Perakende satış hacmi ve cirosu arttı

- Güncelleme:
Perakende satış hacmi ve cirosu arttı

Ekonomi Haberleri

TÜİK, perakende satış hacminin Mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 1,8, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,1 arttığını bildirdi.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 1,8, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,1 arttı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) "Avrupa Ana Ekonomik Göstergeleri" ile uyumlu, "Aylık Perakende Satış Hacim ve Ciro Endeksleri"ni 2010 temel yıllık olarak 2013 Mayıs sonuçları ile yayımlamaya başladı.Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2013 yılı mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 1,8 nbsp;oranında arttı. Aynı ayda, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde yüzde 2, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlar yüzde 2,2 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 0,8 yükseldi. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende cirosu da söz konusu ayda nisan ayına göre yüzde 1,9 oranında artarken, aynı ayda, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 2,1, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlar yüzde 2 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,4 artış gösterdi.

Perakende satış hacmi ve cirosu geçen yıla göre de yükseldi

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi mayıs ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,1 yükselirken, gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 7, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlarında yüzde 2,2 artış, otomotiv yakıtı satışlarında yüzde 2,7 düşüşgörüldü.

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende cirosu mayıs ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,6 oranında arttı. Gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 16,6, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlar yüzde 4,3 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,9 yükseldi.

Tüketici güveninin ve hanehalkı talebinin kısa dönemli göstergesi

Perakende Satış Hacim Endeksi, Perakende Ticaret sektöründe farklı tür ve büyüklükteki girişimlerin satışlarını aylık olarak ölçen, fiyat değişimlerinden arındırılmış hacim endeksi olarak hesaplandı. Endeks, tüketici güveninin ve hanehalkı talebinin kısa dönemli göstergesi olarak kabul ediliyor. Cari fiyatlarla üretilen KDV dahil ciro endeksleri, Tüketici Fiyatları
Endeksi (TÜFE) sonuçlarının NACE Rev.2 sınıflamasına dönüştürülmesi sonrası elde edilen fiyat hareketleri ile arındırıldı. Bu şekilde sabit fiyatlarla Perakende Satış Hacim Endeksi hesaplandı.

Perakende Satış Hacim Endeksi, uluslararası karşılaştırılabilirliği sağlamak için, "Avrupa Birliği Kısa Dönemli İş İstatistikleri Mevzuatı"nda tanımlanan faaliyet grupları detayında ve EuroStat ile uyumlu olarak yayımlandı.

Endeksler; "toplam perakende ticaret", "gıda, içecek ve tütün perakende ticareti", "gıda dışı ürünlerin perakende ticareti (otomotiv yakıtıhariç)", "otomotiv yakıtının perakende ticareti" ayrıntılarında mevsim ve takvim etkilerinden arındırılarak belirlendi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...