Trendyol'da rota Doğu Avrupa

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Trendyol'da rota Doğu Avrupa

Ekonomi Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Trendyol, Almanya, Azerbaycan ve Körfez’in ardından rotayı Doğu Avrupa’ya çevirdi. Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, “Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya ile başlayacağımız pazarda önümüzdeki dönemde ülke sayısını artıracağız” dedi.

ÖNDER ÇELİK'İN HABERİ - Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleştirilen InMerge İnovasyon Zirvesi’nin ana destekçileri arasında yer almaları nedeniyle Bakü’de düzenledikleri toplantıda şirketin yurt dışı açılım ve e-İhracat planlarını anlattı. Mayıstan bu yana bulundukları Azerbaycan pazarında 1,3 milyon müşteriye ve 6,3 milyon siparişe ulaştıklarını ifade eden İnan, “Azerbaycan’daki sonuçlarımızdan çok memnunuz. Yurt dışı açılım stratejimiz kapsamında önemli bir adım daha atıyoruz. 2024 yılı ilk çeyrek itibarıyla Doğu Avrupa pazarına açılacağız. Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya ile başlayacağımız pazarda önümüzdeki dönemde ülke sayısını da artıracağız. Hedefimiz 300 bin aktif satıcımızın tümünü Avrupa, Orta Doğu ve Körfez Ülkeleri’nin de içinde olduğu bölgeye satış yapabilir hâle getirmek” dedi. 

DOĞU AVRUPA’DA HEDEF 350 MİLYON DOLARLIK TİCARET

Türk ürünlerine Doğu Avrupa’da büyük bir ilgi olduğunu bildiklerini vurgulayan İnan, “Bu pazarın sunduğu avantajları kullanarak, Türk üreticilerini, ürünlerini ve markalarını yurt dışı pazarlara ulaştırıp ülkemizin e-İhracat’ına katkı sağlayacağız. Doğu Avrupa pazarında, 2024 yılı ilk çeyrek itibarıyla öncelikle Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya’da faaliyetlerimize başlayacağız. Öncelikli ülkelerdeki faaliyetler belli bir olgunluğa eriştikten sonra ise Polonya, Slovakya ve Bulgaristan pazarlarına gireceğiz. 2024 yılı sonunda Doğu Avrupa pazarında 2 milyon aktif müşteriye ve 4 milyonun üzerinde siparişe ulaşmayı hedefliyoruz. 350 milyon dolarlık bir ticaret hacmine erişmeyi planlıyoruz” diye konuştu. 

42 BİN SATICI İLK KEZ İHRACAT YAPTI

Türkiye’nin toplam ihracatı içinde e-İhracat’ın payını yüzde 10’a çıkarma vizyonuna katkı sunmak için çalıştıklarını ifade eden Erdem İnan, şöyle konuştu: Türkiye’deki yüz binlerce üreticimize ve esnafımıza e-İhracat yolunu açıyoruz, onları dünyayla buluşturuyoruz. 2023 yılında tüm yurt dışı operasyonlarımızı yaklaşık 3 milyon müşteri ve 12 milyon sipariş ile tamamlamayı hedefliyoruz. 2022 yılı başından bu yana 51 binden fazla satıcımızın ihracat yapmasına aracılık ettik. Bu satıcıların 42 bini ise ilk kez ihracat yaptı. İhracat yapan satıcılarımızın yaklaşık 7 bini deprem bölgesinden. Burada da hedefimiz depremden etkilenen 11 ilimizdeki en az 35 bin satıcımızı ihracat yapar hale getirmek. Trendyol satıcıları, 2 yıllık süreçte yurt dışına 37 milyonu aşkın ürün sattı. Mikro ihracat ile yüzde 97’si KOBİ ve esnaf olan 300 bin satıcımızı ihracatçı haline getirmeyi hedefliyoruz. Satıcılarımız aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, önümüzdeki üç yılda ise 10 milyar dolarlık e-İhracat hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefe giderken 5 milyar dolarlık yatırım yapacağız.

KÖRFEZ'DE 4,5 MİLYON MÜŞTERİYE ÇIKACAK

Yurt dışında ilk duraklarının Almanya olduğuna işaret eden Erdem İnan, “O pazarda geride kalan bir yılı aşkın sürede koyduğumuz iş hedeflerinin üzerine çıkmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 1 milyonu aşkın müşteriye ulaşmış durumdayız” dedi. Azerbaycan ile devam eden yurt dışı açılımını ağustos ayından itibaren Körfez ülkelerinde sürdürdüklerini hatırlatan İnan, şöyle konuştu: Orada da çok başarılı sonuçlar elde ediyoruz. Ağustostan bu yana 2 milyon adedi aşkın ‘Made in Türkiye’ etiketli ürün satıldı. Ekim ayında 5 binden fazla satıcımızı bu ülkelere satış yapar hâle getirdik. Bu yılın sonunda 60 binden fazla satıcımızı tek tuşla Körfez ülkelerine satış yapar hâle getireceğiz. 2024 yılında 13 milyon ürünü, bölgedeki 4,5 milyon müşterimize ulaştırmayı hedefliyoruz.

TÜRK ÜRÜNLERİ 500 MİLYON NÜFUSA TÜRKÇE ULAŞACAK

Hedef pazar olarak 500 milyon nüfuslu bir bölgeyi belirlediklerini anlatan Erdem İnan, şöyle konuştu: Avrupa’nın en ucundan Türk Cumhuriyetlerine, Kuzey Afrika’dan Orta Doğu’nun en sonuna kadar olan bölgeye biz e-İhracat’la Türkiye’nin üretimini, Türk satıcıların ürünlerini götürebileceğimizi düşünüyoruz. Türkiye’de 2 bin mühendisimiz var. Son bir yılda e-İhracat modülü geliştirdik. Satıcının ürünlerini hangi ülkeye nasıl gönderilebileceğini hesaplıyor. Türkiye’deki satıcıların hiçbirisinin farklı bir dil bilmesine gerek kalmıyor. Türkçe konuşarak, her ülkenin kendi dilinde anlık konuşmasını anlık sağlamamız gerekiyor. Şu anda Almanca, Arapça, İngilizce ve Azerbaycan Türkçesi var. Ocak itibarıyla Balkan dilleri de olacak. Satıcımızın kendi Türkçe içeriklerini girerek, müşterilerden gelen soruları anlık olarak Türkçe cevaplayarak ticaretini devam ettirebilmesini istiyoruz. Kendi teknolojilerimizle bunu yapıyoruz. 

'GARDAŞ'A 22 BİN SATICI İHRACAT YAPTI

Azerbaycan’a PASHA Holding ortaklığıyla girdiklerini anlatan İnan, şöyle devam etti: Azerbaycan’da ABAD (Aile İşletmelerine Kolay Destek) ile bir iş birliği yaptık. İş birliği sayesinde Azerbaycanlı KOBİ ve zanaatkârların el emeği ürünlerini de Trendyol platformuna dâhil ettik. Azerbaycan’ın meşhur el sanatı ürünlerini, çok yakında Almanya ve Körfez ülkelerindeki müşterilerimizle de buluşturmayı hedefliyoruz. Bu yıl ilk kez kasım kampanyalarını yurt dışına açtık. 22 bin satıcımız kasım ayında Azerbaycan’a ihracat yaptı. Bunların 17 bini ilk kez Trendyol aracılığıyla ihracat yapmış oldu. 

1,7 MİLYON MÜŞTERİ HEDEFLİYOR

Trendyol’un Azerbaycan Genel Müdürü İrem Yılandil, Azerbaycan’da sepet ortalamasının 800-900 TL olduğuna işaret ederek, hedeflerinin 2024’te 1,7 milyon müşteriye ulaşmak olduğunu kaydetti.

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...