İsmail Gülle: Bu yıl ihracatta hedefi tutturmak önemli bir başarı

Düzenleyen:
- Güncelleme:
İsmail Gülle: Bu yıl ihracatta hedefi tutturmak önemli bir başarı

Ekonomi Haberleri

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Eski Başkanı ve Gülle Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle, "Bu yıl, geçen yıla oranla yüzde 10’luk bir ihracat büyümesiyle 275 milyar dolarlık hedef vardı. İnşallah yaşanan bu felakete rağmen bu hedeften sapmamak çok önemli bir başarı" dedi.

Asrın felaketi olarak nitelendirilen deprem afetinin ilk anından itibaren Türkiye, devlet ve millet olarak bir bütün hâlinde sahada yaraları sarmak için el ele verdi. Yaşanan felaket sonrası depremden etkilenen illerde ticaretin canlanması ve şehirlerin tekrar ayağa kaldırılmasına yönelik çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Eski Başkanı ve Gülle Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle, depremde ihracatın da hasar gördüğünü belirterek “Bu yıl, geçen yıla oranla yüzde 10’luk bir ihracat büyümesiyle 275 milyar dolarlık hedef vardı. İnşallah yaşanan bu felakete rağmen bu hedeften sapmamak çok önemli bir başarı. Mühim olan bu tabloyu korumak” dedi.

"2021'DE BÜYÜK BİR BAŞARI HİKAYESİ YAKALADIK"

Üretim tesislerinin devamı, hayatın normale dönmesi için kalıcı konutlar, konteyner evlerin ve okulların inşa edilmesi gerektiğine dikkat çeken Gülle “Deprem bölgesi Türkiye ihracatının yüzde 8-9’unu gerçekleştiriyor. En büyük ihracat kaybının Kahramanmaraş ve Hatay’da olduğunu görüyoruz. Gaziantep’in 10 milyar doların üzerinde ihracatı, Maraş’ın 1,6 milyar dolar civarında ihracatı var. Gitmesi gereken bir yol haritası var. Biz 2021’de büyük bir başarı hikâyesi yakaladık. Bu başarı hikayesinde lojistik bize çok büyük bir imkan sağladı. 25 milyar dolarlık ekstra ilave bir ihracat getirdi. 2022 yılında 250 milyar dolarlık hedefi, 250 milyar doların üzerinde yakalamayı başardık. Piyasadan ve sektörden gördüğümüz kadarıyla, lojistik ve o günün koşullarındaki tedarik merkezi avantajını kullanarak getirdiğimiz müşteriler, fiyatlar nedeniyle bizden uzaklaşıyor bunu görüyoruz. Bazı siparişlerin, lojistik fiyatlarının geri gelmesi sebebiyle Uzak Doğu’ya gittiğini görüyoruz. Bu durum; ihracat performansımız açısından da daha çok çalışmamız, daha çok uğraşmamız, daha çok fiyat ve maliyet üçgeninde mücadele etmemiz gereken bir dönemi de bizlere getirmiş olacak” diye konuştu.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...