BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Dünya pazarının ZORLU savaşçısı

Dünya pazarının ZORLU savaşçısı

15 yaşında Trabzon’da çarşaf pazarlaması ile iş hayatına atılan Ahmet Nazif Zorlu, bugün 17 bin kişiye iş ve aş veren dev bir holdingin kaptanlığını yapıyor.



Zorlu bir insan. İş hayatındaki yoğun stres ve yarışa rağmen yüzünde gülümsemesi eksik olmayan bir patron. Türk ihracatının lokomotifi, özel sektör kuruluşları arasında en başta gelenlerden birisi. Sanayi devi Zorlu Holding’in dümenindeki isim. Ahmet Nazif Zorlu’dan bahsediyoruz. Ülkenin dövize ihtiyacı olduğu dönemlerde, arkasından gelen insanlara global düşünme kavramını ezberleten Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, bilinmeyen yönlerini gazetemize anlattı. Kendisini ‘iyi bir aile babası’ olarak nitelendiren Zorlu, çetin bir yıl geçirdiklerini, bundan sonrasının daha da önemli olduğunu vurguladı. Dedik ya, soyadı gibi zorlu bir isim Ahmet Nazif Zorlu. İşte geminin dümenindekinden rota ve yol durumunun raporu: Huzuru evimde bulurum E.A.- Çok yoğun bir insansınız. Bu şartlarda evinize ne kadar vakit ayırıyorsunuz..? A.N.Z.- İşyerinde görevimi yaptıktan sonra, şuraya eğlenceye gideyim, şuralarda gezeyim gibi düşüncem yok. İş icabı bazen dışarda olabiliyordum. Şimdi yoğunluğum o kadar fazla değil. Evimde ailemle çocuklarımla ve torunlarımla geçirdiğim zamanlar bana büyük haz veriyor. E.A.- Kaç çocuğunuz var, bu arada torun zevkini de yaşadınız mı..? A.N.Z.- 3 tane çoçuğum var. En küçük oğlum 18, kızımın birisi 26, diğeri ise 30 yaşında. İki kızımdan da birer tane torunum var. İki torunum da 2 yaşında. Evimdeki televizyonlar Vestel E.A.- Evinizdeki elektronik eşyaların markasını öğrenmemizde bir sakınca var mı..? A.N.Z.- Evimdeki eşyaların tamamı Vestel. Şu anda kullandığımız televizyonları 8 yıl önce almıştık. Yeni bir eve taşındık dolayısıyla bazılarını değiştirdik. E.A.- Elektronikte bir dünya devi olan JVC ile işbirliğine gittiniz. Japon firması sizi neden tercih etti..? A.N.Z.- 2 yıl önce biz JVC’ye televizyon ve DVD yapmaya başladık. Türkiye’de pazar payları olmadığı için Vestel’in pazarlama ağından yararlanarak Vestel showroomlarında satılması kararı aldık. Fotoğraf makinesi ve kamera üreteceğiz E.A.- Bu ortaklıktan ne bekliyorsunuz..? A.N.Z.- JVC, hassas kamera ve fotograf makinesinde çok başarılı. Televizyon ve DVD üretirken, digital fotoğraf makinesi, kameralar daha değişik ürünleri de üretmek istiyoruz. Bunun için alt yapımız var. E.A.- Televizyon üretiminde dünyada ve Türkiye’de hangi konumdasınız..? A.N.Z.- 25 yıl önce Türkiye’de televizyon üretilmezken, bugün dünya üretiminin önemli bir kısmı Türkiye’de üretiliyor. Bu rakamın önemli bir kısmı da bizim tesislerimizde üretiliyor. Milyar dolarların üzerinde ihracat yapıyoruz ve Vestel olarak biz 107 ülkeye ihracat yapıyoruz. Önce yürümesini öğrenmek lazım E.A.- Teknolojiyi temin ederken zorlanmıyor musunuz..? A.N.Z.- Grup olarak kısa vadeli düşünmüyoruz. Hani bir ata sözü vardır. ‘Yürümesini öğrenmeden, koşmaya gidemezsiniz’ diye. Vestel’in alt yapısı dünyanın dört bir yanına yayılmış durumda. Amerika’da, İngiltere’de araştırma geliştirme merkezleri kurduk. E.A.