İstanbul esnafı bayram edecek! Şampiyonlar Ligi finali milyonlar kazandıracak

Son dakika haberleri... İstanbul'da düzenlenecek UEFA Şampiyonlar Ligi finalinin ekonomiye katkısı esnafı şimdiden sevindirmeye başladı. İtalya'dan Inter ve İngiltere'den Manchester City taraftarlarının 3 gün boyunca günlük 855 euro harcaması bekleniyor.
Avrupa'nın kulüpler düzeyinde en büyük organizasonu olan Şampiyonlar Ligi'nde 2022-2023 sezonu finali İstanbul'da oynanacak.
Manchester City ve Inter arasında 10 Haziran tarihinde yapılacak tarihi final öncesi İstanbul'a İtalyan ve İngiliz turistlerin akın etmesi bekleniyor.
Milyonlarca sporseverin merakla beklediği maçın Türkiye ekonomisine 3 günde 80 milyon dolar kazandıracağı tahmin ediliyor.
Global ödeme sistemi şirketinin Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, “Son üç final maçına ev sahipliği yapan şehirlerdeki kart harcamalarını inceledik. Türkiye’nin geçtiğimiz seneki 44 milyar euroluk toplam turizm geliri ve İstanbul’un aynı dönemde toplam turist harcamalarındaki yüzde 40’lık payını göz önüne aldığımızda, finalin oynandığı hafta sonu, taraftarların 75 milyon euroluk (80 milyon dolar) harcama gerçekleştireceğini ön görüyoruz” dedi.

DEVLER LİGİ'NİN TÜRK EKONOMİSİNE KATKISI 80 MİLYON DOLAR
Kart ve kredi kartıyla ödeme teknolojisi sunan küresel şirketin yaptığı araştırma dikkat çeken sonuçlar verdi. UEFA Champions League ana sponsoru olan şirket ile ödeme ekosisteminin en büyük oyuncularından Garanti BBVA Ödeme Sistemleri ortak düzenledikleri toplantıyla, İstanbul’da gerçekleşecek final maçının ekonomik açıdan kente katkısına ilişkin bir analiz paylaştı. Çalışmaya göre 10 Haziran’da oynanacak maçın Türkiye’ye cuma-pazar günlerini kapsayan üç günlük dönemdeki yaklaşık getirisi 80 milyon dolara ulaşacak.
KİŞİ BAŞI 855 EURO
Yapılan hesaplamalar, taraftarların ev sahipliği yapan şehirlerde ortalama 3 gece konakladığını ve kişi başı toplam ortalama 855 euro kartlı harcama yaptığını ortaya koydu.
Araştırmada, turistlerin ev sahibi şehirlerdeki kartlı harcama tutarında bir önceki hafta sonuna kıyasla yüzde 54, bir sonraki hafta sonuna kıyasla yüzde 41 artış gözlendiğine yer verildi. Ortalama olarak finaller ev sahibi şehirlerde turistlerin kartlı harcamalarını ortalama yüzde 48 artırıyor.

İNGİLİZLER DAHA FAZLA HARCIYOR
İngiliz ve İtalyan turistlerin Türkiye’deki harcama davranışları analiz edildiğinde; İtalyan taraftarların harcamalarının yılın geneline yayıldığını görürken İngilizler daha çok Ağustos-Eylül aralığında mevsimsel harcama yaptıklarını gözlemlenmiştir. İtalyan turistlerin yaptığı harcamaların yüzde 68’i İstanbul’dan geçerken İngiliz turistlerin yaptığı harcamaların yüzde 41’i İstanbul’dan geçiyor. İngilizlerin kart başına ortalama harcamaları İtalyanlara göre yaklaşık yüzde 35 daha fazla gerçekleşiyor. Turistlerin en fazla harcama yaptığı sektörlerin başında konaklama, yemek, giyim ve sağlık sektörleri geliyor.

EN FAZLA HARCAMA GİYİM SEKTÖRÜNDE BEKLENİYOR
Finalin oynandığı hafta sonunda ev sahibi şehirde sporla ilgili sektörlerdeki (spor malzemeleri mağazaları vb.) harcamalarda önemli artışlar gözlemlenirken, konaklama ve yeme-içme harcamaları da bu noktada öne çıkıyor. Konaklama, restoranlar ve hava ulaşımı oransal olarak en çok harcama artışı görülmesi beklenen kalemlerken, turistlerin İstanbul’daki harcama davranışları ve önceki finallerde görülen sektörel artışlar incelendiğinde ise en çok harcama artışının konaklama, giyim ve restoranlarda görülmesi bekleniyor.








