Citroen Ami'ye Türkiye'den rakip çıktı! 'Ceryan' 100 km'de sadece 9 lira yakıyor

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Citroen Ami'ye Türkiye'den rakip çıktı! 'Ceryan' 100 km'de sadece 9 lira yakıyor

T-Otomobil Haberleri

Fransız otomobil devi Citroen'in küçük sınıf otomobil modeli Ami'ye Türkiye'den yerli bir rakip çıktı. Adana'da modeli anketle belirlenen, fiziki geliştirme süreci ise 2 yıl süren 'Ceryan' adı verilen otomobilin özellikleri herkesi şaşırtıyor. Aracın, saatte 45 kilometre hıza ulaşabildiği ve kilometre başına sadece 9 kuruş yaktığı açıklandı. İşte Ceryan'ın özellikleri...

Adana'da, Çukurova Teknokent bünyesindeki mühendislik firmasınca geliştirilen, tek kapılı ve 100 kilometre menzilli elektrikli araç 'Ceryan', tamamlanan yol testlerinin ardından seri üretime hazırlanıyor. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) AR-GE ve İnovasyon Destek Programı kapsamında kurulan ve TÜBİTAK Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığınca (TEYDEB) desteklenen Solvaytech Mühendislik, 4 yıl önce yerli elektrikli araç üretmek için çalışmalara başladı.

Çukurova Teknokent'teki firma, yürüyen aksam ve elektronik sistemlerini tamamladıktan sonra aracın tasarımının belirlenmesi için yarışma düzenledi. Jürinin değerlendirmesinde yüksek puan alan 4 başvuru için internette anket yapıldı, 16 bin katılımcıdan 6 bininin oyuyla seçilen tasarım üzerinden Ceryan adı verilen hafif segment L6E sınıfı aracın prototipi hazırlandı.

Fiziki geliştirme süreci 2 yılda bitirilen tek kapılı, biri 60, diğeri de 100 kilometre menzile ulaşmasını sağlayan 2 ayrı bataryalı Ceryan'ın yol testleri de gerçekleştirildi.

CERYAN GÜNEŞ PANELLERİYLE KENDİNİ ŞARJ EDİYOR

Firma sahibi elektrik elektronik mühendisi Özgür Polat, şehir içi ulaşımda elektrikli ve küçük araçların tercih edilmeye başlandığını söyledi. Boş ağırlığı 450 kilogram olan Ceryan'ın 2 kişilik olduğunu ancak 4 yolcuya kadar taşıma imkanı sunduğunu belirten Polat, "Aracımızın, doğruluğu testlerle kanıtlanan prototipini tamamladık. Şu an seri üretim için çalışmalarımız devam ediyor. Bunun için yerli firmalarla görüşüyoruz." dedi.

Citroen Ami'ye Türkiye'den rakip çıktı! 'Ceryan' 100 km'de sadece 9 lira yakıyor

Polat, bünyesindeki güneş panelleriyle kendisini şarj edebilen aracın parçalarının yerli olmasına özen gösterdiklerini vurgulayarak, şu şekilde konuştu: "Aracımızın lastik, jant, diferansiyel, gösterge ekranı ve aydınlatma ekipmanları gibi alt sistemlerini, olabildiğince yerli firmalardan temin etmeye çalışıyoruz. Böylece elektrikli araç sektöründe bilgi birikiminin Türkiye'de olmasını istiyoruz. Tasarladığımız batarya teknolojileri ve kontrol sistemlerinin yanı sıra lastik, jant, şase, diferansiyel, iç ve dış kaporta parçalarını yerli olarak ürettirip kullanmayı hedefliyoruz. Bunun için de Türkiye'deki firmalarla görüşmelerimiz devam ediyor. Seri üretim için anlaşmaları tamamlamak üzereyiz."

Saatte 45 kilometre hıza ulaşabilen aracın geliştirilmesinde enerji sistemleri, bilgisayar, elektrik ve otomotiv mühendislerinden oluşan 11 kişinin görev aldığını dile getiren Polat, projeyle Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının Milli Teknoloji ve Teknogirişim Ödülleri'ne başvurduklarını anlattı.

Polat, tedarik zincirini tamamlamaya yoğunlaştıklarını ifade ederek, "Fabrika kurulumu için tesis yerleşim planı ve personel ihtiyacının hesaplanması gibi konuları gerçekleştirip Türkiye pazarına giriş yapmayı, iç pazarda belli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra da ihracatı hedefliyoruz. Güncel fiyatlarla aracımızın 100 kilometrelik bataryası evde şarj edilirse yaklaşık 9 lira, iş yerinde şarj edilirse 15 lira maliyete sahip olacak." dedi.

(AA)

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Ömer Faruk Yıldız 4 Aralık 2022 00:20

Altta kablolar sarkmış bisikletten bozma birşey citroen e rakip mi olacak güldürmeyin

Sonraki Haber Yükleniyor...