Türkiye otomotivde üretim üssü olabilir

ODMD Başkanı Bozkurt, "Çinli elektrikli araç üreticilerinin Avrupa’ya girişte yaşadıkları en büyük zorlukların başında gümrük tarifeleri ve lojistik yönden uzaklık konuları gelmekte. Türkiye, bu noktada büyük fırsatlar sunuyor" dedi.
ALİ ÇELİK'İN HABERİ
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) toplantısında 2022 yılındaki gelişmeleri ve Türkiye otomotiv sektörünü değerlendiren Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt önemli açıklamalara imza attı. Üretici ve tüketici tarafında herkesin öncelikle ÖTV’nin kaldırılmasını istediğini işaret eden Bozkurt; ÖTV’nin zaman içinde kademeli indirilmesi, 15 yıllık bir planla sıfırlanması durumunu ilgili bir simülasyon çalışması ile incelediklerini açıklayarak basında geniş yer bulmuştu.
Öte yandan Türkiye’nin Avrupa pazarındaki önemli oyuncular içerisinde yer aldığına değinen Bozkurt “Türkiye otomotiv sektörü şu an olduğundan çok daha yüksek kapasitelere sahip. Gerek perakende satış gerek üretim gerekse ihracat başlıklarında çok daha yüksek rakamlara ayak uydurabilecek altyapıya sahip. Türkiye’de üretimde Avrupa ve dünya standartlarını çoktan yakaladı. Ülkemizdeki birçok araç üreticisi fabrika ulusal arenada dikkat çeken ödüllere ve kalite standartlarına sahip. Ayrıca Türkiye’nin coğrafi konumu, Avrupa ve Asya kıtası arasındaki köprü pozisyonu görüyor ayrıca kuzey ülkelerini de içine alan çok büyük bir potansiyele sahibiz” dedi.
"TÜRKİYE ÖNE ÇIKABİLECEK FIRSATLARI BARINDIRIYOR"
ÖTV’nin yabancı yatırımcı tarafında da soru işaretleri barındırdığına dikkat çeken Bozkurt “ÖTV’nin azalan bir takvimde indirilmesinin yurt içi kadar yurt dışı içinde olumlu etkileri olacaktır. Ülkemize gelecek yeni üretim yatırımları ile beraber gerek yeni yan sanayi firmalarının gerekse mevcut yan sanayi firmalarının kapasite artırımı ile beraber katma değeri yüksek teknolojik komponentlere yönelim artacaktır. Dönüşen otomotiv sektörü çevresinde, pazar/ihracat/üretimin artması, paydaş sektörlerle beraber katma değeri yüksek iş imkânlarının gelişimine fırsat tanıyacaktır. Tedarik sanayinin de ekonomik ölçeklere ulaşması ve yatırımlarını artırabilmesi mümkün. Özellikle son dönemde Çinli elektrikli araç üreticilerinin Avrupa pazarına giriş yapmakla ilgili önlerindeki en büyük zorlukların başında gümrük tarifeleri ve lojistik yönden uzaklık konuları gelmekte. Aslında Türkiye, Çinli otomobil üreticileri için en uygun üretim üssü olarak öne çıkabilecek fırsatları da barındırıyor” dedi.
Türkiye’nin şu anda otomotiv yatırımı dünyada en uygun ülkeler arasında ilk sıralarda yer aldığına değinen Bozkurt, beyaz yakadan mavi yakaya sektördeki deneyim seviyesinin global standartların üstünde olduğuna dikkat çekerek “Artık herkes bizim yönetimden lojistiğe üretimden ihracat servisine kadar kalitemizin farkında. Dünyanın bize bakış açısı pozitif yönde çok değişti. Bugün Türkiye’de iş yapmak isteyen üretim yapmak isteyen kalite konusunda soru işaretlerine takılmıyor. İç pazar hacminin büyümesine, üretimin ve ihracatın önünü daha da açacak yenilikçi bir vergi sistemi yabancı yatırımcı için daha fazla istikrar anlamına geliyor. ÖTV’yi uzun vadede kaldıracak senaryo ile ilk adımda 2 milyon devamında 3 milyonluk bir iç pazar mümkün. Bu da yabancı yatırımcının iştahını oldukça kabartıyor” ifadelerini kullandı.