Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 100 iş müfettiş yardımcısı alımı başvurusu nasıl yapılır?
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 100 iş müfettiş yardımcısı alacak. Alımlar, işin yürütümü ile iş sağlığı ve güvenliği alanlarında farklı branşlarda yapılacak. Peki, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı personel alımı başvurusu nasıl yapılır, başvuru şartları neler?
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Başkanlığının iş müfettiş yardımcısı alımına ilişkin ilanı Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, Genel İdare Hizmetleri Sınıfında 7, 8 ve 9'uncu derecede açık bulunan iş müfettiş yardımcısı kadrolarına, Ankara'da yapılacak sınavla işin yürütümü yönünden 50, iş sağlığı ve güvenliği yönünden 50 olmak üzere 100 iş müfettiş yardımcısı alınacak.
AFAD 473 sözleşmeli personel alacak
BAŞVURULAR NASIL YAPILACAK?
Sınava başvurmak isteyen adaylar, e-Devlet Kapısı üzerinden Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı/Kariyer Kapısı-Kamu İşe Alım platformu veya Kariyer Kapısı (https://kariyerkapisi.gov.tr/isealim) üzerinden başvurularını gerçekleştirecek.
Başvurular elektronik ortamda, 26 Ocak 2026 Pazartesi günü saat 10.00'da başlayacak olup 6 Şubat 2026 Cuma günü saat 17.00'de son erecek.
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI MÜFETTİŞ YARDIMCISI BAŞVURU ŞARTLARI
Adaylarda, "657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48'inci maddesinin birinci fıkrasının ilgili bendinde yazılı nitelikleri taşımak", "İş müfettiş yardımcılığına giriş sınavının yapılacağı 2026 yılının ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak", "2024 veya 2025 yıllarında yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavından 1. maddedeki her grup için ayrı ayrı belirtilen puan türlerinin birinden belirlenen taban puan veya üzerinde puan almak" gibi şartlar aranacak.
