Avrupa'yı korkutan Çinli devler birleşti

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Avrupa'yı korkutan Çinli devler birleşti

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Apple gibi teknoloji devini köşeye sıkıştıramaya başlayan Xiaomi, üretim hacmiyle dünyanın en büyük batarya devi CATL ve Çin ordusuna da araç üreten BAIC grubu elektrikli otomobillerin geleceği olarak gösterilen akıllı pil üretimi için ortaklık imzaladı…

Söylentileri uzun zamandır devam eden birleşme haberi 11 Mart akşamı Çin medyasında yer bulmaya başladı. BAIC, akıllı batarya üretimi için CATL ve Xiaomi Auto ile ortaklık imzaladığını duyurdu. Pekin'de kurulacak akıllı pil tesisinde lityum iyon hücre üretimi, enerji depolama yazılımları, satış ve satış sonrası teknik danışmanlık hizmetleri sağlayacak. Peki Avrupa’yı tedirgin eden bu ortaklık neden bu kadar önemli, imza atan şirketler kim gelin birlikte göz atalım.

XIAOMI OTOMOTİVDE DEVRİM BAŞLATTI

Batıda bir asrı geride bırakan otomotiv üretim tarihine devrim niteliğinde yenilik Çinli teknoloji şirketi Xiaomi’den geldi. SU7 ismini verdiği ilk elektrikli otomobili dünyaya tanıtan şirken aynı zamanda otomotiv endüstrisinde kullanılan en büyük press makinasını da gün yüzüne çıkardı. Xiaomi Hyper T9100 ismi verilen bu makina 1050 ton kilitleme kuvveti ile dünyada kullanılan en kuvvetli press makinası. En önemli özelliği ise 72 işlemi tek bir seferde gerçekleştirebilmesi. Xiaomi bu sayede üretim hızını yüzde 45 gibi önemli bir oranında azaltmayı başardı. Otomobil tanıtmanın yanı sıra sanayiye kazandırdığı bu yeni üretim teknolojisi ile Çinli şirket uzun süre dünya basınında manşetlerde kalmayı başardı.

Avrupa'yı korkutan Çinli devler birleşti - 1. Resim

CALT BATARYADA GİDEREK TEKELLEŞİYOR

Çin merkezli bir diğer teknoloji CALT, elektrikli araçlar ve enerji depolama sistemiler için lityum-iyon pillerin yanı sıra pil yönetim sistemilerin üretiminde uzmanlaşmış bir şirket. 2011 yılında kurulan CALT, 2021 yılına geldiğinde yüzde 32,6’lık pazar payı ile sektörü domine etmeye başlamıştı. 2022 yılında ise pazar payını yüzde 37'ye çıkaran şirket 2025 yılına kadar 500 GWh'den fazla üretim kapasitesine sahip olmayı planlıyor. En büyük müşterisi BYD’nin kendi bataryasını geliştrmesi üzerine yabancı otomobil markalarıyla ortaklıklar kurmayı başlayan CATL, BMW, Mercedes-Benz, Hyundai, Honda, Li Auto, PSA grubu, Tesla, Toyota, Volkswagen, Volvo gibi büyük şirketlerle işbirlikleri yaptı. Şirketin Çin'deki müşterileri arasında ise BAIC Motor, Geely, GAC Group, Yutong Bus, Zhongtong Bus, Xiamen King Long, SAIC Motor ve Foton Motor gibi büyük üreticiler bulunuyor. Öte yandan Ford Mustang Mach-E ve Ford F-150 Lightning gibi önemli Amerikan modelleri de CATL'den batarya tedarik ediyor.

BAIC’TE OTOMOBİLDEN KAMYON GENİŞ YELPAZE

Merkezi Pekin’de bulunan Beijing Automotive Group yani BAIC aslında bakarsanız tamamen Çin devletine ait bir otomotiv üretim şirketi. Kuruluş tarihi 1958 yılında kadar giden bu şirket, 2021 yılında kayıtlara geçen 1,723 milyon adetlik satışla Çin'de altıncı en büyük otomobil üreticisi. Kendi çatısı altında Arcfox, Beijing, Changhe, Foton Motor, Ruili Doda gibi markaları yöneten BAIC, Pekin-Benz ve Pekin-Hyundai gibi yabancı markalı ortaklıklara araç üretimi ve satışı gerçekleştiriyor. Şirketin dikkat çeken bir diğer özelliği ise BAW markasıyla askeri araç ve hafif kamyon üretimi. Çin ordusuna yüksek teknolojili araçlar geliştiren BAW aynı zamanda tarım sektörü içinde bağlantılı teknolojilere sahip traktör üretimi gerçekleştiriyor.

Avrupa'yı korkutan Çinli devler birleşti - 2. Resim

BU ORTAKLIK AVRUPA İÇİN ÜRKÜTÜCÜ

Otomotiv endüstrisinden yakaladıkları başarılı satış grafikleriyle ABD ve Avrupalı üreticileri rahatsız eden Çin, özellikle elektrikli otomobil konusunda tüm dünyadan daha hızlı ilerliyor. AB’nin yasalarla önünü kesmeye çalışmasına aldırış etmeyen Uzak Doğu’lu markalar Avrupalı bir çok üreticinin elektrikli konusunda stratejilerini de bozuyor. Örneğin günlerde Alman üreticiler Mercedes-Benz ve Audi, gelecekteki elektrikli model vizyonunda değişiklik yaptığını açıklamıştı.

ABD tarafında Ford, Chevrolet ve Cadillac gibi yerli üreticiler elektrikli dünyasında Tesla karşısında geride kalırken, Çinli markaların baskısıyla iyice köşeye sıkışmaya başladı. Bu durum karşısında ABD hükümeti yaptırımlarla devreye girerken Amerikan markaları ise Tesla ve Çinli üreticileri şarj alt yapısı, üretim aşamasında oluşan çevre kirliliği ve ikinci el değerleri gibi başlıklarla topa tutmaya başladı. Çin tarafında ise gündemde “Bizden korktu” gibi başlıklarla Apple’ın otomobil projesinden çekilmesi konuşuluyor…

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...