Mercedes ve BMW ortak oldu! Hedef Çin pazarı

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Mercedes ve BMW ortak oldu! Hedef Çin pazarı

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

İki Alman devi elektrikli araç şarj altyapıları için ortaklık protokolü imzaladı. Çin'de yüksek hızlı şarj ağını genişletmek için Mercedes ve BMW’nin birleşmesi kafaları karıştırdı. Avrupa’da elektrikli konusunda umudunu kaybeden markalar, Çin’de yeni fırsatlar mı kovalıyorlar? İşte tüm detaylar...

Otomotiv dünyasının ünlü Alman markaları Mercedes-Benz ve BMW'nin ortak girişimi olan Beijing Ion Qi New Energy Technology, resmi olarak 4 Mart tarihinden Pekin bölgesinde faaliyetlere başladığını duyurdu. Şirket, Çin pazarında süper hızlı teknolojik şarj ağları yönetmeyi hedefliyor. Öte yandan bu ortaklık Çin'deki yüksek akıma sahip alt yapı düzeninin daha da genişletilmesi ve çok daha hızlı büyümesinin bir başlangıcı olarak nitelendiriliyor.

İLK HEDEF 8 BİN ŞARJ NOKTASI

Dev ortaklığın ortaya koyduğu hedefte oldukça iddialı; 2026 yılının sonuna kadar Çin'de en az bin civarında yüksek teknolojiyle donatılmış süper hızlı şarj istasyonu kurmaya hazırlanan şirket, yaklaşık 7.000 civarında da hızlı şarj istasyonu inşa etmeyi planlıyor. Uzak Doğu basınında geniş yer bulan haberlere göre ilk şarj istasyonlarının 2024 ortalarında Çin'deki önemli nüfusa sahip bölgelerde faaliyete geçmesi bekleniyor.

BMW ÇİN’DE HIZLI BÜYÜYOR

Geride bıraktığımız 2023 yılında Çin'de 40 binden fazla tamamen elektrikli araç satışı gerçekleştiren BMW, bir önceki yıla göre ise yüzde 138'in üzerinde bir büyümeye imza atmış durumda. Öte yandan süper hızlı şarj istasyonu projesini Ağustos 2023 yılında resmi olarak duyuran BMW, Çin’de 17 farklı büyük şehirde her marka araca hizmet veren 54 hızlı şarj istasyonuna sahip. Şirket ayrıca Çin pazarına özel tamamen elektrikli BMW i3, iX3 ve sahip olduğu tasarım ve teknolojilerle adından sıkça söz ettiren i5 modeli ile ciddi talep görmeye devam ediyor.

MERDECES ELEKTRİKLİDE TEMKİNLİ İLERLİYOR

2030 yılında tamamen elektrikli ürün gamı iddiasını Avrupa için revize eden Mercedes-Benz, 2024 yılında Çin pazarında da benzinli ve elektrikli olarak iki farklı motor yapısına odaklanacağını açıklamıştı. Yakın zamanda Çin pazarı için yeni nesil model tanıtımlarına hazırlanan Alman üreticinin, bu yeni otomobillerini hem elektrikli hem de benzinli olarak görücüye çıkarması bekleniyor. 2023 yılı itibarıyla Mercedes-Benz'in süper şarj istasyonları Çin’de 8 farklı büyük şehirde faaliyete başlamıştı fakat adetsel bazda BMW’den daha büyük bir yatırıma sahip olması da ayrıca dikkat çekici olarak nitelendiriliyor.

AVRUPA PAZARI İÇİN TECRUBE KAZANIYORLAR

Çin; yüksek adetlerde elektrikli otomobili; yüksek hızlı şarj istasyonlarıyla besleyebilecek alt yapıya sahip ve bu konuda yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Bu sayede elektrikli araçlar konusunda en hızlı ilerlemeyi de Çinliler kaydediyor. Avrupa’da ise mevcut araç parkında giderek artan elektrikli otomobil sayısı farklı AB ülkeleri için farklı sorunları da beraberinde getiriyor. Mevcut şartlarda enerji maliyetlerinden ve yeterliliğinden şikayet eden Avrupa, sayısı giderek artan elektrikliler için bugüne kadar sağladığı teşvikleri yavaş yavaş kaldırmaya başladı. Fakat öte yandan da AB yöneticilerinin yakın zamanda yüksek hızlı şarj altyapısı güncellemesi için yatırım planları hazırladıkları biliniyor. Bu durum karşısında da Avrupalı markaların Çin faaliyetleri adeta tecrübelerini arttırmak için yarışıyorlar gibi yorumlara neden oluyor. BMW ve Mercedes dışında neredeyse bütün Avrupalı otomotiv üreticilerinin Çin’de ilginç ortaklıklarla farklı konularda faaliyetleri bulunuyor.

 

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...