- Rekabet çok kesin sınırlarla ayrılıyor mu..? A.N.Z.- Globalleşen dünyada firmalara tamamen rakip gözüyle bakılmaması lazım. Bazen bilgi alışverişinde de bulunmak lazım. Dünyada şirketlere baktığınız vakit, birbirleriyle iç içedirler. Hem rakipler, hem de birbirleriyle teknoloji alıp verirler. JVC buna çok güzel bir örnektir. Evden dışarı çıkmadan olmaz E.A.- Grup olarak hiç bir zaman siyasi beyanatlar vermiyorsunuz. Bir sebebi var mı..? A.N.Z.- Bizim siyasetimiz belli. Üretim, istihdam, ihracat. Türkiye’nin komşu ülkesinde savaş olacak. ‘Dur bekleyelim’le bir yere varamazsınız. Ben evden dışarı çıkmayayım diyerek olmaz. Biz yolumuza devam etmeliyiz. E.A.- Vestel’in 2003 yılındaki ihracat hedefi nedir..? A.N.Z.- Vestel dünya ile entegre oldu artık. 2002 yılında 1 milyar 250 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. 2003’tede 1,5 milyar dolar ihracat hedefledik. Allah nasip ederse bunu başaracağız. Bu kadar yatırım yaptım, vazgeçmem E.A.- Savaş riskine rağmen bu rakamları ortaya koyabiliyor musunuz..? A.N.Z.- Ben elimi ayağımı bir yerden çekemem. Bu kadar yatırımlar yapmışız. Siz komşumuz Irak’ta savaştan bahsediyorsunuz. Ben 3. Dünya Savaşı’ndan sözediyorum. Dünya ekonomik olarak bir savaşın içinde zaten. Ben bu savaşın içinde nasıl geri kalırım. Ben bunu 8 sene önce söyledim. E.A.- Bu ekonomik savaşın içinde Zorlu Holding olarak siz ne yapıyorsunuz..? A.N.Z.- Yolumuza devam ediyoruz. Bu yoldan dönüş olamaz. 2001 yılında Cumhuriyet tarihinin en büyük krizini yaşadı Türkiye. Ama biz büyümeye devam ettik. Yatırımlarımıza devam ettik. 2002 yılında tekstilde 200 milyon doların üzerinde ihracat yaptık. Enerjide ve bankacılık alanındaki hamlelerimizi sürdürdük. Bu ülkeye karşı sorumluluklarım var E.A.- Hemen yanıbaşımızdaki Irak tedirginliği sizi rahatsız etmiyor mu..? A.N.Z.- Üstüne basa basa söylüyorum. Şu olumsuzluk, bu olumsuzluk diyerek elbisemizi askıya asmak gibi niyetimiz yok. Savaş çıkacak diye yatırımlarımızdan vazgeçemeyiz. Böyle bir düşünce içerisinde asla değiliz. Bu ülke bizim ve bu ülkeye karşı görevlerimiz var, bu sorumluluklarımızı da sonuna kadar yerine getireceğiz. E.A.- Ülke dışındaki pazarlarda yoğun bir rekabet içindesiniz, yabancılar size nasıl yaklaşıyor...? A.N.Z.- Gücümüzün farkındalar. Geçen yıl yurtdışından 400 milyon dolar kredi sağladık. Sendikasyona çıktık, 200 milyon dolar talebimiz oldu, 340 milyon dolarlık teklif geldi. Dünyada, yatırımcılarda görüyor bizim ne yaptığımızı. Yabancı parayı ne yapayım ki! E.A.- Cebinizde taşıdığınız para Türk lirası mı?, Yabancı para mı oluyor? A.N.Z.- Yabancı parayı ne yapayım, elbette Türk lirası taşırım. E.A.- Özellikle giyim konusunda eşinize danışır mısınız..? A.N.Z.- Mutlaka, evden çıkarken fikrini almaya özen gösteririm. E.A.- Giyecek alırken sizin seçme hakkınız oluyor mu..? A.N.Z.- Yılda iki kez alışverişe giderim. Bir yazlık bir kışlık elbise alırım. İki üç takım elbise, gömlek, kravat, ayakkabı işte bu kadar.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT