dışında değil Türkiye’de de oyuncu ve pazar paylarında değişiklik beklediğini söyledi.

ÖMER TEMUR'UN HABERİ

Almanların ünlü bir sözü vardır: Türk gibi başla, Alman gibi bitir.

Ancak bu söz Schafer için çok farklı bir anlam ifade ediyor. Alman olarak doğan firma bugün Türk firması olarak devam ediyor. 2004 yılında Türkiye’de satışına başlanan marka 2009 yılında 85 ülkedeki tüm haklarıyla birlikte Türk markasına dönüşmüştü. Schafer bugün Türkiye’deki 20. yılını, kuruluşunun ise 40. yılını kutluyor. Bugün Avrupalıların kurduğu firmaları Türkleştirmek için fırsat kolluyor. 20. yıl dolayısıyla basınla bir araya gelen Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan son 5 yılda Avrupa’daki birçok porselen fabrikasının Türkler tarafından satın alındığına dikkat çekerek “Birçok fabrika Çek Cumhuriyeti ile Almanya’dan Türkiye’ye getirildi. Komple, bütün her şeyiyle, kapılardaki levhalara kadar tır tır oradan yüklendi, buraya geldi. ‘Niçin bu iş böyle?’ Çünkü yeni kuşak bu işi yapmak istemiyor. Tasarım tarafını iyi yönetebiliyorlar, AR-GE tarafını yönetebiliyorlar ama Avrupa’daki birçok marka finansal sebeplerden dolayı çıkmazda. O yüzden Türk firmalarına çok fazla satıyorlar” dedi.

İKİ YILDIR RADARIMIZ AÇIK

Avrupa’da sadece fabrikaların değil çok sayıda markanın da satılığa çıktığını anlatan Aslan “Son iki yıldır radarlarımız açık. Şu an 2-3 tane yatırım firmasıyla görüşüyoruz. Açıkçası çok da doğru bir zaman. Fırsatları kovalıyoruz. Direkt züccaciyeyle alakalı iki tane markayla görüşmelerimiz oldu. Bir tanesiyle devam ediyor” ifadelerini kullandı. Aslan, sadece yurt dışında değil Türkiye’de de oyuncu ve pazar paylarında değişiklik beklediğini söyledi.

TÜRK OLDUĞUMUZU DUYAN ŞAŞIRIYOR

Hem Alman hem Türk olmanın kendilerine büyük avantaj sağladığını dile getiren “Almanlar Schafer markasının Türk olduğunu öğrenince şaşırıyor. Yurt dışında aslında bu konu hanemize çok fazla artı yazıyor.  Çünkü yurt dışında hem Avrupa markalarının çok güzel bir repütasyonu var hem de Türk üretiminin çok güzel bir repütasyonu var. Schafer ve Made in Türkiye bir araya geldiği zaman duble bir artı oluyor” diye konuştu.

YÜZDE 80’İ YERLİ ÜRETİM

Bugün 750 kişilik ekiple, 2.800 çeşit ile yollarına devam ettiklerini anlatan Aslan şunları kaydetti: Bizim kendi üretimimiz yok. Fabrikalarla daha ağırlıklı yıllık anlaşmalar yapıyoruz. Örneğin Portekiz’de bir çatal bıçak fabrikası Türkiye’de sadece bizle çalışıyor. Gebze’de bir seramik fabrikası yıllık kapasitesini konuşuyoruz, ihracat dışında tüm kapasitesini kapatıyoruz. Tüm endüstriyel tasarımlarını biz yapıyoruz. Ürünlerimizin yüzde 80’i Türkiye’de üretiliyor. Türkiye şu anda çok şükür ki mutfak eşyaları üretimi anlamında çok iyi bir yerde. Çin’den sonra çok iyi bir yere geldik. Çin tabii ki çok baskın ama Türkiye de çok iyi geliyor. 

35 YENİ MAĞAZA AÇACAK

Murat Aslan 2024 yılında 100 mağazaya ulaşma hedefiyle yola çıktıklarını söyledi. Aslan “Şu an 65 mağazamız var. Bu yıl 35 tane daha açacağız. 9 tanesi için yılın daha ikinci ayı dolmadan imzalandı. Çok yakında açılacak” dedi. Aslan, fiziki mağazaların yanı sıra e-Ticaret’te de büyümeyi hedeflediklerini belirterek “Geçen yıl ciromuzun %27’si- 28’ini e-Ticaret’ten elde ettik. Bu yıl amacımız bunu %40 yapmak. Schafer olarak 2024’te yüzde 100 bir büyüme bekliyoruz” diye konuştu.

İRAN’DAN KAÇAK AKINI VAR

Taklit ürünlerin İran’dan Doğu Beyazıt üzerinden Türkiye’ye sokulduğunu dile getiren Aslan “Bu ürünler kontrole tabi olmadan ülkeye sokuluyor. Bununla yemek yiyorsunuz, gıdayla temas ediyor. Dolayısıyla sağlık açısından riskli ürünler. Aslında imitasyon sorunu daha çok Türkiye dışında var. En son Fas’a gittim. Bizim Fas’a ihracatımızın en az 4 katı imitasyon gördüm. Hatta bizim ürün gamımızda olmayan ürünler vardı. Adama sordum, neden bunun sahtesini yapıyorsun diye. ‘Bu hem Alman markası hem Made in Türkiye, bu daha işimize geliyor’ dedi. Bununla rekabet etmek çok güç” ifadelerini kullandı.

"NEREDE TÜRK DİZİSİ VARSA ORAYA İHRACAT YAPABİLİRİZ"

Türk dizilerinin ihracata açılan bir kapı vazifesi gördüğünü belirten Aslan “Yurt dışında 18 ülkeye ihracat yapıyoruz ama Türkiye nereye dizi satıyorsa biz oraya ihracat yapabiliyoruz. Yani otomatikman şu anda bir Türk dizisi satılıyorsa 80 ülkeye, Türk kahvesi ve fincanı da satabiliyoruz” diye konuştu. Aslan, yurt dışında 6 ülkede 11 Schafer mağazası ile hizmet verdiklerini, yıl sonuna kadar 20 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi.

 

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...