Peugeot CEO'su Jackson: Standartları artık Türkiye belirliyor

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Peugeot CEO'su Jackson: Standartları artık Türkiye belirliyor

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Ülkemizi ziyaret eden Peugeot CEO’su Linda Jackson, 408 modelinden örnek vererek “Türkiye en iyi satışı yapan ülke oldu. Dünyada 2 numara, Avrupa’da 1 numara” dedi. Jackson Çinli markalarla ilgili de önemli başlıklara değindi.

ALİ ÇELİK'İN HABERİ - Stellantis Grubu içinde 14 farklı marka arasında yer alan Peugeot’nun CEO’su Linda Jackson Türkiye’yi ziyaret etti. Otomotiv basını ile bir araya gelen Jackson’ın hem ülkemizde hem dünyada elde ettikleri sonuçlar ve markanın gelecek planlarını anlattı. Global arenada 147 ülkede faaliyet gösterdiklerini dile getiren Jackson “Bu yılın ilk yarısında 600.000’den fazla araç sattık. Bu bizim için %6’lık bir büyüme anlamına geliyor. Stellantis Grubu içinde tüm satışların 5’te 1’i, yani yüzde 20’sini Peugeot markamız oluşturuyor. Türkiye’de de çok büyük bir büyüme yakaladık. Ekim ayı sonu itibarıyla 64 bin adeti aşan satışımız geçen seneye göre %180’lik bir büyüme anlamına geliyor bizim için. Bu sonuçlar bizi Türkiye’de 5. en çok satan marka hâline getirdi. SUV pazarında ise lideriz, hafif ticaride 3. sıradayız. Bizim için önemli 3 modelimiz var; 408, 508 ve 2008. Bunlar oyunu değiştiren modellerdir. 408’de Türkiye en iyi satışı yapan ülke oldu. Dünyada 2 numara, Avrupa’da 1 numara. Türkiye hakikaten standartları belirliyor bu anlamda. Diğer pazarlar onu takip ediyor” ifadelerini kullandı. 

Toplantının devamında müşteri memnuniyet endeksinde %97,2 ile hedeflerinin üstünde bir seviyede ilerleyişlerini sürdürdüklerini anlatan Peugeot CEO’su Linda Jackson, Çinli markaların Avrupa ve Türkiye’deki hızlı yükselişi ile ilgili gelen bir soruya şu şekilde cevap verdi: Kendilerine çok fazla saygım var. Ürünlerini gördüm, kullandım ve oldukça beğendim. Çok iyi ve zevkli modelleri var. Fakat ben bu sektörde uzun zamandır çalışıyorum, zamanında “Eyvah; Japonlar geliyor”, ardından “Eyvah; Koreliler geliyor” dedik. Şimdi sırada Çinliler var. Evet, çok ciddiye alınması gereken rakipler. Bunun sonucunda piyasada bazı birleşmeler ve değişiklikler olabilir. Bu ortamda hayatta kalabilmeniz için sadece ucuz olmanız gerekemez, çok güçlü bir markanızın olması gerek. Evet üretim maliyetleri düşük ama biz de Stellantis olarak maliyet hesaplarımızı sürekli kontrol edioruz, ucuz bir marka olmak gibi bir kaygımızda yok, kalite ve müşteri memnuniyeti odaklıyız.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...