BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Halk TV kavgasının perde arkası

Halk TV kavgasının perde arkası

Deniz Baykal’ın “Halk TV’yi bize teslim et” diyen CHP’li yöneticiyi odadan kovduğu, Soner Yalçın’dan da 7 milyon dolar istediği öne sürüldü.



> HABER MERKEZİ CHP’deki ‘Halk TV depremi’nin tahmin edilenden daha büyük olduğu ortaya çıktı. Odatv muhabiri İklim Bayraktar’ın iddiaları ile başlayan karşılıklı suçlamalar, CHP yöneticileri ile Deniz Baykal arasında aylardır devam eden kavgayı günyüzüne çıkardı. Baykal’ın, kendisinden Halk TV’yi isteyen CHP Genel Başkan Yardımcısını odasından kovduğu öğrenildi. CHP, Baykal ve Odatv üçgeninde yaşanan taciz ve şantaj iddialarının, “Halk TV’yi ele geçirme savaşı” olduğundan artık kimsenin şüphesi kalmadı. GERÇEK SAHİBİ BAYKAL Son tartışmalar, kamuoyunda CHP’nin yayın organı olarak bilinen Halk TV’nin gerçek sahibinin Deniz Baykal olduğunu doğruladı. Televizyon resmen Antalyalı 5 ortak üzerine kayıtlı gözükse de, Baykal’ın çok yakın bir akrabası tarafından yönetiliyordu. Yönetim Kurulu Başkanı, Deniz Baykal’ın baldızı Acun Hanım’ın oğlu Haluk Akıltopu’ydu. Halk TV, Baykal’ın genel başkanlıktan uzaklaşmasıyla gözden düştü. Seçimlerde kanalı aktif olarak kullanmak isteyen CHP yöneticileri, yılbaşından itibaren Baykal’ın kapısını aşındırmaya başladı ancak her defasında olumsuz cevap aldı. Son olarak Kılıçdaroğlu’nun talimatıyla bir genel başkan yardımcısı Deniz Baykal’a gitti ve “Siz bu TV’den vazgeçin” teklifinde bulundu. Baykal ise, “Ne hakla bana böyle bir teklif getirirsiniz” diyerek genel başkan yardımcısını kovdu. Bu olayın ardından CHP yönetimi, Halk TV ile bütün ilişkisini kesti. 7 MİLYON DOLAR İSTEDİ CHP’nin ardından Halk TV’ye Odatv’nin sahibi Soner Yalçın da talip oldu. Bir grup arkadaşıyla Baykal’ın kapısını çalan Yalçın, Baykal’dan kanalı borçları (yaklaşık 1 milyon dolar) karşılığında istedi. Ancak Baykal bu teklife de “hayır” deyip, iddialara göre 7 milyon dolar istedi. Bilerek yüksek fiyat isteyen Baykal’ın seçimden sonra tekrar CHP’nin kontrolünü ele geçirme hesapları yaptığı, bu sebeple Halk TV’nin kendi kontrolünde kalmasını istediği ileri sürüldü. Bu pazarlıktan da sonuç çıkmayınca kamuoyunun günlerdir konuştuğu taciz ve şantaj iddiaları ortaya atıldı.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT