ANKA-3 ilk uçuş için gün sayıyor

- Güncelleme:
ANKA-3 ilk uçuş için gün sayıyor

Gündem Haberleri

‘Uçan kanat’ yapısı sayesinde düşük radar görünürlüğü, yüksek hız, yüksek taşıma kapasitesi gibi birçok avantaja sahip olan ANKA-3 hedef yükseltti. İlk uçuşu için geri sayımı süren ANKA-3, Türkiye’nin ilk insansız tanker uçağı olma yolunda ilerliyor.

YEŞİM ERASLAN'IN HABERİ - 2022 Şubat ayında geliştirilmesine başlanan ANKA-3’ün taksi testleri devam ediyor. Kısa bir süre içinde ilk uçuşunu gerçekleştirmesi beklenen ANKA-3, bu uçuşun ardından, üzerine görev sistemlerinin entegrasyonunun yapıldığı ve gerçek kullanıma hazırlandığı bir süreç başlayacak. 

İlk etapta mühimmatlı görevler yapması planlanan ANKA-3’ün önümüzdeki dönemde tanker uçak görevi görmesi öngörülüyor. Üzerinde ciddi bir yük taşıma kapasitesi barındıran ANKA-3, 44 bin fite kadar çıkabilecek şekilde dizayn ediliyor. 40 bin fitte rahat görev yapabileceğine işaret eden ANKA-3’ün mühendisleri, 07 mach (800 km/s) gibi sürate dikkat çekiyor. Özellikle KAAN, F-16, F-5’ler gibi insanlı sistemlere sahip uçaklarla ortak operasyonlarda kullanılması planlanan ANKA-3’ün, tanker uçak görevini rahatlıkla yerine getirebileceğine işaret ediliyor. ANKA-3’e bu donanımın kazandırılmasıyla Türkiye, dünyada bu kabiliyete sahip sayılı ülkelerden olmakla kalmayacak, ‘cephe hattının gerisinde havadan ikmal’ gibi kritik bir görevi insansız araçla yapabilecek.

ÇOK AMAÇLI KULLANIM ALANI

ANKA-3, radar görünürlüğünün düşük, uzun mesafelerde yüksek faydalı yüklerle, yüksek hızla görev yapabilme yeteneğine sahip olacak. ANKA-3, ağır bir yük taşıma kapasitesi ile donatılırken, üzerine takılacak diğer elektronik sistemlerle, faydalı yüklerle desteklenerek, havadan yere, havadan havaya saldırı amaçlı kullanılabilecek. Uçağın, elektronik harp amacıyla kullanılması da gündemde. Bu özellikle yerdeki düşman sistemlerin baskılanması sağlanacak. ANKA-3’ün mühendisleri, uçağın kullanım alanın çok geniş olduğuna dikkat çekti. Savaş uçakları, yüksek süratlere çıktıkları için yakıt sarfiyatlarının çok fazla olduğunu belirten uzmanlar, F-16 gibi uçakların yakıt tanklarının hacimlerinin dar olduğunu ifade ediyor. Yakıt seviyesinin menzili etkileyen en önemli faktörlerden biri olduğuna vurgu yapan uzmanlar, savaş döneminde genellikle cephe hattının gerisinde hedef uçağa yaklaşarak, sahip oldukları sistemlerle yakıt transferi yapan tanker uçakların, böylece savaş uçaklarının sahip olduğu menzilden çok daha uzakta başarıyla görev icra edebildiğini ifade ediyor.

Türk Hava Kuvvetlerinin elinde ikmal için KC-135R tanker uçakları bulunuyor. Bir yolcu uçağı kadar büyük olan mevcut yakıt ikmal uçaklarının radar kesit alanı da çok büyük oluyor. Bu durum onları basit ve açık birer hedef hâline getirdiği için ikmal işlerinin neredeyse tamamı ‘güvenli bölgede’ tamamlanıyor. ANKA-3, tanker uçak görevi ile radar kesit alanının çok düşük olması sebebiyle savaş uçaklarına son derece riskli yerlerde ikmal yapılabilmesinin önü açılmış olacak.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...